Strona 1 z 3

Suzuki DRZ 400 wersja E

: wt, 22 cze 2010, 15:25
autor: RadziulHusqvarna
Witam, iż nie ma jeszcze tematu o DRZ-tach chciałbym dowiedzieć się o niej jak najwięcej.

Jakie są fabryczne wady tego motocykla?
Czy zawieszenie poradzi sobie na małych whoopsach?
Spalanie w terenie.
Czy posiada blokady?
Słyszałem mity o tym że nie można zarjstrować wersji E, to prawda?
Ile waży taka DRZ-ta ze wszystkimi płynami? wiem ze na sucho 119kg.
Czy są jakieś różnice między rocznikami 00-02 i 03-05?
Na co muszę zwrócic szczególną uwagę przy kupnie takiego moto ?

Jesli utwardziłbym maksymalnie zawieche i przednie lagi dałoby rade wejsc tym na tor?

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

: ndz, 1 sie 2010, 19:25
autor: tobiasz86
to powiem tak, też się rozglądam za jakimś enduro i właśnie polecają drz ale wersja S i nie wiem czemu, z tego co poczytałem to jest cięższy o prawie 15 kilo a wizualnie różnicy prawie nie ma. Do skoków podobno się nie nadaje ze względu na tylną zawiechę. Jak kupie to się wypowiem więcej na temat tego modelu

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

: pn, 2 sie 2010, 21:21
autor: GRUUBBYY
Od 2 lat posiadam DRZ 400 E 2002 rok.
Wady:
Głowną wada fabryczna tego motocykla sa odkrecajace sruby od magneta czy statora i to powoduje uszkodzenie pradnicy (stojana). Ale wystarczu skrecic je na porzadny klej i po problemie.
Nastepna wadą jest automatyczny napinacz łancuszka rorzadu. Najlepiej zastosowac mechaniczny dostepny na polskim rynku.

Zawiechy:
Nigdy nie jezdziłem na małych whoopsach ale czesto jezdze na piaskowym torze oraz na twardym w Chełmnie i wedłud mnie zawiecho daje rade.
http://www.youtube.com/watch?v=hIbAhV-TJ1k

Rejestracja:
Fabrycznie wesje E nie posiadają kitu homologacyjnego (instalaciji elektrycznej od kierunkowskazów, stopu i zmiany swiatel a maja tylko kiepskie swiatło przednie i tylnie) tak ze prawnie nie mozna tego motocykla zarejestrowac. Ale mozna spotkac wersje E zarejestrowana w Polsce. Sa to motocykle sprowadzone z lewym przegladem w ten sposób zarejestrowane w Polsce.

Roznice w rocznikach sa tylko drobne i kosmetyczne . Prawda jest taka ze zadnych wiekszych zmian miedzy rocznikiem 2000 a 2008 w wersji E nie wprowadzono. Rama kartery skrzynia wal tłok cylinder zapłon nie ulegly zmianie. Byly drobne korekty w zawieszeniach ale ja jako amator jezdzac młdszym rocznikem nie czulem róznicy.

Zuzycie paliwa
Na ciezkim mokrym torze okolo 5l na godzine.
Trasa przy przelozeniu 15/47 z ekonomiczna predkoscia 90km /h zuzycie 3,8 litra na 100km
Mi sie udalo bujnac do 150 ale nie było jeszcze odciecia i na crosowych oponach bylo juz za niebezpiecznie.

Ocena:
Bezawaryjny motocykl mimo podeszlego wieku. Zadnych niesodzianek ,wymiana tylko zuzywajacych sie elementów typu łozyska w kołach i zawieszen, napedu opon i olei i filtrów.
Czesci zamienne mozna dostac bez zadnego problemu. W zaleznosci od kursu złotówki ceny wachaja sie na aukcjach od 300 zł za tłok i 350 korbe w zwyz.

Moj rocznik 2002 jeszcze nigdy nie był remontowany. Zawory od dwóch lat nie wymagaly regulacji choc silnik zaczyna delikatnie brac olej .

Przy kupnie sprawdzamy standardowe rzeczy takie stan zawieszen kół oraz napedu ,luz głowki ramy i opon chłodnice stan ramy.
Jak juz wczezniej pisalem nalezy sprawdzic jaki posiada napinacz łancuszka dobrze zeby był mechaniczny.Warto tez spytac o stator i nieszczesne sróbki w magnecie. Silnik musi pracowac cicho bo to nie KTM i palic na dotyk.
Jak ktos nie dba o olej i filtry to ze zdarzaja sie zatarci wałkow rozrzadu w głowicy.
Fajnie by był aby sprzedawca udzielił zgody na wglad w stan tych czesci.Uszczelka pod pokrywa jest gumowa i nie uszkadza sie przy demontazu pokrywy.

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

: pn, 2 sie 2010, 23:13
autor: Big
Od roku 2004 , a może juz 3-go. Nie pamietam. Były montowane lepsze zawiasy. Zwłaszcza tylny amortyzator.
Róznica w pracy ogromna. Ale te nowsze roczniki sa zdecydowanie drozsze i trudniej dostepne.

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

: ndz, 13 mar 2011, 08:02
autor: merc9
Cześć, czy kolanko wydechowe w Suzuki drz 400 E z 2007-08 ma średnice 40,1mm ?? Proszę o odpowiedź

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

: wt, 2 paź 2012, 11:00
autor: GRUUBBYY
Ponieważ mija nastepne 2 lata uzytkowania mojej DRZ 400 E (w sumie już 4 lata!) chciałbym potwierdzić dalsza bezawaryjność DRZ. Uwazam że jest to najlepsza alternatywa dla mniej wymagajacych offroadowców z ubozszym portfelem.
Na plus dochodzi jeszcze szeroki wybór cześci używanych bo DRZ nie miały zadnych istotnych zmian w silniku w całym okresie swej produkcji. Jedyny minus to wysoka cena zakupu....

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

: wt, 2 paź 2012, 11:23
autor: seteman
GRUUBBYY pisze:
Rejestracja:
Fabrycznie wesje E nie posiadają kitu homologacyjnego (instalaciji elektrycznej od kierunkowskazów, stopu i zmiany swiatel a maja tylko kiepskie swiatło przednie i tylnie) tak ze prawnie nie mozna tego motocykla zarejestrowac. Ale mozna spotkac wersje E zarejestrowana w Polsce. Sa to motocykle sprowadzone z lewym przegladem w ten sposób zarejestrowane w Polsce.
nieprawda że nie było kitu... w 2007 i 2008 roku można było kupic drz400 w wersji E wraz z kitem który wtedy kosztował jak dobrze pamiętam 2100zł i dzieki temu była mozliwośc zarejestrowania motocykla legalnie.
ostatnią sztukę sprzedano chyba w roku 2009

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

: wt, 2 paź 2012, 11:59
autor: GRUUBBYY
seteman pisze:
nieprawda że nie było kitu... w 2007 i 2008 roku można było kupic drz400 w wersji E wraz z kitem który wtedy kosztował jak dobrze pamiętam 2100zł i dzieki temu była mozliwośc zarejestrowania motocykla legalnie.
ostatnią sztukę sprzedano chyba w roku 2009


Nie chodziło mi o oddzielny kit który można było dokupić tylko o fabryczną wersje. Zreszta wesje E i Y traktowane było zupełnie na innych zasadach. Gwarancja na motocykl DRZ wynosiła 2 lata ale nie dotyczyła własnie wersji E i Y .Te wersje miały 30 dniowa gwarancje jak wyczynówki . Bynajmniej tak jest to ujete w papierach od mojej DRZ.

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

: wt, 2 paź 2012, 13:10
autor: seteman
a jaka to różnica czy kit fabryczny czy nie:) motocykl był do kupienia z homologacją lub bez w oficjalnej sieci sprzedazy.
a z gwarancją masz rację...z tym że dziś jest to 3 miesiące.

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

: pn, 6 kwie 2015, 19:19
autor: Niosąca
Które wersje poza E są w teren? W ogłoszeniach widzę niestety więcej wersji SM, czy jest sens kupować taką i zmieniać koła na terenowe? (pomijam, że trzeba oczywiście wydać na to kasę). Chodzi mi ot czy te SM po wymianie kół nadają się tak samo w teren?

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

: pn, 6 kwie 2015, 21:58
autor: przemo009
Zawod: archeolog, widze.

Nie ma sensu, wybij to sobie z głowy. Jak chcesz cos w teren to kup motocykl do trgo przystosowany. Pozostaje kwestia tego czy tory czy lasy - tu tez kompromisów nie widze. Z endurakow - exc/wr. W crossach masz juz większy wybór.

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

: pn, 6 kwie 2015, 22:47
autor: Niosąca
Jaki Ty zabawny. Jest temat o drz 400 to nie chciałam zakładać nowego.