tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Ryjek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: pt, 5 paź 2007, 19:32
Motocykl: kilka
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sanok/ Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: Ryjek » czw, 23 wrz 2010, 11:09

Tak olej 5W. To jaka powinna być ilość. Ja wlałem 550 ml i poduszka powietrzna jest w granicy 140 mm. Można dać mniej?

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: ghollum » ndz, 26 wrz 2010, 21:00

maciejwra pisze:
Mam z kolei pytanie: Co jest oznaka "pocenia się" z dziurki przy pompie wody??
Jest to oznaką zużytych uszczelniaczy na pompie wody, ta dziurka to dren. Co do przedniego zawiasu, olej 5W tak jak chłopaki piszą jego poziom ustala się poprzez odessanie nadmiaru, najlepiej ustawianie zawiasu zacząć od fabrycznych ustawień podanch w serwisówce na rok 2003 to: przód kompresja 21, odbicie 20, tył: kompresja 17 odbicie 26, do tego koniecznie ustawić zwis statyczny i jezdny na tyle.

dm15
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: czw, 6 maja 2010, 13:25
Motocykl: Yzf250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: dm15 » pt, 8 paź 2010, 10:53

Próbuje się połapać w tych KTM'ach. Który z nich ma 4 biegową skrzynię?
Chciałem zamienić yz250f 4t na coś wiekszego z KTM. Którego byście polecili , myślałem o SX 450.

Juz wiem ze SX 450 ma 4 biegi do których nie jestem przekonany (btw ile on pojedzie mniej więcej?) , teraz chodzi mi o sprzęt który ma większego kopa od yz 250F 4t. DO 10 tys zł

arek7
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: czw, 19 lis 2009, 20:26
Motocykl: pomarańczowy
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: świętokrzyskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: arek7 » pt, 8 paź 2010, 16:12

sx 450 ma skrzynie czwórkę a exc szóstkę :wink:

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: motocyklecross » wt, 19 paź 2010, 13:53

pisząc ten artykul o KTM i zakładając ten temat nigdy nie sądziłem ze rozrośnie sie do takich rozmiarów ;)

pozdrawiam SEBASTIAN ;)
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

baba_zanetti
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 12 lis 2009, 11:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: baba_zanetti » sob, 8 sty 2011, 11:55

Witam, mam nie lada problem z KTM SX 525 racing 03 rok.
Problem jak mi się wydaje elektryczny, bo wszystko inne jest i było sprawdzane kilka razy, a motocykl NIE odpala z kopa/rozrusznika. Wiec mam pytanie czy ktoś sprawdzał/mierzył prąd idący z uzwojenia? Serwisówka podaje że ma być tam ~30V ale jest tylko 12, zmieniłem uzwojenie na drugie nowe KTM, wynik ten sam. Zwarcia nigdzie nie ma, mierzyłem kilkoma różnymi Mulitetrami cyfrowymi, zawsze to samo, więc zakładam że to nie błąd pomiaru. Mimo to iskra jest dość mocna (skacze na 5mm) a motocykl nie opala, czasami złapie i ale nie chodzi. Po kopaniu świeca jest wilgotna. Z zaciągu KTM odpala ale nie ma w ogóle wolnych obrotów, tzn gdy zejdzie gdzieś poniżej 2tyś obr. to gaśnie. Czy wynik ~12V jest prawidłowy i z przymrużeniem oka traktować info z manuala? Gaźnik jest wszędzie drożny i na pewno złożony dobrze. śrubę składu ustawiałem w różnych położeniach i nadal nic. Po prostu już zgłupiałem całkowicie- pomocy!

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: motocyklecross » ndz, 9 sty 2011, 18:10

cos mi sie wydaje ze to nie prady,,,,,, skoro mowisz ze iskra jest
sprawdz klin na magnecie czy nie jest uszkodzony
jesli mowisz ze na innym uzwojeniu jest to samo sprawdz przeslone przepustnicy
mowisz ze nie ma wolnych obrotow to czesto wina tego elementu ciezkie odpalanie rowniez

sprawdz luzy zaworowe

jesli jest regularna iskra motocykl powinien odpalic( jesli jej nie gubi)

ogolnie elektryka w KTMie dziala na 2 sposoby......albo na TAK albo na NIE tzn albo iskra jest albo jej niema
rzadko sa problemy z zaplonem pomimo wystepujacej iskry
aha mowisz ze masz kogos od kogo przerzuciles uzwojenie.... sprawdz ta sama akcje ale z gaznikiem:D
wiecej info tel
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

baba_zanetti
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 12 lis 2009, 11:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: baba_zanetti » ndz, 9 sty 2011, 22:26

dziękuję za porady!
Klin sprawdzony- specjalnie do tego kupiłem sciągacz:)
luzy, poprawiłem na takie jakie opisałeś w pierwszych postach, choć poprzednio były nieco wieksze.
Przesłona przepustnicy jest w prawidłowej pozycji, zauważyłem że można ją włożyć odwrotnie, ale nie, jest ok, jak i cały wózeczek- zjeżdza do końca.
Uzwojenie niestety sciągnąłem nowe z USA:),bez możliwości zwrotu:D 129$ na małe koło magnesowe+ plus cewki do świateł. Po ocleniu wychodzi 520zł ( mniej niż połowa w polskim ASO).
Gaźnik już myślałem by włożyć od CRF 450, bo taką mam pod ręką, ale już mi brakło sił. Zrobiłem proste doświadczenie i zauważyłm że iskra jest przy kopaniu a gdy motocykl zaczyna już łapać to znika. Aha, ipulsator też sprawdziłem, jest w porządku więc na zdrowy rozum pozostaje moduł. Jutro motocykl idzie do profesjonalnego elektryka. Napiszę jak to się zakończyło. PZDR>

GAWRON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krakow
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: GAWRON » pt, 28 sty 2011, 16:10

Pytanie.
Chodzi mi o pozycję B na poniższym zdjęciu. W pierwszym poście tego tematu motocyklecross napisał:

"POWÓD zuzyte zawory które osiadajac w gniezdzie wysuwaja sie do gory i powoduja ze kapelusz zabezpieczajacy spezyne zaw od gory zaczyna bic po dzwigience
wsun szczelinomierz miedzy rant tej podkladki na sprezynie zaworowej i dzwigienke zaworową
jeśli nie wejdzie tylko mniej niz 0,15-0,20 zawory sie juz konczą
koniecznie sprawdz tez czy kapelusze nie posiadaja uszkodzen mechanicznych rys otarc itd itp"


Czy dobrze rozumiem? dobrze zaznaczyłem na rysunku? Jak jest mniej niż 0,20mm to znaczy, że zawór jest zużyty? Im większa odległość B tym zawór mniej zużyty? Jaki tam powinien być luz przy nowym zaworze?

czyszenie dywanów Kraków <- Kliknij proszę! pomożesz mi tym w pozycjonowaniu mojej strony :)

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: motocyklecross » sob, 29 sty 2011, 00:32

tak dobrze zaznaczyles ta odleglosc
im wiekszy szczelinomierz tam wejdzie tym lepszy stan zaworu
nie da sie okrezlic ile na nowym powinno byc to zalezy od dotarcia zaworu i wysokosci gniazda wazne zeby nie dopuscic do dotkniecia kapelusza sprezyny przez dzwigienke
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

baba_zanetti
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 12 lis 2009, 11:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: baba_zanetti » ndz, 3 kwie 2011, 08:21

Sprawa KTMa z kilku postów wyżej została wreszcie rozwiązana. Nie bez problemu elektryk znalazł przyczynę. Uszkodzony był moduł, swoim perfidnym zachowaniem bardzo utrudniał znalezienie problemu. Nie mial iskry w określonym zakresie obrótów. Tzn. przy kopaniu miał, gdy tylko wał przekroczył 500obr/min nie miał a od jakiś 3tyś znowu miał. Uszkodzeniu uległ tyrystor, po wymianie na właściwy motocykl odpala i chodzi jak należy!.
PZDR.

Autor tematu
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tricki myki poczytaj to nie wybuchnie KTM 400/450/520/525

Post autor: motocyklecross » pn, 4 kwie 2011, 23:05

ehhh te wredne prady,,,,,,,
czesto uszkodzenie modulu sie zdarza jesli ktos nie ma ogranicznikow kierownicy wkreconych
w tym sezonie juz 3 takie przypadki mialem a to dopiero poczatek
podul zmiazdzony przy skrecie maxymalnym kierownicy w lewo
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”