tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
zawsze trzeba zostawic zapas dla napinacza ale ogolnie w kacie lancuch jest trwaly i nie wymienia sie go notorycznie (yz 450 ma cienki lancuszek plytkowy did 409 oraz 2 walki rozrzadu i 5 zaworow do wcisniecia dlatego o wiele czesciej trzeba wymieniac)
w crf 450 juz zastosowano trwalszy lancuch did 412 ale tam jest 1 walek i nie ma takich oporow
w crf 450 juz zastosowano trwalszy lancuch did 412 ale tam jest 1 walek i nie ma takich oporow
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 8 paź 2007, 22:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
Witam wszystkich
Wielki ukłon do Sebastiana za wyjaśnienie innym użytkownikom na czym polega posiadanie i prawidłowa eksploatacja silnika wyczynowego - czy jest to Yamaha, KTM, Honda, itd. Pracowałem przez 5 lat w serwisie KTM w Poznaniu i widziałem wiele motocykli po różnych przejściach i w różnym stanie technicznym, ale jedno co jest pewne to to, że taki motocykl jeździ bardzo długo jeśli się o niego dba i nie robi się w nim żadnych patentów. Obsługa takiego motocykla jest kosztowna i musi być wykonywana nabierząco, a niestety większość użytkowników motocykli w Polsce oszczędza i robi byle jak albo wcale. Wychodząc z założenia jak samochód przejeździ tyle km i nie trzeba robić w nim nic to w motocyklu pare godzin to tym bardziej nic. Silniki takich motocykli to silniki wyczynowe już w serii, strasznie wyżyłowane i osiągające duże obroty i co za tym idzie przeciążenia. Więc normalnym jest aby doglądać ich w miarę często i jeśli potrzeba wymieniać części na nowe. Robi mi się źle jak niektórzy pytają mnie czy trzeba teraz wymieniać tłok lub korbę czy rozrząd lub regulować zawory i twierdzą, etam jeszcze "polatam". Wystarczy zobaczyć w instrukcję obsługi motocykla i tam jest wszystko napisane co ile godzin ma być robione i jak. Wniosek: RÓBCIE I DOGLĄDAJCIE SWOJE SPRZĘTY JAK NAJCZĘŚCIEJ, SPRAWDZAJCIE W NICH TO CO TRZEBA I DBAJCIE O NIE, SZANUJCIE JE!!! Unikniemy w ten sposób tzw wyj...ek na allegro i innych transakcjach kupna-sprzedaży i oczywiście zaoszczędzimy mnóstwo pieniędzy w razie jakiś poważnych awarii.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę jak najmniej awarii!!! Bartosch
Wielki ukłon do Sebastiana za wyjaśnienie innym użytkownikom na czym polega posiadanie i prawidłowa eksploatacja silnika wyczynowego - czy jest to Yamaha, KTM, Honda, itd. Pracowałem przez 5 lat w serwisie KTM w Poznaniu i widziałem wiele motocykli po różnych przejściach i w różnym stanie technicznym, ale jedno co jest pewne to to, że taki motocykl jeździ bardzo długo jeśli się o niego dba i nie robi się w nim żadnych patentów. Obsługa takiego motocykla jest kosztowna i musi być wykonywana nabierząco, a niestety większość użytkowników motocykli w Polsce oszczędza i robi byle jak albo wcale. Wychodząc z założenia jak samochód przejeździ tyle km i nie trzeba robić w nim nic to w motocyklu pare godzin to tym bardziej nic. Silniki takich motocykli to silniki wyczynowe już w serii, strasznie wyżyłowane i osiągające duże obroty i co za tym idzie przeciążenia. Więc normalnym jest aby doglądać ich w miarę często i jeśli potrzeba wymieniać części na nowe. Robi mi się źle jak niektórzy pytają mnie czy trzeba teraz wymieniać tłok lub korbę czy rozrząd lub regulować zawory i twierdzą, etam jeszcze "polatam". Wystarczy zobaczyć w instrukcję obsługi motocykla i tam jest wszystko napisane co ile godzin ma być robione i jak. Wniosek: RÓBCIE I DOGLĄDAJCIE SWOJE SPRZĘTY JAK NAJCZĘŚCIEJ, SPRAWDZAJCIE W NICH TO CO TRZEBA I DBAJCIE O NIE, SZANUJCIE JE!!! Unikniemy w ten sposób tzw wyj...ek na allegro i innych transakcjach kupna-sprzedaży i oczywiście zaoszczędzimy mnóstwo pieniędzy w razie jakiś poważnych awarii.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę jak najmniej awarii!!! Bartosch
-
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: pt, 1 sie 2008, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
Temat świetny, bardzo dużo przydatnych informacji. panowie a może jest jakiś znawca od YAMAHY a także innych marek takich jak HONDA ,KAWASAKI,SUZUKI i chciałoby się komuś tutaj troszkę popisać danej marki tak jak zrobił to Sebastian w sprawie KTM. Ja sam z chęcią bym poczytał np. na temat YAMAHY ponieważ mam sam wr426. Wtedy byłby temat np. HONDA triki myki poczytaj to nie wybuchnie lub YAMAHA triki myki itd. i wtedy nie było by także spięć w danym temacie np. w KTM ,że YAMAHA lepsza czy HONDA czy SUZI.Pozdrawiam BULI
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
ZABIERAM SIE WLASNIE ZA TAKI SAM O YAMASZCE 400/426/450
o crf nie napisze narazie bo musze wiecej info zgromadzic;)
niedlugo postaram sie tez o lc4 i kilku 2 suwach ale kur.... czasu nie mam
o crf nie napisze narazie bo musze wiecej info zgromadzic;)
niedlugo postaram sie tez o lc4 i kilku 2 suwach ale kur.... czasu nie mam
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
przypomnialem sobie jeszcze jedna sprawe
mianowicie luzy zaworowe
ten silnik pracuje najlepiej i najciszej na luzach 0,10 na ssacyh i wydechowych mniej klekocze oraz lepiej wkreca
fabrycznie podaja 0,12 czyli zeby ustawic tak ze 0,10 whodzi luzno a 0,15 wogole nie wchodzi ale wedlug mnie najlepszy luz to 0,10 i to takie w miare ciasne
jest fajny sposob na sprawdzenie luzu zaworowego na wydechach bez demontazu 1 srubki :D:D:D:D
jesli auto dekompresator (ten na walku rozrzadu) przestaje dzialac czyli..... kopniak staje sie twardszy i trudniej przerzucic tloka do GMP kopniakiem oczywiscie bez uzywania deko na kieronicy (swoja droga jezdzilem 3 lata bez dekompresatora w sumie to nigdy nie mialem tego na pompie sprzegla i zycie mnie zmusilo to wyczaic;) ) uwaam ze reczny dekompresator jest cakowicie zbedny jesli zawory sa dobrze wyreguloane to motoccykl odpali jak reka nacisniesz kopniaka
w EXC z rozruchem wystepuja wtedy problemy z rozruchem na zimno z guzika
akumlator jakby nie mial sily przekrecic silnikiem natomiast na cieplo zapala normalnie
wina tego wszystkiego sa za luzne zawory wydechowe :):):)
oczywiscie ssaki tez ustawcie przy okazji
pozdrawiam
mianowicie luzy zaworowe
ten silnik pracuje najlepiej i najciszej na luzach 0,10 na ssacyh i wydechowych mniej klekocze oraz lepiej wkreca
fabrycznie podaja 0,12 czyli zeby ustawic tak ze 0,10 whodzi luzno a 0,15 wogole nie wchodzi ale wedlug mnie najlepszy luz to 0,10 i to takie w miare ciasne
jest fajny sposob na sprawdzenie luzu zaworowego na wydechach bez demontazu 1 srubki :D:D:D:D
jesli auto dekompresator (ten na walku rozrzadu) przestaje dzialac czyli..... kopniak staje sie twardszy i trudniej przerzucic tloka do GMP kopniakiem oczywiscie bez uzywania deko na kieronicy (swoja droga jezdzilem 3 lata bez dekompresatora w sumie to nigdy nie mialem tego na pompie sprzegla i zycie mnie zmusilo to wyczaic;) ) uwaam ze reczny dekompresator jest cakowicie zbedny jesli zawory sa dobrze wyreguloane to motoccykl odpali jak reka nacisniesz kopniaka
w EXC z rozruchem wystepuja wtedy problemy z rozruchem na zimno z guzika
akumlator jakby nie mial sily przekrecic silnikiem natomiast na cieplo zapala normalnie
wina tego wszystkiego sa za luzne zawory wydechowe :):):)
oczywiscie ssaki tez ustawcie przy okazji
pozdrawiam
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 207
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
- Motocykl: SX 250, CBR 600
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zamość
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
O Seba olsniles mnie.. Wlasnie mam ten sam problem ze jakby akus nie mial sily zakrecic na zimnym. Zaraz ide ustawie na 0.10 i zobaczymy jak bedzie chodzic Szkoda ze wczesniej nie wiedzialem bo ustawilem na 0,12 wiec chyba za duzo luzu...motocyklecross pisze:przypomnialem sobie jeszcze jedna sprawe
mianowicie luzy zaworowe
ten silnik pracuje najlepiej i najciszej na luzach 0,10 na ssacyh i wydechowych mniej klekocze oraz lepiej wkreca
fabrycznie podaja 0,12 czyli zeby ustawic tak ze 0,10 whodzi luzno a 0,15 wogole nie wchodzi ale wedlug mnie najlepszy luz to 0,10 i to takie w miare ciasne
jest fajny sposob na sprawdzenie luzu zaworowego na wydechach bez demontazu 1 srubki :D:D:D:D
jesli auto dekompresator (ten na walku rozrzadu) przestaje dzialac czyli..... kopniak staje sie twardszy i trudniej przerzucic tloka do GMP kopniakiem oczywiscie bez uzywania deko na kieronicy (swoja droga jezdzilem 3 lata bez dekompresatora w sumie to nigdy nie mialem tego na pompie sprzegla i zycie mnie zmusilo to wyczaic;) ) uwaam ze reczny dekompresator jest cakowicie zbedny jesli zawory sa dobrze wyreguloane to motoccykl odpali jak reka nacisniesz kopniaka
w EXC z rozruchem wystepuja wtedy problemy z rozruchem na zimno z guzika
akumlator jakby nie mial sily przekrecic silnikiem natomiast na cieplo zapala normalnie
wina tego wszystkiego sa za luzne zawory wydechowe :):):)
oczywiscie ssaki tez ustawcie przy okazji
pozdrawiam
A ja sie mecze i mecze i kopie ta krowe
KTM SX 250 2008r
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
dupa jestes michal i tyle jakbys zadzwonil wczesniej to bys nie musial kopac :):):):):)):):) pozdrawiam
swoja droga zasmiece troche temat
ZAMIENIE crf 450 2005 stan bdb p na SX 450-525 05-06 lub EXC 450-525 05-07 wiecej info priv lub tel
kurcze zabieram sie za obiecany text o yz 4t 400/426 i 450 ale jakos sie nie moge zebrac ale skrobne cos niedlugo slowo
swoja droga zasmiece troche temat
ZAMIENIE crf 450 2005 stan bdb p na SX 450-525 05-06 lub EXC 450-525 05-07 wiecej info priv lub tel
kurcze zabieram sie za obiecany text o yz 4t 400/426 i 450 ale jakos sie nie moge zebrac ale skrobne cos niedlugo slowo
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Do odcięcia!
- Posty: 951
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
- Motocykl: CRF only
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
http://moto.allegro.pl/item560771979_st ... z_450.htmlmotocyklecross pisze: Do yamahy 450 NIE MA powtarzam NIE MA innych zaworow niz tytanowki ktore kosztuje 1900 z groszami za komplet
nie da sie zalozyc stalowych bo nikt ich nie produkuje
coś jednak znalazłem
pozdr.
RS SERWIS
-
Autor tematumotocyklecross
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
EXTRA WRESZCIE SA DOSTEPNE NA POLSKIM RYNKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ciekawe jak wyglada ich trwlosc bo do crf ludzie chwalili ta firme
yzf ma bardzo cienkie i delikatne zaworki wiec ciekawe jak sie spisza stalowki
no to niektorzy uzytkownicy yamah moga odetchnac...
pozdrawiam
ciekawe jak wyglada ich trwlosc bo do crf ludzie chwalili ta firme
yzf ma bardzo cienkie i delikatne zaworki wiec ciekawe jak sie spisza stalowki
no to niektorzy uzytkownicy yamah moga odetchnac...
pozdrawiam
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
Stalowe zawory do Yamahy były już 2 lata temu. Naprawiałem właśnie wtedy WR 426, która miała takie właśnie zawory zamontowane, tylko nie wiem jakiej firmy i kto je zamontował. Motocykl jeździ do chwili obecnej i nic się nie dzieje.
Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525
bo do 400/426 były nie było tylko do 450