tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: sob, 14 sty 2012, 17:45
- Motocykl: EXC400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
tu masz numer tej części:Marcel111 pisze:Podczas przygotowań do sezonu, kolega odkrył że w jego LC4 625 SXC rok 2005 (przebieg 16 tyś) rolka (łożysko) od dźwigienki zaworowej (od zaworów ssących) chodzi głośniej.
Problem w tym, że cała dzwigienka zaworowa to koszt 600zł, da radę wymienić samo łożysko? Czy wogóle przejmować się głośniejszą pracą tego łożyska w tak stosunkowo młodym lc4 czy może po prostu to zostawić?
58036061090
" ROCKER ARM ROLLER CPL. INTAKE"
na ktmsklep.pl kosztuje to coś 85zł
to jest w komplecie ze sworzniem tego łożyska i z montażem jest tak,że to ten sworzeń jest wprasowany do dźwigienki na gorąco...na pewno przy wyciskaniu tego sworznia trzeba uważać,żeby dźwigienki nie złamać 8)
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
dzięki, będzie taniej niż myślałem
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
- Motocykl: KTM 525SX
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: WROCŁAW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Kolego nie iglica tylko zaworek iglicowy tak jak Majster128 pisze, problem z zaworami? chodzi Ci o to że na fabrycznych ustawieniach 0,12 głośniej chodzą? to nie problem a raczej cecha , co do twojego akrapa to z przykrością informuję że fabryczny tłumik w SX525 też jest przelotowy , nasatwów gaźnika z serwisówki nie można traktować jako nienaruszalnych a tylko jako punkt wyjścia do koniecznych regulacji bo jest na 100% pewne że gaźnik z 2004r. nie będzie się zachowywał jak nowy choćby z powodu zużycia .Jeśli chodzi o strzały z tłumika to w pierwszej kolejności zastosować się do rad Majstra128 i sprawdzić ten zaworek (nie iglicę ) jeśli wszystko "elechancko" to zanim kolega zacznie wachlować dyszami i iglicami niech pamięta że mamy ZIMĘ i je**tne mrozy a w takich warunkach gaźnik z nastawami na temp. +20 będzie dawał mocno zubożoną mieszankę więc może sobie silniczek pierdnąć , drugim powodem strzelania z wydechu mogą być jego nieszczelności albo kończące się zaworasy.
Do kolegi gholuma
-Mam wrazenie ze nigdy nie naprawiałeś ktm 450 i piszesz mało istotne fakty. Każdy wie co to iglica a czy go nazwiesz zaworek to i tak funkcji nie zmienia.Nie pisz pierdół ze silnik stary czy tez zimno czy ciepło bo to są oczywiste żeczy .Pisz pomocne fakty.Pozdrawiam Pana gholuma.
Do kolegi gholuma
-Mam wrazenie ze nigdy nie naprawiałeś ktm 450 i piszesz mało istotne fakty. Każdy wie co to iglica a czy go nazwiesz zaworek to i tak funkcji nie zmienia.Nie pisz pierdół ze silnik stary czy tez zimno czy ciepło bo to są oczywiste żeczy .Pisz pomocne fakty.Pozdrawiam Pana gholuma.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
podczas regulacji zaworów w exc 520 odkryłem, że kończą mi się wydechowe, odległośc pomiędzy ramieniem dzwigienki zaworowej a górnym kapeluszem od zaworu jest mniejsza niż 0,20.
Moje pytania:
Czy przyczyną mogą być tylko zawory (cieńkie jak żyletki na obrzeżach więc głębiej wchodzą i takie efekt) czy wybite gniazda zaworowe?
Jeśli gniazda to czy da radę to zrobić?
Co do zaworów myślę, że wezmę oryginały (krążą plotki, że ostatnio wiseco i proxy miały wady) ale czy koniecznie trzeba zmieniać sprężyny czy wystarczy, że mają wymiar i można je zostawiać. Tak samo kapelusze, czy jeśli nie mają uszkodzeń można je zostawić?
Moje pytania:
Czy przyczyną mogą być tylko zawory (cieńkie jak żyletki na obrzeżach więc głębiej wchodzą i takie efekt) czy wybite gniazda zaworowe?
Jeśli gniazda to czy da radę to zrobić?
Co do zaworów myślę, że wezmę oryginały (krążą plotki, że ostatnio wiseco i proxy miały wady) ale czy koniecznie trzeba zmieniać sprężyny czy wystarczy, że mają wymiar i można je zostawiać. Tak samo kapelusze, czy jeśli nie mają uszkodzeń można je zostawić?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Radzę wymienić, niż później płakać i żałować.Marcel111 pisze:ale czy koniecznie trzeba zmieniać sprężyny czy wystarczy, że mają wymiar i można je zostawiać. Tak samo kapelusze, czy jeśli nie mają uszkodzeń można je zostawić?
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
już chyba wiem, czemu wydechy mi tak szybko zeszły, pękła opaska od gumy gaźnika od strony głowicy i pewnie brał trochę lewego powietrza, uboga mieszanka i temperatura zabiła wydechowe,
Przy okazji wymieniam łożyska wałka rozrządu, podczas ściągania pękła mi spręzynka od autodekompresatora. Czy auto deko w exc jest niezbędny ? W hondzie XR zdjąłem i problemu nie było, ale ona była kopana, a czy przy rozruszniku są jakieś przeciwskazania i jakie mogą być efekty demontażu autodekompresatora ? Czy może odbijać kopkę ?
Przy okazji wymieniam łożyska wałka rozrządu, podczas ściągania pękła mi spręzynka od autodekompresatora. Czy auto deko w exc jest niezbędny ? W hondzie XR zdjąłem i problemu nie było, ale ona była kopana, a czy przy rozruszniku są jakieś przeciwskazania i jakie mogą być efekty demontażu autodekompresatora ? Czy może odbijać kopkę ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: sob, 14 sty 2012, 17:45
- Motocykl: EXC400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
wydaje mi sie,że raczej autodekompresator jest niezbędny...jeśli masz rozrusznik to bardzo szybko ci sie skończy sprzęgiełko na kole. Co do palenia z kopki na pewno bedzie to bardziej utrudnioneMarcel111 pisze:Czy auto deko w exc jest niezbędny ? W hondzie XR zdjąłem i problemu nie było, ale ona była kopana, a czy przy rozruszniku są jakieś przeciwskazania i jakie mogą być efekty demontażu autodekompresatora ? Czy może odbijać kopkę ?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: wt, 8 mar 2011, 10:52
- Motocykl: KTM SX 125 08r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Tak sobie gdybam:
Mam KTM MXC400 z 2001 roku (vin: VBKMXJ4**1*******), z tłokiem i korbą jeszcze wszystko w bardzo dobrym stanie.
Ale tak się zastanawiam czy w przyszłości nie zrobić z niego EXC450.
W manualu do tych silników przy wymiarach cylindra nie ma rozróżnienia na EXC i SX, wiec wnioskuję że cylindry dla 400SX/MXC, 400EXC, 450SX/MXC, 450EXC są identyczne.
Tłoki wg. tego manuala 400/450SX/EXC/MXC mają wymiary prawie identyczne.
Nie mogę znaleźć tylko nic na temat długości korby.
Czy ktoś zmieniał 400SX lub 400MXC na 450SX lub 450EXC, albo chociaż na 400EXC ?
I czy przełożenia skrzyni w MXC współgrały by z charakterystyką EXC?
Pozdrawiam
Mam KTM MXC400 z 2001 roku (vin: VBKMXJ4**1*******), z tłokiem i korbą jeszcze wszystko w bardzo dobrym stanie.
Ale tak się zastanawiam czy w przyszłości nie zrobić z niego EXC450.
W manualu do tych silników przy wymiarach cylindra nie ma rozróżnienia na EXC i SX, wiec wnioskuję że cylindry dla 400SX/MXC, 400EXC, 450SX/MXC, 450EXC są identyczne.
Tłoki wg. tego manuala 400/450SX/EXC/MXC mają wymiary prawie identyczne.
Nie mogę znaleźć tylko nic na temat długości korby.
Czy ktoś zmieniał 400SX lub 400MXC na 450SX lub 450EXC, albo chociaż na 400EXC ?
I czy przełożenia skrzyni w MXC współgrały by z charakterystyką EXC?
Pozdrawiam
KTM 400EXC 01r. => KTM 125SX 08r. => TRX500FA 09r.
SPRZEDAM KTM 125SX 08r.
SPRZEDAM KTM 125SX 08r.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 56
- Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
- Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krakow
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Skoro sprawdziłeś (mi się nie chce ) że tłok i cylinder są takie same to znaczy że różnica między 400 a 450 musi być w skoku tłoka. Krótsza korba która powodowała by niższe położenie tłoka, powodowała by również że w górnym martwym punkcie tłok znajdował by się o tyle samo niżej co w dolnym położeniu. Czyli kompresja była by żadna. Zatem różnica musi być w wale i jego wykorbieniu. Czyli operacja raczej nie opłacalna.
Z drugiej strony zawsze słyszałem że SX 450 zdaje się z 2003 i 2004 były super awaryjne w porównaniu do 450 EXC bo miały znacznie krótszy skok tłoka (tego też nie sprawdzałem ). Osiągały wyższe obroty i agresywność kosztem żywotności. I podobno różnica tkwiła między innymi w średnicy tloka i cylindra. Masz motor z 2001 a 450 powstały właśnie w 2003r.
Upewnij się czy na 100% te cylindry są takie same. Jeśli tak to musza moim zdaniem różnić się wałem.
Z drugiej strony zawsze słyszałem że SX 450 zdaje się z 2003 i 2004 były super awaryjne w porównaniu do 450 EXC bo miały znacznie krótszy skok tłoka (tego też nie sprawdzałem ). Osiągały wyższe obroty i agresywność kosztem żywotności. I podobno różnica tkwiła między innymi w średnicy tloka i cylindra. Masz motor z 2001 a 450 powstały właśnie w 2003r.
Upewnij się czy na 100% te cylindry są takie same. Jeśli tak to musza moim zdaniem różnić się wałem.
czyszenie dywanów Kraków <- Kliknij proszę! pomożesz mi tym w pozycjonowaniu mojej strony
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
Przemiana 400MXC czy 400EXC w EXC450 nie jest prosta ani tania, po pierwsze masz inny cylinder, inny wał, inny wałek rozrządu inne mapy zapłonowe, poza tym skrzynia MXC jest to praktycznie skrzynia SXa z dołożonymi dwoma biegami, przeznaczeniem MXC jest CC albo rajdy typu baja, słobo to spisuje się w klasycznym enduro za szybkie piersze trzy przełożenia.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 14:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
witam wszystkich
właśnie kupiłem exc 520 i mam parę pytań:
potrzebny mi schemat pompy wody
schemat poprowadzenia odmy silnika
schemat prawidłowego podłączenia przewodów chłodnicy
u mnie te 3 rzeczy są chyba jakoś pokombinowane
pompa wody ma zatkaną podobno jakąś dziurke pod spodem bo ciekło troche
odma silnika jakoś dziwnie ułożona
przewody chłodnic nie łączą się ze sobą (każdy idzie po swojej stronie silnika i nie łączy się z drugim tworząc jakby literę H
właśnie kupiłem exc 520 i mam parę pytań:
potrzebny mi schemat pompy wody
schemat poprowadzenia odmy silnika
schemat prawidłowego podłączenia przewodów chłodnicy
u mnie te 3 rzeczy są chyba jakoś pokombinowane
pompa wody ma zatkaną podobno jakąś dziurke pod spodem bo ciekło troche
odma silnika jakoś dziwnie ułożona
przewody chłodnic nie łączą się ze sobą (każdy idzie po swojej stronie silnika i nie łączy się z drugim tworząc jakby literę H
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/5
http://ktmpartfinder.com/
Tu masz stronę z częściami
cieknące coś z pompy to albo olej albo płyn chłodniczy więc lepiej tak nie jeździj bo możliwe że już masz maź w silniku resztę sam sobie oceń
Tu masz stronę z częściami
cieknące coś z pompy to albo olej albo płyn chłodniczy więc lepiej tak nie jeździj bo możliwe że już masz maź w silniku resztę sam sobie oceń
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl