Suzuki DRZ 400 wersja E

Awatar użytkownika
Autor tematu
RadziulHusqvarna
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: ndz, 18 kwie 2010, 21:33
Motocykl: CR 250 2T
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin/Wołczkowo
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: RadziulHusqvarna » wt, 22 cze 2010, 15:25

Witam, iż nie ma jeszcze tematu o DRZ-tach chciałbym dowiedzieć się o niej jak najwięcej.

Jakie są fabryczne wady tego motocykla?
Czy zawieszenie poradzi sobie na małych whoopsach?
Spalanie w terenie.
Czy posiada blokady?
Słyszałem mity o tym że nie można zarjstrować wersji E, to prawda?
Ile waży taka DRZ-ta ze wszystkimi płynami? wiem ze na sucho 119kg.
Czy są jakieś różnice między rocznikami 00-02 i 03-05?
Na co muszę zwrócic szczególną uwagę przy kupnie takiego moto ?

Jesli utwardziłbym maksymalnie zawieche i przednie lagi dałoby rade wejsc tym na tor?
Teraz: Honda CR 250 2001' - zatarta - SPRZEDAM/ZAMIENIĘ!

Awatar użytkownika
tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: tobiasz86 » ndz, 1 sie 2010, 19:25

to powiem tak, też się rozglądam za jakimś enduro i właśnie polecają drz ale wersja S i nie wiem czemu, z tego co poczytałem to jest cięższy o prawie 15 kilo a wizualnie różnicy prawie nie ma. Do skoków podobno się nie nadaje ze względu na tylną zawiechę. Jak kupie to się wypowiem więcej na temat tego modelu

Awatar użytkownika
GRUUBBYY
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
Motocykl: KLX 450 R
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: GRUUBBYY » pn, 2 sie 2010, 21:21

Od 2 lat posiadam DRZ 400 E 2002 rok.
Wady:
Głowną wada fabryczna tego motocykla sa odkrecajace sruby od magneta czy statora i to powoduje uszkodzenie pradnicy (stojana). Ale wystarczu skrecic je na porzadny klej i po problemie.
Nastepna wadą jest automatyczny napinacz łancuszka rorzadu. Najlepiej zastosowac mechaniczny dostepny na polskim rynku.

Zawiechy:
Nigdy nie jezdziłem na małych whoopsach ale czesto jezdze na piaskowym torze oraz na twardym w Chełmnie i wedłud mnie zawiecho daje rade.
http://www.youtube.com/watch?v=hIbAhV-TJ1k

Rejestracja:
Fabrycznie wesje E nie posiadają kitu homologacyjnego (instalaciji elektrycznej od kierunkowskazów, stopu i zmiany swiatel a maja tylko kiepskie swiatło przednie i tylnie) tak ze prawnie nie mozna tego motocykla zarejestrowac. Ale mozna spotkac wersje E zarejestrowana w Polsce. Sa to motocykle sprowadzone z lewym przegladem w ten sposób zarejestrowane w Polsce.

Roznice w rocznikach sa tylko drobne i kosmetyczne . Prawda jest taka ze zadnych wiekszych zmian miedzy rocznikiem 2000 a 2008 w wersji E nie wprowadzono. Rama kartery skrzynia wal tłok cylinder zapłon nie ulegly zmianie. Byly drobne korekty w zawieszeniach ale ja jako amator jezdzac młdszym rocznikem nie czulem róznicy.

Zuzycie paliwa
Na ciezkim mokrym torze okolo 5l na godzine.
Trasa przy przelozeniu 15/47 z ekonomiczna predkoscia 90km /h zuzycie 3,8 litra na 100km
Mi sie udalo bujnac do 150 ale nie było jeszcze odciecia i na crosowych oponach bylo juz za niebezpiecznie.

Ocena:
Bezawaryjny motocykl mimo podeszlego wieku. Zadnych niesodzianek ,wymiana tylko zuzywajacych sie elementów typu łozyska w kołach i zawieszen, napedu opon i olei i filtrów.
Czesci zamienne mozna dostac bez zadnego problemu. W zaleznosci od kursu złotówki ceny wachaja sie na aukcjach od 300 zł za tłok i 350 korbe w zwyz.

Moj rocznik 2002 jeszcze nigdy nie był remontowany. Zawory od dwóch lat nie wymagaly regulacji choc silnik zaczyna delikatnie brac olej .

Przy kupnie sprawdzamy standardowe rzeczy takie stan zawieszen kół oraz napedu ,luz głowki ramy i opon chłodnice stan ramy.
Jak juz wczezniej pisalem nalezy sprawdzic jaki posiada napinacz łancuszka dobrze zeby był mechaniczny.Warto tez spytac o stator i nieszczesne sróbki w magnecie. Silnik musi pracowac cicho bo to nie KTM i palic na dotyk.
Jak ktos nie dba o olej i filtry to ze zdarzaja sie zatarci wałkow rozrzadu w głowicy.
Fajnie by był aby sprzedawca udzielił zgody na wglad w stan tych czesci.Uszczelka pod pokrywa jest gumowa i nie uszkadza sie przy demontazu pokrywy.
Ostatnio zmieniony wt, 2 paź 2012, 12:11 przez GRUUBBYY, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: Big » pn, 2 sie 2010, 23:13

Od roku 2004 , a może juz 3-go. Nie pamietam. Były montowane lepsze zawiasy. Zwłaszcza tylny amortyzator.
Róznica w pracy ogromna. Ale te nowsze roczniki sa zdecydowanie drozsze i trudniej dostepne.

Awatar użytkownika
merc9
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: sob, 5 gru 2009, 18:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: merc9 » ndz, 13 mar 2011, 08:02

Cześć, czy kolanko wydechowe w Suzuki drz 400 E z 2007-08 ma średnice 40,1mm ?? Proszę o odpowiedź

Awatar użytkownika
GRUUBBYY
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
Motocykl: KLX 450 R
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: GRUUBBYY » wt, 2 paź 2012, 11:00

Ponieważ mija nastepne 2 lata uzytkowania mojej DRZ 400 E (w sumie już 4 lata!) chciałbym potwierdzić dalsza bezawaryjność DRZ. Uwazam że jest to najlepsza alternatywa dla mniej wymagajacych offroadowców z ubozszym portfelem.
Na plus dochodzi jeszcze szeroki wybór cześci używanych bo DRZ nie miały zadnych istotnych zmian w silniku w całym okresie swej produkcji. Jedyny minus to wysoka cena zakupu....

Awatar użytkownika
seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: seteman » wt, 2 paź 2012, 11:23

GRUUBBYY pisze:
Rejestracja:
Fabrycznie wesje E nie posiadają kitu homologacyjnego (instalaciji elektrycznej od kierunkowskazów, stopu i zmiany swiatel a maja tylko kiepskie swiatło przednie i tylnie) tak ze prawnie nie mozna tego motocykla zarejestrowac. Ale mozna spotkac wersje E zarejestrowana w Polsce. Sa to motocykle sprowadzone z lewym przegladem w ten sposób zarejestrowane w Polsce.
nieprawda że nie było kitu... w 2007 i 2008 roku można było kupic drz400 w wersji E wraz z kitem który wtedy kosztował jak dobrze pamiętam 2100zł i dzieki temu była mozliwośc zarejestrowania motocykla legalnie.
ostatnią sztukę sprzedano chyba w roku 2009

Awatar użytkownika
GRUUBBYY
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
Motocykl: KLX 450 R
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: GRUUBBYY » wt, 2 paź 2012, 11:59

seteman pisze:
nieprawda że nie było kitu... w 2007 i 2008 roku można było kupic drz400 w wersji E wraz z kitem który wtedy kosztował jak dobrze pamiętam 2100zł i dzieki temu była mozliwośc zarejestrowania motocykla legalnie.
ostatnią sztukę sprzedano chyba w roku 2009


Nie chodziło mi o oddzielny kit który można było dokupić tylko o fabryczną wersje. Zreszta wesje E i Y traktowane było zupełnie na innych zasadach. Gwarancja na motocykl DRZ wynosiła 2 lata ale nie dotyczyła własnie wersji E i Y .Te wersje miały 30 dniowa gwarancje jak wyczynówki . Bynajmniej tak jest to ujete w papierach od mojej DRZ.

Awatar użytkownika
seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: seteman » wt, 2 paź 2012, 13:10

a jaka to różnica czy kit fabryczny czy nie:) motocykl był do kupienia z homologacją lub bez w oficjalnej sieci sprzedazy.
a z gwarancją masz rację...z tym że dziś jest to 3 miesiące.

Awatar użytkownika
Niosąca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 78
Rejestracja: wt, 15 maja 2007, 23:41
Motocykl: Suzuki DR 125&Honda CR 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: Niosąca » pn, 6 kwie 2015, 19:19

Które wersje poza E są w teren? W ogłoszeniach widzę niestety więcej wersji SM, czy jest sens kupować taką i zmieniać koła na terenowe? (pomijam, że trzeba oczywiście wydać na to kasę). Chodzi mi ot czy te SM po wymianie kół nadają się tak samo w teren?

Awatar użytkownika
przemo009
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 5 sie 2013, 12:36
Motocykl: SXF 250 '11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Grójec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: przemo009 » pn, 6 kwie 2015, 21:58

Zawod: archeolog, widze.

Nie ma sensu, wybij to sobie z głowy. Jak chcesz cos w teren to kup motocykl do trgo przystosowany. Pozostaje kwestia tego czy tory czy lasy - tu tez kompromisów nie widze. Z endurakow - exc/wr. W crossach masz juz większy wybór.
Była: YZ 125 2007
Jest: SXF 250 2011

Awatar użytkownika
Niosąca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 78
Rejestracja: wt, 15 maja 2007, 23:41
Motocykl: Suzuki DR 125&Honda CR 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki DRZ 400 wersja E

Post autor: Niosąca » pn, 6 kwie 2015, 22:47

Jaki Ty zabawny. Jest temat o drz 400 to nie chciałam zakładać nowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”