popelnilem jamaszke 450f '04R
-
Autor tematuszafir
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: wt, 21 kwie 2009, 10:08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
popelnilem jamaszke 450f '04R
witam,
Na wstepie chcialem sie przywitac ze wszystkimi, jest to moj pierwszy post.
wczoraj zakupilem moje pierwsze moto krosowe
YZ450F z 2004 roku.
- Pierwsze wrazenia: ZA MOCNY (!!) Cholera, nie spodziewalem sie, ze bedzie to moim mankamentem, no ale trudno, byla okazja, pobralem, bede sie teraz z tym meczyl.
Moto wymaga kilku napraw, glownie to konserwacja na rozpoczety juz sezon -> Opony, nasmarowac lancuch, podciagnac sprzeglo. Generalnie, (3majcie sie krzesel) na liczniku mh jest wartosc 240godzin! silnik nie dymi, pali od razu no i rwie na kolo na kazdym biegu.
Moto mialo jednego wlasciciela i zawsze bylo serwisowane u braci K. Nigdy nie mialo, awarii i remontu.
Wolalem kupic z tego zrodla, niz na allegro od nie wiadomo kogo.
Do motocykla dostalem jakis orginalny zestaw gabek wygluszajacych tlumik (poprzedni wlasciciel tego nie montowal, bo myslal ze zabierze mocy) , nie zagladal do tlumika od nowosci. Myslicie ze te gabki producent dal na wymiane czy jest to dodatkowy gadzet,aby wyciszyc tlumik (i co za tym idzie, oslabic moc )
Jaki polecilibyscie smar do lancucha? - nie zamierzam jakos mocno eksploatowac to moto, raczej takie lekkie dzialkowe przejazdzki.
Na wstepie chcialem sie przywitac ze wszystkimi, jest to moj pierwszy post.
wczoraj zakupilem moje pierwsze moto krosowe
YZ450F z 2004 roku.
- Pierwsze wrazenia: ZA MOCNY (!!) Cholera, nie spodziewalem sie, ze bedzie to moim mankamentem, no ale trudno, byla okazja, pobralem, bede sie teraz z tym meczyl.
Moto wymaga kilku napraw, glownie to konserwacja na rozpoczety juz sezon -> Opony, nasmarowac lancuch, podciagnac sprzeglo. Generalnie, (3majcie sie krzesel) na liczniku mh jest wartosc 240godzin! silnik nie dymi, pali od razu no i rwie na kolo na kazdym biegu.
Moto mialo jednego wlasciciela i zawsze bylo serwisowane u braci K. Nigdy nie mialo, awarii i remontu.
Wolalem kupic z tego zrodla, niz na allegro od nie wiadomo kogo.
Do motocykla dostalem jakis orginalny zestaw gabek wygluszajacych tlumik (poprzedni wlasciciel tego nie montowal, bo myslal ze zabierze mocy) , nie zagladal do tlumika od nowosci. Myslicie ze te gabki producent dal na wymiane czy jest to dodatkowy gadzet,aby wyciszyc tlumik (i co za tym idzie, oslabic moc )
Jaki polecilibyscie smar do lancucha? - nie zamierzam jakos mocno eksploatowac to moto, raczej takie lekkie dzialkowe przejazdzki.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
- Motocykl: KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: popelnilem jamaszke 450f '04R
Pierwsza sprawa wżenili ci kit że bez remontu bo to niemożliwe (przy przebiegu jaki piszesz ale przebieg może być jaki zechcesz).szafir pisze:witam,
Moto wymaga kilku napraw, glownie to konserwacja na rozpoczety juz sezon -> Opony, nasmarowac lancuch, podciagnac sprzeglo. Generalnie, (3majcie sie krzesel) na liczniku mh jest wartosc 240godzin! silnik nie dymi, pali od razu no i rwie na kolo na kazdym biegu.
Moto mialo jednego wlasciciela i zawsze bylo serwisowane u braci K. Nigdy nie mialo, awarii i remontu.
Wolalem kupic z tego zrodla, niz na allegro od nie wiadomo kogo.
Zrób przegląd zdejmij przynajmniej cylinder i sprawdź tłok i rozrząd.
Obsługa typu smarowanie łańcucha i czyszczenie filtra powietrza powinna być wykonywana minimum co dwa dni jazdy (moim zdaniem) zalecane po każdym treningu.
Nie sugeruj się tym że rwie na koło bo z zajechanym cylindrem też by rwało - sprawdź minimum co pisałem to możesz dużo PLN ów zaoszczędzić na naprawach.
-
Autor tematuszafir
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: wt, 21 kwie 2009, 10:08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: popelnilem jamaszke 450f '04R
w weekend cylinder zdejme. Co tam trzeba sprawdzic?
- prog na cylindrze
- luz tloka w cylindrze, czy sie obraca/ma luzy wokol wlasnej osi.
co jeszcze? bo ja ostatnio takie operacje robilem na swojej mztce z 5 lat temu
- przy zdejmowaniu glowicy, uszczelke tez wymieniam prawda?
- a co z tym wygluszeniem? - czy to jest element ktory producenta daje do ew. wymiany czy wstawieniu zeby byl cichszy?
- Poprzedni wlasciciel(rodzina najblizsza ) naprawde nigdy nie robil w nim remontu. Oczywiscie olej i filtr powietrza na biezaco zmienial regularnie. Na torze nim nie smigal, ale w terenie owszem i to dosc mocno eksploatowal.
- prog na cylindrze
- luz tloka w cylindrze, czy sie obraca/ma luzy wokol wlasnej osi.
co jeszcze? bo ja ostatnio takie operacje robilem na swojej mztce z 5 lat temu
- przy zdejmowaniu glowicy, uszczelke tez wymieniam prawda?
- a co z tym wygluszeniem? - czy to jest element ktory producenta daje do ew. wymiany czy wstawieniu zeby byl cichszy?
- Poprzedni wlasciciel(rodzina najblizsza ) naprawde nigdy nie robil w nim remontu. Oczywiscie olej i filtr powietrza na biezaco zmienial regularnie. Na torze nim nie smigal, ale w terenie owszem i to dosc mocno eksploatowal.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
- Motocykl: KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: popelnilem jamaszke 450f '04R
Sprawdź w jakim stanie tłok, czy nie ma przetarć na nicasilu w cylindrze, jak luz na tłoku (im większy tym szybciej się wyrabia i większe szanse że pęknie i zrobi kukę na pół silnika), sprawdź luzy za korbowodzie.
Obejrzyj łożyska tłoka i korbowodu czy nie wychodzą "kolorki" (czy nie przegrzane).
Obejrzyj łańcuszek rozrządu czy ok. Jak będziesz miał zdjętą głowicę sprawdź zawory czy nie powypalane i czy szczelne - sprawdź potem ich luzy.
Sprawdź luzy w tylnym zawieszeniu (wachacza na boki, na "kiwaczce" czy nie ma luzów góra dół - na podstawce)
Na koniec zmień olej(co ok 8-10h) wyczyść filtr powietrza (po każdej jeździe) i nasmaruj łańcuch (max co 2 jazdy).
I rura jak wszystko ok.
Pozdrawiam
Obejrzyj łożyska tłoka i korbowodu czy nie wychodzą "kolorki" (czy nie przegrzane).
Obejrzyj łańcuszek rozrządu czy ok. Jak będziesz miał zdjętą głowicę sprawdź zawory czy nie powypalane i czy szczelne - sprawdź potem ich luzy.
Sprawdź luzy w tylnym zawieszeniu (wachacza na boki, na "kiwaczce" czy nie ma luzów góra dół - na podstawce)
Na koniec zmień olej(co ok 8-10h) wyczyść filtr powietrza (po każdej jeździe) i nasmaruj łańcuch (max co 2 jazdy).
I rura jak wszystko ok.
Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 12 cze 2009, 19:12
- Motocykl: Yamaha YZ250F 08r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: popelnilem jamaszke 450f '04R
Podepne sie pod temat, mam pytanie- czy duzo jest roboty ze zdjeciem glowicy i cylindra? Czy ktos kto w miare ogarnia mechanike poradzi sobie z tym? I czy walek rozrzadu koniecznie trzeba dokrecac kluczem dynamometrycznym? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.