Kupiony KTM SX-F 250:)
-
Autor tematucrouch196
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
- Motocykl: KTM EXC300
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Kupiony KTM SX-F 250:)
Witam. Wielokrotnie zadawałem sobie to pytanie 2T czy 4T. Byłem napalony na SX150, ale gdy to ogłoszenie zauważyłem wiedziałem, że muszę ten motocykl mieć. Ogłoszenia na alledrogo przeglądałem całą zimę i nic co by za serce chwyciło nie znalazłem, aż do teraz:). Na chwilę obecną nie mogę wypowiedzieć się co do jazdy, gdyż zrobiłem raptem 500m na tym KTMie, ale już wiem, że prowadzenie jest zupełnie inne niż w moim poprzednim crossie czyli Suzuki RM 250. Ten motocykl jest po prostu stworzony do jazdy na torze, niby podobna waga, ale różnica kolosalna. Nie czuć prawie 100kg. Jest dosyć wysokoobrotowy jak na 4T. Moc do jazdy na torze mi na chwilę obecną wystarczy, ale różnica pomiędzy RM 250 (na korzyść Suzuki) jest taka sama jak różnica w prowadzeniu (na korzyść KTMa). W niedzielę wybieram się na kilku godzinną jazdę w terenie z chłopakami z enduro i wtedy powiem coś więcej:)
Co myślicie o moim nabytku
http://allegro.pl/ktm-sxf-250-2007-69mt ... 58413.html
Co myślicie o moim nabytku
http://allegro.pl/ktm-sxf-250-2007-69mt ... 58413.html
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kupiony KTM SX-F 250:)
Ładny, nie skatowany. Aż się nie chce wierzyć w przebieg ale patrząc na stronę wizualną to kto wie...Dbaj o luzy zaworowe, lej i zmieniaj według zaleceń olej do silnika a będzie długo jeździł. I zwracaj uwagę na hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu bo lubi się z nienacka sypnąć.
-
Autor tematucrouch196
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
- Motocykl: KTM EXC300
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kupiony KTM SX-F 250:)
major000 pisze:Ładny, nie skatowany. Aż się nie chce wierzyć w przebieg ale patrząc na stronę wizualną to kto wie...Dbaj o luzy zaworowe, lej i zmieniaj według zaleceń olej do silnika a będzie długo jeździł. I zwracaj uwagę na hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu bo lubi się z nienacka sypnąć.
No właśnie o tym napinaczu to chodzą legendy... Sam ze strachu od razu chciałem kupić mechaniczny, ale Panowie z Ktma powiedzieli, że to jest grubo przesadzone i jeśli miały by być takie wadliwe te napinacze to by ich nie wkładali fabrycznie. Powiedzieli również, aby przestrzegać serwisówki i nie cisnąć go na zimnym i nic nie powinno się stać. Mam taką nadzieję:). A w przebieg też nie mogłem uwierzyć, ale porównując do takich samych z niby podobnym przebiegiem to nie ma porównania, więc myślę, że jest prawdziwy.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kupiony KTM SX-F 250:)
Złe opinie o tym napinaczu wywodzą się od tych, którzy nie potrafią go obsługiwać.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kupiony KTM SX-F 250:)
To nie są legendy tylko fakty. Ktm przyznał się do wadliwych napinaczy i bodajże w modelu 2009 lub 2010 są już poprawione i powiedzmy że pracują sporo dłużej od tych z 2007, 2008. Napinacze z pierwszych modeli padały jak muchy, jedne dając oznaki inne totalnie bez objawów. Miałem kilka Katów z przebiegiem około 20godz w których trzeba było je wymieniać( czyli według Majstra w fabryce nie znają procedury montażu). Oczywiście procedura montażu nie ma nic do rzeczy.
Poza tym od modeli 2012( 450, 500 exc) wrócono z powrotem do napinaczy mechanicznych(takich jak w silniku RFS) bo są bezobsługowe i wieczne.
Każdy warsztat przewalający dużą ilość Katów potwierdzi moje słowa.
Poza tym od modeli 2012( 450, 500 exc) wrócono z powrotem do napinaczy mechanicznych(takich jak w silniku RFS) bo są bezobsługowe i wieczne.
Każdy warsztat przewalający dużą ilość Katów potwierdzi moje słowa.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kupiony KTM SX-F 250:)
Witam, Major gdzie wyczytałeś o tych napinaczach, chodzi mi o to, kiedy ktm stwierdził że są one wadliwe? Mogę prosić o link, jakieś artykuł czy źródło tych informacji.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kupiony KTM SX-F 250:)
napinacz nie jest wadliwy,wystarczy czytac serwisówke i juz.
wadliwe to byly piasty,ale tych rocznikow to nie dotyczy.
wadliwe to byly piasty,ale tych rocznikow to nie dotyczy.
---------------------------
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kupiony KTM SX-F 250:)
To wytłumacz mi kolego co takiego podaję serwisuwka na temat napinacza poza procedurą montażu?Kre_K pisze:napinacz nie jest wadliwy,wystarczy czytac serwisówke i juz.
wadliwe to byly piasty,ale tych rocznikow to nie dotyczy.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kupiony KTM SX-F 250:)
major000 jakoś dziwne, że po regulacjach zaworów czy wymianie łańcuszka ten napinacz się nagle psuje.
Domyśl się dlaczego.
Domyśl się dlaczego.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kupiony KTM SX-F 250:)
Ponieważ został źle zamontowany.
Możliwe jest, że napinacz jakoś sam się uszkodzi, bez znaczenia jakiej firmy, ale są to bardzo żadne przypadki. Chodź tak czy inaczej związane z wcześniejszą nieprawidłową opieką.
Jakoś kilka sxfów z różnych roczników składałem i latają po zawodach bez żadnych awarii, więc nie mam podstaw twierdzić by jakieś napinacze były wadliwe.
Możliwe jest, że napinacz jakoś sam się uszkodzi, bez znaczenia jakiej firmy, ale są to bardzo żadne przypadki. Chodź tak czy inaczej związane z wcześniejszą nieprawidłową opieką.
Jakoś kilka sxfów z różnych roczników składałem i latają po zawodach bez żadnych awarii, więc nie mam podstaw twierdzić by jakieś napinacze były wadliwe.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kupiony KTM SX-F 250:)
Majster ma tu racje , nieznajomość jak obsłużyć napinacz tego typu i jego aktywacja lub raczej jego brak powoduje ze nie jeden zniszczył silnik .choć przypadki mogą się zdarzać to nigdy nie jest wykluczone.
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl