tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: motocyklecross » pn, 26 sty 2009, 00:34

zawsze trzeba zostawic zapas dla napinacza ale ogolnie w kacie lancuch jest trwaly i nie wymienia sie go notorycznie (yz 450 ma cienki lancuszek plytkowy did 409 oraz 2 walki rozrzadu i 5 zaworow do wcisniecia dlatego o wiele czesciej trzeba wymieniac)
w crf 450 juz zastosowano trwalszy lancuch did 412 ale tam jest 1 walek i nie ma takich oporow
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

BartoschHVA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: pn, 8 paź 2007, 22:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: BartoschHVA » czw, 29 sty 2009, 08:39

Witam wszystkich
Wielki ukłon do Sebastiana za wyjaśnienie innym użytkownikom na czym polega posiadanie i prawidłowa eksploatacja silnika wyczynowego - czy jest to Yamaha, KTM, Honda, itd. Pracowałem przez 5 lat w serwisie KTM w Poznaniu i widziałem wiele motocykli po różnych przejściach i w różnym stanie technicznym, ale jedno co jest pewne to to, że taki motocykl jeździ bardzo długo jeśli się o niego dba i nie robi się w nim żadnych patentów. Obsługa takiego motocykla jest kosztowna i musi być wykonywana nabierząco, a niestety większość użytkowników motocykli w Polsce oszczędza i robi byle jak albo wcale. Wychodząc z założenia jak samochód przejeździ tyle km i nie trzeba robić w nim nic to w motocyklu pare godzin to tym bardziej nic. Silniki takich motocykli to silniki wyczynowe już w serii, strasznie wyżyłowane i osiągające duże obroty i co za tym idzie przeciążenia. Więc normalnym jest aby doglądać ich w miarę często i jeśli potrzeba wymieniać części na nowe. Robi mi się źle jak niektórzy pytają mnie czy trzeba teraz wymieniać tłok lub korbę czy rozrząd lub regulować zawory i twierdzą, etam jeszcze "polatam". Wystarczy zobaczyć w instrukcję obsługi motocykla i tam jest wszystko napisane co ile godzin ma być robione i jak. Wniosek: RÓBCIE I DOGLĄDAJCIE SWOJE SPRZĘTY JAK NAJCZĘŚCIEJ, SPRAWDZAJCIE W NICH TO CO TRZEBA I DBAJCIE O NIE, SZANUJCIE JE!!! Unikniemy w ten sposób tzw wyj...ek na allegro i innych transakcjach kupna-sprzedaży i oczywiście zaoszczędzimy mnóstwo pieniędzy w razie jakiś poważnych awarii.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę jak najmniej awarii!!! Bartosch

buli
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pt, 1 sie 2008, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: buli » czw, 5 lut 2009, 09:43

Temat świetny, bardzo dużo przydatnych informacji. panowie a może jest jakiś znawca od YAMAHY a także innych marek takich jak HONDA ,KAWASAKI,SUZUKI i chciałoby się komuś tutaj troszkę popisać danej marki tak jak zrobił to Sebastian w sprawie KTM. Ja sam z chęcią bym poczytał np. na temat YAMAHY ponieważ mam sam wr426. Wtedy byłby temat np. HONDA triki myki poczytaj to nie wybuchnie lub YAMAHA triki myki itd. i wtedy nie było by także spięć w danym temacie np. w KTM ,że YAMAHA lepsza czy HONDA czy SUZI.Pozdrawiam BULI

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: motocyklecross » czw, 5 lut 2009, 19:10

ZABIERAM SIE WLASNIE ZA TAKI SAM O YAMASZCE 400/426/450

o crf nie napisze narazie bo musze wiecej info zgromadzic;)
niedlugo postaram sie tez o lc4 i kilku 2 suwach ale kur.... czasu nie mam ;)
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

buli
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pt, 1 sie 2008, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: buli » czw, 5 lut 2009, 19:15

No to super bedzie mi bardzo sie przyda taki temacik o yadzi pozdrawaim

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: motocyklecross » pt, 13 lut 2009, 08:06

przypomnialem sobie jeszcze jedna sprawe ;)

mianowicie luzy zaworowe

ten silnik pracuje najlepiej i najciszej na luzach 0,10 na ssacyh i wydechowych mniej klekocze oraz lepiej wkreca
fabrycznie podaja 0,12 czyli zeby ustawic tak ze 0,10 whodzi luzno a 0,15 wogole nie wchodzi ale wedlug mnie najlepszy luz to 0,10 i to takie w miare ciasne

jest fajny sposob na sprawdzenie luzu zaworowego na wydechach bez demontazu 1 srubki :D:D:D:D:D

jesli auto dekompresator (ten na walku rozrzadu) przestaje dzialac czyli..... kopniak staje sie twardszy i trudniej przerzucic tloka do GMP kopniakiem oczywiscie bez uzywania deko na kieronicy (swoja droga jezdzilem 3 lata bez dekompresatora w sumie to nigdy nie mialem tego na pompie sprzegla i zycie mnie zmusilo to wyczaic;) ) uwaam ze reczny dekompresator jest cakowicie zbedny jesli zawory sa dobrze wyreguloane to motoccykl odpali jak reka nacisniesz kopniaka
w EXC z rozruchem wystepuja wtedy problemy z rozruchem na zimno z guzika
akumlator jakby nie mial sily przekrecic silnikiem natomiast na cieplo zapala normalnie

wina tego wszystkiego sa za luzne zawory wydechowe :):):):)
oczywiscie ssaki tez ustawcie przy okazji ;)
pozdrawiam
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: michal_dh » pt, 13 lut 2009, 12:42

motocyklecross pisze:przypomnialem sobie jeszcze jedna sprawe ;)

mianowicie luzy zaworowe

ten silnik pracuje najlepiej i najciszej na luzach 0,10 na ssacyh i wydechowych mniej klekocze oraz lepiej wkreca
fabrycznie podaja 0,12 czyli zeby ustawic tak ze 0,10 whodzi luzno a 0,15 wogole nie wchodzi ale wedlug mnie najlepszy luz to 0,10 i to takie w miare ciasne

jest fajny sposob na sprawdzenie luzu zaworowego na wydechach bez demontazu 1 srubki :D:D:D:D:D

jesli auto dekompresator (ten na walku rozrzadu) przestaje dzialac czyli..... kopniak staje sie twardszy i trudniej przerzucic tloka do GMP kopniakiem oczywiscie bez uzywania deko na kieronicy (swoja droga jezdzilem 3 lata bez dekompresatora w sumie to nigdy nie mialem tego na pompie sprzegla i zycie mnie zmusilo to wyczaic;) ) uwaam ze reczny dekompresator jest cakowicie zbedny jesli zawory sa dobrze wyreguloane to motoccykl odpali jak reka nacisniesz kopniaka
w EXC z rozruchem wystepuja wtedy problemy z rozruchem na zimno z guzika
akumlator jakby nie mial sily przekrecic silnikiem natomiast na cieplo zapala normalnie

wina tego wszystkiego sa za luzne zawory wydechowe :):):):)
oczywiscie ssaki tez ustawcie przy okazji ;)
pozdrawiam
O Seba olsniles mnie.. Wlasnie mam ten sam problem ze jakby akus nie mial sily zakrecic na zimnym. Zaraz ide ustawie na 0.10 i zobaczymy jak bedzie chodzic :) Szkoda ze wczesniej nie wiedzialem bo ustawilem na 0,12 wiec chyba za duzo luzu...
A ja sie mecze i mecze i kopie ta krowe :D
KTM SX 250 2008r

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: motocyklecross » sob, 14 lut 2009, 00:20

dupa jestes michal i tyle ;) jakbys zadzwonil wczesniej to bys nie musial kopac :):):):):):)):):) pozdrawiam ;)

swoja droga zasmiece troche temat

ZAMIENIE crf 450 2005 stan bdb p na SX 450-525 05-06 lub EXC 450-525 05-07 ;) wiecej info priv lub tel

kurcze zabieram sie za obiecany text o yz 4t 400/426 i 450 ale jakos sie nie moge zebrac ale skrobne cos niedlugo slowo ;)
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: SEBOOL » śr, 25 lut 2009, 13:30

motocyklecross pisze: Do yamahy 450 NIE MA powtarzam NIE MA innych zaworow niz tytanowki ktore kosztuje 1900 z groszami za komplet
nie da sie zalozyc stalowych bo nikt ich nie produkuje
http://moto.allegro.pl/item560771979_st ... z_450.html

coś jednak znalazłem ;)

pozdr.
RS SERWIS

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: motocyklecross » śr, 25 lut 2009, 14:41

EXTRA WRESZCIE SA DOSTEPNE NA POLSKIM RYNKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ciekawe jak wyglada ich trwlosc bo do crf ludzie chwalili ta firme
yzf ma bardzo cienkie i delikatne zaworki wiec ciekawe jak sie spisza stalowki

no to niektorzy uzytkownicy yamah moga odetchnac... ;)

pozdrawiam
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: weteran » śr, 25 lut 2009, 15:20

Stalowe zawory do Yamahy były już 2 lata temu. Naprawiałem właśnie wtedy WR 426, która miała takie właśnie zawory zamontowane, tylko nie wiem jakiej firmy i kto je zamontował. Motocykl jeździ do chwili obecnej i nic się nie dzieje.

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: superpimp » śr, 25 lut 2009, 15:37

bo do 400/426 były nie było tylko do 450 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”