tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
Witam
temat zakladam aby podzielic sie spostrzezeniami na temat głownych przyczyn awarii,oraz tricków zwiazanych z tymi modelami i ich serwisem jest to zajebiscie trwaly motocykl jesli pilnuje sie kilku rzeczy moge je nazwac idiotoodpornymi
gdybym pominął jakas sprawe pytajcie
KTM SX 400/520/525 00-06
KTM EXC 400/450/520/525 00-07
KTM SX 450 03-06
opisane "usterki" nie kwalifikujcie jako wady kontrukcyjne (poza piasta) sa to rzeczy które uchronia cie przed awaria i obala opinie ze KTM jest awaryjny... owszem jest jak sie go zaniedba.... jak kazdy wyczyn....
ok start.....
1 awaria piasta tylnego koła słaby punkt ktm... pilnuj łożysk bo bedzie kicha... potrafi peknac na pol jak sie wysypie łozysko
pilnuj dokrecenia srub zebatki i tarczy bo jak sie poluzuje to....
znajsc uzywana piaste... nierealne
uzywane tylne koło.... lipa jak niewiem
2 awaria pilnuj wiatraczka pompy wody mocowany jest na zapezpieczeniu a pod spodem jest poprzeczny wałeczek ktoy go pozycjonuje i zapewnia ze obraca sie z walkiem rozrzadu pompujac ciecz chlodzaca
czasami moze sie objechac zanika chlodzenie i awaria silnika pewna na 99%
3 awaria WAŻNE przez która wybucha 99% tych typów silnika i zawsze winny jest uzytkownik
kapelusz spręzyny zaworowej (ten ktory trzyma zabezpieczenia zaworu) dotyka dzwigienki zaworowej powstaje mikropekniecie ... potem peka zawor wpada do srodka i pol silnika idzie sie jeb......
POWÓD zuzyte zawory które osiadajac w gniezdzie wysuwaja sie do gory i powoduja ze kapelusz zabezpieczajacy spezyne zaw od gory zaczyna bic po dzwigience
wsun szczelinomierz miedzy rant tej podkladki na sprezynie zaworowej i dzwigienke zaworową
jeśli nie wejdzie tylko mniej niz 0,15-0,20 zawory sie juz konczą
koniecznie sprawdz tez czy kapelusze nie posiadaja uszkodzen mechanicznych rys otarc itd itp
sprawdz tez dolna podkladke pod sprezyna zaworowa nie powinna miec przebarwien ani rys
bezwzglednie zmieniac sprezyny i zabezpieczenia zaworów przy montazu nowych zaworów
wielu idiotów zostawia stare sprezyny a potem sie dziwia czemu sie zepsuło
sprezyna jak sie zuzyje moze peknac i kaplica wtedy....
do zaworów stalowych stosujemy sprezyny podwojne od modeli 00-03
do tytanowych pojedyncze stożkowe
spokojnie mozna stosowac zawory stalowe w nowszych rocznikach zamiast tytanów sa o wiele tansze (komplet okolo 570-580zl) :axe: :axe: :axe: silnik odrobine mniej agresywnie wkreca ale przy 450 czy 525 dla normlnego uzytkownika bedzie znikoma roznica
sprezyna kompletna z podkladkami itd bez zabezpieczen zaworu koztuja okolo 70-80 zl wiec bez dramatu
4 awaria przesłona przepustnicy (ta blaszka w gazniku od strony ssacej mocowana do wózka przepustnicy)
problem dotyczy wszystkich moto z gaznikiem keihin FCR a wiec yamahy hondy ktm itd itp
czasami potrafi sie kawalek ukruszyc wpada do silnika pod zawory i jest syyyyf
yamaha zawsze wybuchała w KTM mnie i kumplowi stalo sie to samo w sx 520 i jakims cudem przeciaglo przez zawory i nietknelo doslownie niczego mielismy wiecej szczescia niz rozumu niestety kilku innych juz nie
symptomem ktory mowi ze cos sie zaczyna zlego dziac jest wtedy gdy moto zle schodzi z obrotów lub nie do konca
odbija kopniakiem w noge podczas odpalania
przycina sie gaz
niestety to juz pozny symptom.... zawsze sprawdz ja pod katem uszkodzen ubytków rys itd podczas czyszczenia gaznika jesli jest ukruszona bezwzglednie wymienic koszt okolo 550zl horror porazka parodia paranoja absurd idiotyzm debilizm
u konkurencji ceny bardzo podobne ae to ina producenta gazników Keihin a nie hondy czy ktm
5 awaria wysprzeglik inaczej siłownik sprzegła (to przy zębatce na 3 sruby gdzie przychodzi przewód od pompy sprzegłowej)
jesli masz nierowno dokrecone sruby lub uszkodzony gwint w ktorejs to wlasnie dlatego ci padł ten element
6 awaria urwany gwint na przewodzie olejowym (ten od który idzie dekla zaworowego do prawego karteru) radze z wyczuciem dokrecac i na zimnym silniku bo jak zerwiesz gwint bedzie lipa zeby to potem uszczelnic nie tracac cisnienia oleju
przy rozbiorce silnika bezwzglednie pilnuj łozysk na walku wywazającym bo jak padnie lozysko moze karter sie rozpierd.....
7 NIEAWARIA głosno chodzi sprzegło a po wcisnieciu troche cichnie
problem to wybite zabki na tarczach sprzegla i przekladkach lub łozysko igiełkowe na koszu sprzegła lub wałku sprzegłowym
jeśli łozyska są ok sprzeglo nie slizga rowno zabiera itd itp pierdziel ze chodzi głosno
te typy tak poprostu maja ze wzgledu na konstrukcje modulu zeba na kolach zebatych
zdarzaja sie egzemplarze w ktorych sprzelo pracuje super cicho i bezszelestnie ale raczej sporadycznie wiekszosc szelesci i trzeba sie nauczyc z tym zyc
prosze tez nie brac mojej wypowiedzi w stylu ok h... nie ruszam bo podobno ma tak chodzic...
sprawdz i jesli nie ma luzów a pomimo chodzi troche szeleszcząco olej i naucz sie z tym zyc
awarie sprzegla w tym moto zdarzaja sie megasporadycznie (nie mylic ze zuzyciem;) )
8 awaria nie zerwij gwintu na srubce regulujacej luz zaworowy koszt 60zl
sprawdz tez czy powierzchnia styku trzonkiem zaworu nie jest odcisnieta jesli tak to wymienic
najbardziej awaryjnym z tych modeli jest sx 450 03-04
cala seria 450 sx ma skrocony skok tloka niz 520/525 itd lub chociazby exc 450 co wplywa na szybsze zuzycie silnika oraz troche wieksza awaryjnosc
jeśli bedziesz pilnował tych myków jest to jeden z najbardziej bezawaryjnych motocykli cross i hardenduro
silnik jest mega trwaly jesli sie go przypilnuje i potrafi wytrzymac nawet pod wybitnym katmistrzem
jesli cos sobie przypomne to dopisze
jak cos to dzwoncie
pozdrawiam
temat zakladam aby podzielic sie spostrzezeniami na temat głownych przyczyn awarii,oraz tricków zwiazanych z tymi modelami i ich serwisem jest to zajebiscie trwaly motocykl jesli pilnuje sie kilku rzeczy moge je nazwac idiotoodpornymi
gdybym pominął jakas sprawe pytajcie
KTM SX 400/520/525 00-06
KTM EXC 400/450/520/525 00-07
KTM SX 450 03-06
opisane "usterki" nie kwalifikujcie jako wady kontrukcyjne (poza piasta) sa to rzeczy które uchronia cie przed awaria i obala opinie ze KTM jest awaryjny... owszem jest jak sie go zaniedba.... jak kazdy wyczyn....
ok start.....
1 awaria piasta tylnego koła słaby punkt ktm... pilnuj łożysk bo bedzie kicha... potrafi peknac na pol jak sie wysypie łozysko
pilnuj dokrecenia srub zebatki i tarczy bo jak sie poluzuje to....
znajsc uzywana piaste... nierealne
uzywane tylne koło.... lipa jak niewiem
2 awaria pilnuj wiatraczka pompy wody mocowany jest na zapezpieczeniu a pod spodem jest poprzeczny wałeczek ktoy go pozycjonuje i zapewnia ze obraca sie z walkiem rozrzadu pompujac ciecz chlodzaca
czasami moze sie objechac zanika chlodzenie i awaria silnika pewna na 99%
3 awaria WAŻNE przez która wybucha 99% tych typów silnika i zawsze winny jest uzytkownik
kapelusz spręzyny zaworowej (ten ktory trzyma zabezpieczenia zaworu) dotyka dzwigienki zaworowej powstaje mikropekniecie ... potem peka zawor wpada do srodka i pol silnika idzie sie jeb......
POWÓD zuzyte zawory które osiadajac w gniezdzie wysuwaja sie do gory i powoduja ze kapelusz zabezpieczajacy spezyne zaw od gory zaczyna bic po dzwigience
wsun szczelinomierz miedzy rant tej podkladki na sprezynie zaworowej i dzwigienke zaworową
jeśli nie wejdzie tylko mniej niz 0,15-0,20 zawory sie juz konczą
koniecznie sprawdz tez czy kapelusze nie posiadaja uszkodzen mechanicznych rys otarc itd itp
sprawdz tez dolna podkladke pod sprezyna zaworowa nie powinna miec przebarwien ani rys
bezwzglednie zmieniac sprezyny i zabezpieczenia zaworów przy montazu nowych zaworów
wielu idiotów zostawia stare sprezyny a potem sie dziwia czemu sie zepsuło
sprezyna jak sie zuzyje moze peknac i kaplica wtedy....
do zaworów stalowych stosujemy sprezyny podwojne od modeli 00-03
do tytanowych pojedyncze stożkowe
spokojnie mozna stosowac zawory stalowe w nowszych rocznikach zamiast tytanów sa o wiele tansze (komplet okolo 570-580zl) :axe: :axe: :axe: silnik odrobine mniej agresywnie wkreca ale przy 450 czy 525 dla normlnego uzytkownika bedzie znikoma roznica
sprezyna kompletna z podkladkami itd bez zabezpieczen zaworu koztuja okolo 70-80 zl wiec bez dramatu
4 awaria przesłona przepustnicy (ta blaszka w gazniku od strony ssacej mocowana do wózka przepustnicy)
problem dotyczy wszystkich moto z gaznikiem keihin FCR a wiec yamahy hondy ktm itd itp
czasami potrafi sie kawalek ukruszyc wpada do silnika pod zawory i jest syyyyf
yamaha zawsze wybuchała w KTM mnie i kumplowi stalo sie to samo w sx 520 i jakims cudem przeciaglo przez zawory i nietknelo doslownie niczego mielismy wiecej szczescia niz rozumu niestety kilku innych juz nie
symptomem ktory mowi ze cos sie zaczyna zlego dziac jest wtedy gdy moto zle schodzi z obrotów lub nie do konca
odbija kopniakiem w noge podczas odpalania
przycina sie gaz
niestety to juz pozny symptom.... zawsze sprawdz ja pod katem uszkodzen ubytków rys itd podczas czyszczenia gaznika jesli jest ukruszona bezwzglednie wymienic koszt okolo 550zl horror porazka parodia paranoja absurd idiotyzm debilizm
u konkurencji ceny bardzo podobne ae to ina producenta gazników Keihin a nie hondy czy ktm
5 awaria wysprzeglik inaczej siłownik sprzegła (to przy zębatce na 3 sruby gdzie przychodzi przewód od pompy sprzegłowej)
jesli masz nierowno dokrecone sruby lub uszkodzony gwint w ktorejs to wlasnie dlatego ci padł ten element
6 awaria urwany gwint na przewodzie olejowym (ten od który idzie dekla zaworowego do prawego karteru) radze z wyczuciem dokrecac i na zimnym silniku bo jak zerwiesz gwint bedzie lipa zeby to potem uszczelnic nie tracac cisnienia oleju
przy rozbiorce silnika bezwzglednie pilnuj łozysk na walku wywazającym bo jak padnie lozysko moze karter sie rozpierd.....
7 NIEAWARIA głosno chodzi sprzegło a po wcisnieciu troche cichnie
problem to wybite zabki na tarczach sprzegla i przekladkach lub łozysko igiełkowe na koszu sprzegła lub wałku sprzegłowym
jeśli łozyska są ok sprzeglo nie slizga rowno zabiera itd itp pierdziel ze chodzi głosno
te typy tak poprostu maja ze wzgledu na konstrukcje modulu zeba na kolach zebatych
zdarzaja sie egzemplarze w ktorych sprzelo pracuje super cicho i bezszelestnie ale raczej sporadycznie wiekszosc szelesci i trzeba sie nauczyc z tym zyc
prosze tez nie brac mojej wypowiedzi w stylu ok h... nie ruszam bo podobno ma tak chodzic...
sprawdz i jesli nie ma luzów a pomimo chodzi troche szeleszcząco olej i naucz sie z tym zyc
awarie sprzegla w tym moto zdarzaja sie megasporadycznie (nie mylic ze zuzyciem;) )
8 awaria nie zerwij gwintu na srubce regulujacej luz zaworowy koszt 60zl
sprawdz tez czy powierzchnia styku trzonkiem zaworu nie jest odcisnieta jesli tak to wymienic
najbardziej awaryjnym z tych modeli jest sx 450 03-04
cala seria 450 sx ma skrocony skok tloka niz 520/525 itd lub chociazby exc 450 co wplywa na szybsze zuzycie silnika oraz troche wieksza awaryjnosc
jeśli bedziesz pilnował tych myków jest to jeden z najbardziej bezawaryjnych motocykli cross i hardenduro
silnik jest mega trwaly jesli sie go przypilnuje i potrafi wytrzymac nawet pod wybitnym katmistrzem
jesli cos sobie przypomne to dopisze
jak cos to dzwoncie
pozdrawiam
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 20:43
- Motocykl: KTM 520SX
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowa Sól (Modrzyca)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
Nie można było tego chyba lepiej opisać. Naprawde kawał dobrej roboty kolego 8) . Ja swoje 520sx reanimuje, wybuchł silnik (grzybek zaworu urwał się i wpadł do środka - normalnie Hiroshima). Tak że radze wam wziąść sobie te rady do serca KaTMiszczowie bo za głupote trzeba płacić a w tym przypadku nawet bardzo dużo, przekonałem sie o tym na własnej skórze.
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
przypomnialem sobie jeszcze kilka rzeczy
chłopaki DOKRĘCAJCE srube od kopniaka na Loctite lub klej bo mam po 2 telefony dziennie czy mam jeszcze kopke uzywana:)niestety juz nie mam jedynie nowa moge zalatwic
od wibracji dosc czesto sie lubi odkrecic zreszta jak w kazdym moto
next sprawa w KTM bardzo kur.... wazna i czasami jak rozbieram silnik to jestem w szoku jak to jeszcze moglo chodzic
wielu uzytkowników nie wie ze te 2 filtry oleju ktore wymieniaja to nie wszystko
pod spodem silnika oraz pod dzwignia zmiany biegów sa sruby na klucz 13 lub 12 od stalowych sitek oleju
dodatkowy system ktory w ktm filtruje olej przy kazdej zmianie oleju bezwzglednie treba je wykrecic i wyczyscic przy sprawdzaniu ich systematycznie widac jak cos sie zaczyna dziac w silniku gdy pojawiaja sie opiłki lub jakies inne syfy jesli nie robiles tego wczesniej radze zajzec
next sprawa
silnik najlepiej i najciszej pracuje na luzach zaworowych 0,10 mm zamiast 0,12 jak zaleca serwisówka
next
pilnuj stanu lancucha napedowego bo jak sie zerwie silownik od sprzegła masz rozpierdzielony a to wydatek rzedu 400-450zl w zaleznosci od modelu
next
do SX mozna spokojnie zamontować rozrusznik siatla oraz skrzynie 6 biegową (nie odkrylem tutaj Ameryki ale warto przypomniec;) )
next
nie polecam stalowych filtrów oleju które sie czysci (i nie mam zamiaru wdawac sie w dyskysje z kimkolwiek;) )
next
w tych motocyklach tuleja zeliwna nie ma praa bytu i nie robcie rzezby bo bez sensu tlok sie szybko zuzyje a w 99% przypadków tuleja peknie lub sie osunie i woda pojdzie do silnika
niepotrzebne koszty i strata pieniedzy bezsens totalny a jak motocykl dostanie w d... to powinniscie wiedziec co bedzie
plaszcz tloka w tych moto jest znikomy na tuleji moze chodzic XT lub DR oraz 2suwy a nie wyczynowa 4T
next
lubisz jak motocykl dlugo zapierdziela i nie trzeba napraiac? nie załuj mu na olej i czysc filtr powietrza garantuje odwdzieczy sie miło
Te rzeczy nie sa odkryciem na miare wynalezienia Dynamitu ale jak widze ilu ludzi sobie psuje motocykle na wlasne zyczenie lub z wlasnej glupoty........... (zaraz ktos sie doczepi... )
chłopaki DOKRĘCAJCE srube od kopniaka na Loctite lub klej bo mam po 2 telefony dziennie czy mam jeszcze kopke uzywana:)niestety juz nie mam jedynie nowa moge zalatwic
od wibracji dosc czesto sie lubi odkrecic zreszta jak w kazdym moto
next sprawa w KTM bardzo kur.... wazna i czasami jak rozbieram silnik to jestem w szoku jak to jeszcze moglo chodzic
wielu uzytkowników nie wie ze te 2 filtry oleju ktore wymieniaja to nie wszystko
pod spodem silnika oraz pod dzwignia zmiany biegów sa sruby na klucz 13 lub 12 od stalowych sitek oleju
dodatkowy system ktory w ktm filtruje olej przy kazdej zmianie oleju bezwzglednie treba je wykrecic i wyczyscic przy sprawdzaniu ich systematycznie widac jak cos sie zaczyna dziac w silniku gdy pojawiaja sie opiłki lub jakies inne syfy jesli nie robiles tego wczesniej radze zajzec
next sprawa
silnik najlepiej i najciszej pracuje na luzach zaworowych 0,10 mm zamiast 0,12 jak zaleca serwisówka
next
pilnuj stanu lancucha napedowego bo jak sie zerwie silownik od sprzegła masz rozpierdzielony a to wydatek rzedu 400-450zl w zaleznosci od modelu
next
do SX mozna spokojnie zamontować rozrusznik siatla oraz skrzynie 6 biegową (nie odkrylem tutaj Ameryki ale warto przypomniec;) )
next
nie polecam stalowych filtrów oleju które sie czysci (i nie mam zamiaru wdawac sie w dyskysje z kimkolwiek;) )
next
w tych motocyklach tuleja zeliwna nie ma praa bytu i nie robcie rzezby bo bez sensu tlok sie szybko zuzyje a w 99% przypadków tuleja peknie lub sie osunie i woda pojdzie do silnika
niepotrzebne koszty i strata pieniedzy bezsens totalny a jak motocykl dostanie w d... to powinniscie wiedziec co bedzie
plaszcz tloka w tych moto jest znikomy na tuleji moze chodzic XT lub DR oraz 2suwy a nie wyczynowa 4T
next
lubisz jak motocykl dlugo zapierdziela i nie trzeba napraiac? nie załuj mu na olej i czysc filtr powietrza garantuje odwdzieczy sie miło
Te rzeczy nie sa odkryciem na miare wynalezienia Dynamitu ale jak widze ilu ludzi sobie psuje motocykle na wlasne zyczenie lub z wlasnej glupoty........... (zaraz ktos sie doczepi... )
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 280
- Rejestracja: czw, 26 kwie 2007, 22:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
naprawde kawal dobrej roboty
pozdro i browarek nalezy sie dla tego Pana
:drinkers: :drinkers: :drinkers:
pozdro i browarek nalezy sie dla tego Pana
:drinkers: :drinkers: :drinkers:
Yamaha YZ-F 250 2002, 2006LE, 2008, 2009.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: pn, 22 gru 2008, 20:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
zebys to napisal rok wczesniej... o ile mniej nerwow a wiecej kasy byloby
- loctite 243 to podstawa, tak samo jak oslona na silownika sprzegla ( 170zl ;/)
- warto tez sprawdzac slizg lancucha na wahaczu... od 2008 zmienili go tak ze nawet jezeli sie przetrze to lancuch nie ryje bezposrednio w wahacz, jednak we wczesniejszych modelach trzeba pilnowac bo bedzie kuku..
- sruby naciagu lanucucha warto od czasu do czasu wykrecic i nasmarowac nawet jezeli dlugo ktos nie regulowal lancucha (po zimie) - moze sie zapiec
ktm :butthead:
- loctite 243 to podstawa, tak samo jak oslona na silownika sprzegla ( 170zl ;/)
- warto tez sprawdzac slizg lancucha na wahaczu... od 2008 zmienili go tak ze nawet jezeli sie przetrze to lancuch nie ryje bezposrednio w wahacz, jednak we wczesniejszych modelach trzeba pilnowac bo bedzie kuku..
- sruby naciagu lanucucha warto od czasu do czasu wykrecic i nasmarowac nawet jezeli dlugo ktos nie regulowal lancucha (po zimie) - moze sie zapiec
ktm :butthead:
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
- Motocykl: KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żółtnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
Panowie po przeczytaniu tych postów zrobiło mi sie o wiele lżlej na duszy , bo z miesiąc temu zakupiłem Kata 520 z 2001 roku , silnik chodzi idealnie , robiony był remont w Autoryzowanym serwisie w Bydgoszczy (mam na wsio fakture wiec wydaje mi sie ze koles nie ściemniał przy sprzedaży moto....)Moje pytanko jest więc następujące , czy na rozpoczęcie sezonu zawieść moto na przegląd który kosztuje 200 zł , czy mam sam posprawdzać wsio co napisaliście ????
KTM EXC 520 2001 rok.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: pn, 22 gru 2008, 20:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
Jezeli jestes pewien swojej wiedzy to zrob sam. Mysle, ze jezeli sprawdzisz wszystko to co tu zostalo napisane, to nic nie powinno sie dziac. Widac, ze motocyklecross ma duze doswiadczenie z KTMami.
Osobiscie wole polegac jednak wylacznie na sobie, wiec nawet po przegladzie sam bym siedzial i wszysto sprawdzal. Tylko jak czegos nie wiem jade do zaprzyjaznionego serwisu.
Jeszcze cos mi sie przypomnialo... jezeli nie musicie to nie odkrecajcie dekielka od sprzegla. Guma parcieje i bedzie duzy problem zeby wlozyc ja spowrotem - ja musialem kupic nowa.
btw. motocyklecross co powiesz o modelu 07 (zwlaszcza exc - ostani, ktory nie byl na bazie crossowki)
Osobiscie wole polegac jednak wylacznie na sobie, wiec nawet po przegladzie sam bym siedzial i wszysto sprawdzal. Tylko jak czegos nie wiem jade do zaprzyjaznionego serwisu.
Jeszcze cos mi sie przypomnialo... jezeli nie musicie to nie odkrecajcie dekielka od sprzegla. Guma parcieje i bedzie duzy problem zeby wlozyc ja spowrotem - ja musialem kupic nowa.
btw. motocyklecross co powiesz o modelu 07 (zwlaszcza exc - ostani, ktory nie byl na bazie crossowki)
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
JESLI chodzi o mnie to exc 525 07 rok ostatni rocznik z walkiem rozrzadu pojedynczym uwazam za rewelacyjny motocykl
totalnie bezobsugowy poprawiono piasty i wiele rzeczy
super sprzecik
sx 2007 jest juz 1szym modelem na podwojnych walkach rozrzadu a wiec typowe ze bedzie mial choroby wieku dzieciecego
kolega zajezdza ktm sxf 450 2008 i niedlugo rozbieramy silnik tak wiec zobaczymy jak wyglada po kilkudziesieci motogodzinach
jesli ktos szuka dobrego motocykla a nie stac go na nowke sztuke to SX 450/525 2006 oraz EXC 400/450/525 2007 bedzie zajebistym wyborem jest to motocykl z bdb seryjnym wyposazeniem totalnie idiotoodporny w ktorym jesli sie wszystko dopilnuje bedzie nie do zajechania
warto po zakupie wymienic zawory na stalowe beda zdecydowanie wolniej siadaly niz tytany a roznica w pracy jest praktycznie niezauwazalna
jak myslicie dlaczego quad Polaris outlaw 525 ma silnik KTM ?
dlaczego Beta wziela silnik od kata do swojego motocykla?
bo jest zajebisty ale jak w kazdym trzeba kilku rzeczy dopilnowac i wtedy nawet wytrawny KaTmistrz nie da mu rady;)
pozdrawiam i dopisujcie swoje spostrzezenia na temat tych modeli motocykli wielu ludzi uniknie wybuchu silnika;)
KTM K...urewsko T....wardy M.....otocykl
totalnie bezobsugowy poprawiono piasty i wiele rzeczy
super sprzecik
sx 2007 jest juz 1szym modelem na podwojnych walkach rozrzadu a wiec typowe ze bedzie mial choroby wieku dzieciecego
kolega zajezdza ktm sxf 450 2008 i niedlugo rozbieramy silnik tak wiec zobaczymy jak wyglada po kilkudziesieci motogodzinach
jesli ktos szuka dobrego motocykla a nie stac go na nowke sztuke to SX 450/525 2006 oraz EXC 400/450/525 2007 bedzie zajebistym wyborem jest to motocykl z bdb seryjnym wyposazeniem totalnie idiotoodporny w ktorym jesli sie wszystko dopilnuje bedzie nie do zajechania
warto po zakupie wymienic zawory na stalowe beda zdecydowanie wolniej siadaly niz tytany a roznica w pracy jest praktycznie niezauwazalna
jak myslicie dlaczego quad Polaris outlaw 525 ma silnik KTM ?
dlaczego Beta wziela silnik od kata do swojego motocykla?
bo jest zajebisty ale jak w kazdym trzeba kilku rzeczy dopilnowac i wtedy nawet wytrawny KaTmistrz nie da mu rady;)
pozdrawiam i dopisujcie swoje spostrzezenia na temat tych modeli motocykli wielu ludzi uniknie wybuchu silnika;)
KTM K...urewsko T....wardy M.....otocykl
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 258
- Rejestracja: czw, 27 wrz 2007, 21:44
- Motocykl: Yamaha YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
A możesz coś się wypowiedzieć o pojemności 250 ?
Świetnie wszystko, ładnie wytłumaczone. Powinien to ktoś zamieścić na stronie głównej Motox.pl
Świetnie wszystko, ładnie wytłumaczone. Powinien to ktoś zamieścić na stronie głównej Motox.pl
KAWASAKI KDX 125 > KTM EXC 125 SIX DAYS Edition > YAMAHA YZ250F
http://bikepics.com/members/piterq1991/
http://bikepics.com/members/piterq1991/
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
250 4t jest dosc sporadycznie spotykany
ogolnie to 250tki mialy 2002 zwykle jakies cyrki z walem korbowym
niedawno byl u mnie gosc z rozpierdzielonym walem na kawałki praktycznie szczerze mowiac niewiem dlaczego to padło moze jezdzil bez oleju i walil glupa ;D
mlodsze juz podobno byly ok ale nie mialem ich wiele w swoich rekach
silnik jest bardzo podobny nawet korbowód od 525 pasuje do 250 tki
ogolnie ten sam korbowód uzyty jest w 250/400/450/525 EXC oraz SX 400/520/525 za wyjatkiem sx 450 ktory ma krotsza korbe
w 250tce korba naprawde jest dlugowieczna bo roczniki 2003 do dzis jeszcze na orginalnej smigaja;)
z 250tka mialem najmniej stycznosci dlatego moga wystepowac w niej jeszcze jakies patenty
te ktore wyzej opisalem dotycza rowniez 250 4T ale dobrze by byli gdyby wlasciciele sie wypowiedzieli jak sie sprawdzaja te maszynki
ogolnie to 250tki mialy 2002 zwykle jakies cyrki z walem korbowym
niedawno byl u mnie gosc z rozpierdzielonym walem na kawałki praktycznie szczerze mowiac niewiem dlaczego to padło moze jezdzil bez oleju i walil glupa ;D
mlodsze juz podobno byly ok ale nie mialem ich wiele w swoich rekach
silnik jest bardzo podobny nawet korbowód od 525 pasuje do 250 tki
ogolnie ten sam korbowód uzyty jest w 250/400/450/525 EXC oraz SX 400/520/525 za wyjatkiem sx 450 ktory ma krotsza korbe
w 250tce korba naprawde jest dlugowieczna bo roczniki 2003 do dzis jeszcze na orginalnej smigaja;)
z 250tka mialem najmniej stycznosci dlatego moga wystepowac w niej jeszcze jakies patenty
te ktore wyzej opisalem dotycza rowniez 250 4T ale dobrze by byli gdyby wlasciciele sie wypowiedzieli jak sie sprawdzaja te maszynki
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
- Motocykl: KTM 250 SXF '07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
odnośnie 250 sxf'ów, napiszę tylko, że warto wymienić seryjny hydrauliczny napinacz rozrządu na mechaniczny, ponieważ te hydrauliczne nie spełniały dobrze swojej funkcji i przy gwałtownym spadku obrotów łańcuszek potrafił przeskoczyć robiąc spustoszenie w silniku. ja już kupiłem z takim mechanicznym i jest ok. trzeba tylko wiadomo co jakiś czas samemu naciągać, ale nie jest to kłopotliwe ponieważ i tak co kilkadziesiąt motogodzin trzeba regulować zawory i wtedy przy okazji mechanik naciąga mi rozrząd. dobry rozrząd szybko się nie rozciąga, także nie ma problemu, a taki napinacz jest najpewniejszy i zawodnicy go stosują
PS
dobra robota motocyklecross, te rady na pewno przydadzą się wielu użytkownikom ktm'ów :drinkers:
PS
dobra robota motocyklecross, te rady na pewno przydadzą się wielu użytkownikom ktm'ów :drinkers:
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
niech uzytkownicy dopisuja swoje kolejne spostrzezenia
do zalozenia tego tematu sklonily mnie wypowiedzi niektorych ze KTM lubi sie psuc
jesli pilnuje sie tego co wymienilismy powyzej jest to najtrwalszy i najtanszy w remoncie silnik wyczynowy
w Yamaszce 450 za same zawory placi sie niecale 2000zl a w KTMie sa za to zawory tlok i korba
ok ok dalej sie nie zaglebiam bo milosnicy Yamahy zrobia zadyme :):):):)
pozdrawiam
do zalozenia tego tematu sklonily mnie wypowiedzi niektorych ze KTM lubi sie psuc
jesli pilnuje sie tego co wymienilismy powyzej jest to najtrwalszy i najtanszy w remoncie silnik wyczynowy
w Yamaszce 450 za same zawory placi sie niecale 2000zl a w KTMie sa za to zawory tlok i korba
ok ok dalej sie nie zaglebiam bo milosnicy Yamahy zrobia zadyme :):):):)
pozdrawiam
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg