tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: ghollum » czw, 2 lut 2012, 19:32

pajda77 pisze:Witam
Powiem tak jak paliwo leci z węzyka z gażnika to iglica sie niezamyka do konca lub zle jest ustawiony poziom paliwa a co do strzelania z wydechu to pamietaj strzela albo z bogatej albo z ubogiej mieszanki .Sprawdził bym podstawowy problem tych ktm-ów zawory ja ustawiam na lużne 0,10 ale to zalezy jak komu pasuje.Ja w 525 sx mam akrapovica a jest to tłumik przelotowy więc poziom nastawów mieszanki jest niestandardowy.Dopasowałem go do pracy silnika.Pamiętaj zebyś niepomylił sie w składanju gażnika.Gaznik bardzo prosty i wszystkie nastawy są w manualu wystarczy poszukac.
Kolego nie iglica tylko zaworek iglicowy tak jak Majster128 pisze, problem z zaworami? chodzi Ci o to że na fabrycznych ustawieniach 0,12 głośniej chodzą? to nie problem a raczej cecha :mrgreen: , co do twojego akrapa to z przykrością informuję że fabryczny tłumik w SX525 też jest przelotowy :mrgreen: , nasatwów gaźnika z serwisówki nie można traktować jako nienaruszalnych a tylko jako punkt wyjścia do koniecznych regulacji bo jest na 100% pewne że gaźnik z 2004r. nie będzie się zachowywał jak nowy choćby z powodu zużycia .Jeśli chodzi o strzały z tłumika to w pierwszej kolejności zastosować się do rad Majstra128 i sprawdzić ten zaworek (nie iglicę :mrgreen: ) jeśli wszystko "elechancko" to zanim kolega zacznie wachlować dyszami i iglicami niech pamięta że mamy ZIMĘ i je**tne mrozy a w takich warunkach gaźnik z nastawami na temp. +20 będzie dawał mocno zubożoną mieszankę więc może sobie silniczek pierdnąć :mrgreen: , drugim powodem strzelania z wydechu mogą być jego nieszczelności albo kończące się zaworasy.

Awatar użytkownika
Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: motocyklecross » ndz, 5 lut 2012, 20:01

motocykle wyczynowe tym bardziej na pustych sportowym wydechach maja tendencje do strzelania
nie jest to nic nadzwyczajnego
przy zejscu z obrotow i hamowaniu silnikiem wiekszosc wyczynowek bedzie mialo przestrzaly

przyczyna nadmiernych strzalow zwykle jest nieszczelny wydech i/lub zle wyreg sklad mieszanki
tzn zwykle zbyt bogaty

nieszczelnosc zaworow moze byc rowniez problemem ale w dalszej kolejnosci
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Awatar użytkownika
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: Marcel111 » pt, 10 lut 2012, 01:20

Co zrobić gdy mieszanka jest trochę za bogata na lato( przy 20 stopniach otoczenia ciężej odpala i strzela z tłumika przy 5 stopniach pali od kopa i nie strzela )
kupić na lato mniejszą dyszę główną czy przesuwać iglicę na ząbek niżej ?

Jak ma się do tego dysza pilota ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3280
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: Majster128 » pt, 10 lut 2012, 09:46

Wszystkie informacje masz podane w serwisówce.

Awatar użytkownika
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: Marcel111 » pt, 10 lut 2012, 19:55

Majster128 pisze:Wszystkie informacje masz podane w serwisówce.
W owner manualu znalazłem tylko lakoniczne informacje o regulacji za pomocą śrubki a w repair jak składać gaźnik.

Pytam bo nie rozumiem czym różni się zmiana mieszanki za pomocą dyszy a czym za pomocą położenia iglicy.

Teoretycznie opuszczenie iglicy zmniejszy ilość paliwa w stosunku do powietrza, ale to samo zrobi mniejsza dysza.

Tak więc w opisanej przeze mnie sytuacji opuszcać iglicę czy mniejsza dysza ?

I ten pilot, ma wpływ tylko na wolne obroty czy na cały ich zakres też ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: Rams » pt, 10 lut 2012, 21:24

Poczytaj o działaniu gaźnika. Iglica jest odpowiedzialna za odpowiedni zakres itp. Najlepiej popatrz na obrazek

main jest - dysza główna
needle jet - iglica
throttle valve - zaworek iglicowy
air control screw - śruba od regulacji powietrza(lub mieszanki)
idle adjusting screw - regulacja wolnych obrotów

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... JhFEsaIkZ_

Tak jak widzisz na obrazku. Każde z osobna(dysza, iglica) jest odpowiedzialne za mieszankę w danym położeniu przepustnicy.

Awatar użytkownika
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: Marcel111 » sob, 11 lut 2012, 03:17

Wolne obroty(czy raczej początkowe położenie przepustnicy ) są dla mnie zrozumiałe, to, że iglica działa głównie w średnim wiele wyjaśnia, ale, że dysza główna dotyczy tylko maksymalnego odkręcenia nie wiedziałem.

Dzięki, to wiele wyjaśnia.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: Rams » sob, 11 lut 2012, 17:54

Chodziło mi o obroty biegu jałowego.

Awatar użytkownika
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: Marcel111 » sob, 11 lut 2012, 20:36

Mam 4 manuale do 520: Owners Manual, Repair Manual - silnik, Spare Parts manual silnik i Spare parts manual rama.
W żadnym z nich nie znalazłem tego obrazka
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... LJhFEsaIkZ_
z opisem regulacji.

Brakuje mi jakiejś serwisówki ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: ghollum » sob, 11 lut 2012, 22:36

Nie nic ci nie brakuje, ten obrazek to nie opis regulacji tylko wyjaśnienie które elementy gaźnika odpowiadają (w uproszczeniu) za zachowanie się silnika w konkretnych obrotach i są to uniwersalne zasady przy regulacji gaźnika, w sewisówce do rfs nie ma go. W repair manualu masz podane fabryczne ustawienia które potraktuja jako punkt wyjścia do koniecznych regulacji.

Awatar użytkownika
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: Marcel111 » czw, 23 lut 2012, 20:20

Podczas przygotowań do sezonu, kolega odkrył że w jego LC4 625 SXC rok 2005 (przebieg 16 tyś) rolka (łożysko) od dźwigienki zaworowej (od zaworów ssących) chodzi głośniej.

Problem w tym, że cała dzwigienka zaworowa to koszt 600zł, da radę wymienić samo łożysko? Czy wogóle przejmować się głośniejszą pracą tego łożyska w tak stosunkowo młodym lc4 czy może po prostu to zostawić?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5

Post autor: 4tSTUNT » pt, 24 lut 2012, 20:50

Mam taki problem, kupiłem exc 400 2002r. Pracuje bardzo dobrze, aczkolwiek zdaje mi się że od strony kosza sprzęgła słychać jakiś metaliczny dźwięk. To kosz nie jest, wiem jak kosze w katach pracują, po prostu prucz głośnej pracy kosza zdaje mi się że jeszcze jest jakis metaliczny inny dźwięk. Co to może być?
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
Obrazek

GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”