EXC 250 VS EXC 300
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: EXC 250 VS EXC 300
Ja mogę ci polecić EXC300, pytanie tylko w jaki teren się pakujesz, jeśli laycik to nie ma sensu nie poczujesz zalet poczujesz wady.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: wt, 24 kwie 2012, 15:16
- Motocykl: Suzuki RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: EXC 250 VS EXC 300
Jeśli chodzi o mnie to las , polne drogi - wyboiste , raczej teren lajtowy... trochę piasku jakieś małe skoki. Cieżko u mnie w okolicy z jakimś torem ;/
-
Autor tematu253barek
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 320
- Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: EXC 250 VS EXC 300
Jakie są wady a jakie zalety? Co lepsze na zawody?ghollum pisze:Ja mogę ci polecić EXC300, pytanie tylko w jaki teren się pakujesz, jeśli laycik to nie ma sensu nie poczujesz zalet poczujesz wady.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: EXC 250 VS EXC 300
główna wada to większe spalanie i konieczność robienia mieszanki, czyli drożej za kilometr niż 4t
główna zaleta to mniejsza waga, większa zwinność i ten diabeł w nim tkwiący ...
wada w postaci słabego dołu 2t w przypadku 300 raczej nie istnieje
konieczność częstego wymieniania tłoka jeśli porównamy do 4t też nie jest trafione jako wada o tyle, że 300 pojeździ całkiem sporo (myślę, że do 150 mth na tłoku da radę czyli koło 5 tyś km)i nawet jeśli to będzie mniej niż duże 4t (wytrzyma z 300 mth) to koszty remontu będą znacznie niższe w 2t (brak zaworów i łańcuszka) co sprawia, że wychodzi podobnie.
na zawody zależy kto co lubi, jeśli mega ciężki teren każdy kilogram się liczy, jeśli przeciętny to niektórym łatwiej jeździć 4t (bardziej przewidywalne zachowanie, hamowanie silnikiem) .
Nie ma złotego środka, ja próbowałem wszystkiego, zacząłem od lekkiej setki, trzeba było zmienić na trwalsze bo lataliśmy po 150km na wypad. Wziałem xr650r to zniechęcała mnie jej klockowatość w porównaniu z setką. Poszedłem na środek czyli hard enduro w 4t exc 520. Jeździło mi się sporo lepiej niż xr ką, ale przy naszych przebiegach 3000km na sezon to też musiał bym co trzy lata wydać dodatkowo 5 tyś zł na sam remont, poza tym nawet amatorski wypad na tor nie miał sensu, za mocny, za ciężki, za miękkie zawieszenie. Teraz testuje zestaw lc4 620 na długie wyprawy i yz 125 do szaleństw.
Zależy więc wszystko jak i gdzie chcesz jeździć, jeśli enduro w średnim terenie i spore dystanse to 4t, jeśli ostrzej, nie tak daleko i czasem na torze ewentualnie w zawodach 2t.
Na zachodnich forach 300 tka ma opinię górsko leśnego potwora, to tam czuje się najlepiej , rzadko kto kiedy narzeka na ten motocykl
główna zaleta to mniejsza waga, większa zwinność i ten diabeł w nim tkwiący ...
wada w postaci słabego dołu 2t w przypadku 300 raczej nie istnieje
konieczność częstego wymieniania tłoka jeśli porównamy do 4t też nie jest trafione jako wada o tyle, że 300 pojeździ całkiem sporo (myślę, że do 150 mth na tłoku da radę czyli koło 5 tyś km)i nawet jeśli to będzie mniej niż duże 4t (wytrzyma z 300 mth) to koszty remontu będą znacznie niższe w 2t (brak zaworów i łańcuszka) co sprawia, że wychodzi podobnie.
na zawody zależy kto co lubi, jeśli mega ciężki teren każdy kilogram się liczy, jeśli przeciętny to niektórym łatwiej jeździć 4t (bardziej przewidywalne zachowanie, hamowanie silnikiem) .
Nie ma złotego środka, ja próbowałem wszystkiego, zacząłem od lekkiej setki, trzeba było zmienić na trwalsze bo lataliśmy po 150km na wypad. Wziałem xr650r to zniechęcała mnie jej klockowatość w porównaniu z setką. Poszedłem na środek czyli hard enduro w 4t exc 520. Jeździło mi się sporo lepiej niż xr ką, ale przy naszych przebiegach 3000km na sezon to też musiał bym co trzy lata wydać dodatkowo 5 tyś zł na sam remont, poza tym nawet amatorski wypad na tor nie miał sensu, za mocny, za ciężki, za miękkie zawieszenie. Teraz testuje zestaw lc4 620 na długie wyprawy i yz 125 do szaleństw.
Zależy więc wszystko jak i gdzie chcesz jeździć, jeśli enduro w średnim terenie i spore dystanse to 4t, jeśli ostrzej, nie tak daleko i czasem na torze ewentualnie w zawodach 2t.
Na zachodnich forach 300 tka ma opinię górsko leśnego potwora, to tam czuje się najlepiej , rzadko kto kiedy narzeka na ten motocykl
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: EXC 250 VS EXC 300
Problemy z czytaniem ze zrozumieniem? Więc krótko:253barek pisze:Chodziło mi o wady i zalety 300.
EXC300 wady:
SPALANIE
konieczność robienia mieszanki (choć to trochę wydumana wada)
Zalety:
lekki i poręczny
mocny w całym zakresie obrotów
prosta budowa
niższe koszty remontów niż w 4T
to tak w skrócie
-
Autor tematu253barek
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 320
- Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: EXC 250 VS EXC 300
w kontekście tej wypowiedzighollum pisze:Ja mogę ci polecić EXC300, pytanie tylko w jaki teren się pakujesz, jeśli laycik to nie ma sensu nie poczujesz zalet poczujesz wady.
ogólne wiadomości o dwusuwie są mi znane
-
Autor tematu253barek
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 320
- Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: EXC 250 VS EXC 300
Może się ktoś jeszcze wypowiedzieć jak ze spalaniem 250 i 300?
Ile km można zrobić na normalnym baku chyba tam 9l?
Ile km można zrobić na normalnym baku chyba tam 9l?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: EXC 250 VS EXC 300
250 i 300 niewiele się różnią pod względem spalania, 250 potrafi nawet więcej spalić bo trzeba go bardziej kręcić. Przy normalnej jeździe enduro dystans 100km na jednym zbiorniku, to nic nadzwyczajnego dla tych motocykli. Na torze crossowym przy ciągłym pałowaniu na niskich biegach cały zbiornik możesz wypalić w 50km. Wszystko jest kwestią kondycji silnika, dobrych nastawów gaźnika i stylu jazdy kierowcy. Mity o hektolitrach wypalanej benzyny przez 250/300 exc tyczą się starych roczników, poniżej 2008. Na dzień dzisiejszy dwusuwy ktm palą minimalnie więcej niż 4t.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 50
- Rejestracja: sob, 20 lut 2010, 15:41
- Motocykl: EXC 300
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: EXC 250 VS EXC 300
300 przylecisz w średnim terenie 80-90 km,w ostrym 70,w przelotach,bez wiekszego palowania zrobisz ok 100.
Ponadto wszystko zależy jak sobie ustawisz dawki,jaki kolor sprezyny dasz etc
Przy 2T zawsze istnieje możliwość ustawień!
250 będzie narwana,300 będzie lagodniejsza ale ja tez możesz skręcić na szatana:)
Przy 300 zapewne będzie problem z rozrusznikiem,dlatego warto to dobrze sprawdzic przy zakupie
Ponadto wszystko zależy jak sobie ustawisz dawki,jaki kolor sprezyny dasz etc
Przy 2T zawsze istnieje możliwość ustawień!
250 będzie narwana,300 będzie lagodniejsza ale ja tez możesz skręcić na szatana:)
Przy 300 zapewne będzie problem z rozrusznikiem,dlatego warto to dobrze sprawdzic przy zakupie
Zycie to nie je bajka,to je bitwa!!