DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW FORUM! Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu viewtopic.php?f=20&t=9755

KTM EXC 200 2008-2011

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-2011

Post autor: ghollum » pn, 5 sty 2015, 22:49

Kolego "VVito" nie zamierzam tu zaczynać wojenki ale pisanie że "w żadnym 2T nie ma wysokiego momentu obrotowego, w porównaniu do 4T" jest brednią. Ale żeby nie być gołosłownym przyjrzyjmy się wykresom z hamowni, a więc maksymalny moment obrotowy dla XC-F 250 to około 18 ft-lbs przy 9tyś. obrotów, przy 5,5tyś. obr. mamy 11 ft-lbs, jak to wygląda dla EXC200? Maksymalny moment obrotowy 200cie osiąga przy około 7tyś. i wynosi on 26 ft-lbs ,wartość 11 ft-lbs osiąga już przy 3tyś. obrotów, a przy 5,5tyś mamy już 22 ft-lbs. Czy to wymaga komentarza? Może skoro "w żadnym 2T nie ma wysokiego momentu obrotowego, w porównaniu do 4T" to może porównamy XC-F250 z EXC250 albo EXC300? Wynik chyba łatwo przewidzieć prawda ? :mrgreen: Kolego proponuję zapoznać się z tym co niejaki Antoni Meo (kojarzysz gościa :mrgreen: ) robi na EXC125 z crossowymi 250 4T na torze crossowym, jak myślisz co zrobił by na EXC200?
https://www.youtube.com/watch?v=1ryie05A6G0
Albo poszukaj choćby jednej XC-F250 na mecie Erzbergu, i co nie ma? A EXC200 tam znajdziesz :mrgreen: .Ja wiem że producenci wbijają wszstkim w koło że "4T is the best" ale czy zuważyłeś że porównujesz 4T większej pojemności do 200tki? Ja wiem że sztuczne "wyrównywanie szans" skutecznie oślepia ale czasem warto pomyśleć i sprwadzić samemu. Jeśli chodzi o masę to SXf250 na "golasa" waży około 106kg moja EXC200 w pełnym "rynsztunku" czyli płyta pod silnik, handguardy, osłona dyf. itd. 104kg. ważone osobiście. Do reszty tego co napisałeś nie będę się odnosił bo to właściwie subiektywne odczucia, zarzuty co do zawieszenia też nie na miejscu. Ja też jeździłem wieloma maszynami (poniekąd takie zajęcie) i nie tylko wkoło komina i jak dla mnie EXC200 to idealne połączenie mocy, momentu i masy do h.enduro. podkreślam JAK DLA MNIE!
https://www.youtube.com/watch?v=sklSQlLFSsY

Ps. Zarzut co do pierdzenia 2T w lesie proponuję postawić takim gością jak Graham Jarvis, Jonny Walker, Andreas Lettenbichler a i ten.. no.. Błażusiak (kojarzysz gościa :mrgreen: ) zesrali by się ze smiechu :mrgreen:

Awatar użytkownika
VVito
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
Motocykl: KTM XC-F 250
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-2011

Post autor: VVito » wt, 6 sty 2015, 12:45

Jeśli porównujesz momenty obrotowe to:
1. Porównuj 4T vs 2T EXC, 4T SX vs 2T SX, 250 4T vs, 125 2T, 200 2T jest już w grupie tam gdzie latają 350 i 450 w 4T, więc nie porównuj jej do 250 4T.
2. Jeśli masz dostęp do wykresów z hamowni KTMa modeli 2013 i 2014 to udostępnij przydadzą się wszystkim. W internecie są wykresy z hamowni, ale są to często wyniki silników zmodyfikowanych( ludzie na forach pokazują co udało im się wycisnąć z danego silnika, a my rozmawiamy o silnikach bez modyfikacji)
3. Na załączonym filmiku, 125tka 2T jedzie z 250 4T i co w tym nadzwyczajnego ? 125 2T jedzie w grupie 250 4T to normalne. Gość dobrze jeździ, wątpię czy jedzie na seryjnym zawieszeniu EXC(znając życie zawieszenie w jego EXC kosztowało tyle co nowy EXC 125)
4. XC-F jest do GNCC(jak nie można mieć dwóch motocykli a jeździ się 50% tor, 50% górzysty las to XC-F całkiem fajnie się sprawdza) a EXC do H. Enduro, tak samo EXC nie znajdziesz np. AMA Supercorss, EXC 2T w GNCC też jest rzadkością. Więc takie porównywanie gdzie co można znaleźć jest bez sensu.
5. Zarzut pierdzenia po lesie nie jest skierowany do elity sportów motorowych, bo ci panowie o których napisałeś potrafią z najmocniejszej 2T wycisnąć 100% tego co można. Przeciętny kowalski kupuje 2T bo jest tańsze i prostsze w utrzymaniu, bo lekkie itd. a później próbuje modyfikować swoją maszynę bo chce z niej zrobić łagodniejszy sprzęt.
Jakbym jeszcze raz miał kupować 2T wybrałbym EXC 125, a nie EXC 200. Na 125 2t można bardzo fajnie się rozwijać, potem przesiadka na 250 4T, jak 250 4T jest już za słaba można myśleć nad 200 2T lub 350 4T.
Jako były użytkownik EXC 200, uważam, że to przechwalony model.
Dla mnie największym plusem tego modelu jest jego cena + homologacja
Minus to zawieszenie oraz charakterystyka oddawania mocy.

Awatar użytkownika
Lotnik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: ndz, 5 maja 2013, 21:29
Motocykl: CRF 250 2007...
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żywiec
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-2011

Post autor: Lotnik » wt, 6 sty 2015, 15:14

Witam Panowie ,
Ale się porobiło na temat KTM EXC 200, jeszcze raz bardzo dziękuje za cenne oraz wyczerpujące informacje, tylko mi się proszę nie kłócić.
To wywnioskowałem z tych wypowiedzi że , będzie najlepszym rozwiązaniem kupić KTM EXC 250 2T,jazda po lesie ,teren górzysty oraz H,Enduro , moc troszkę większa i ciężar ale za to nie będzie niedosytu i bynajmniej z mojego punktu widzenia, ponieważ brak doświadczenia na 2T i będzie sie czeba na nowo uczyć jeździć ale mam nadzieje ze jak będę "Pyrkał" pomału na 2T to będzie dobrze, a słyszałem ze nie wolno pyrkać na 2-suwie ,ponieważ możne się zrobić jajo na cylindrze...
Pozdrawiam i spokojnej Niedzieli . 8)

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1904
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-2011

Post autor: kris514 » wt, 6 sty 2015, 15:35

Lotnik tutaj jest kłótnia o to czy exc 200 nie jest za agresywny na las a Ty chcesz kupić jeszcze mocniejszy sprzęt? Powiem tak mam sx 200 i jeśli chodzi o górę to nie widzę różnicy w porównaniu do exc 125, (mowa o 2004 roku). Jedni lubią przewidywalny sprzęt który ułatwia życie drudzy lubią coś co obudzi podczas jazdy po prostym i chyba stąd się wzięła ta kłótnia. Więc zastanów się czy wolisz coś spokojniejszego (czyli np. exc 250 w 4t) czy coś bardziej narwanego jak exc 125 czy exc 200.
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
Lotnik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: ndz, 5 maja 2013, 21:29
Motocykl: CRF 250 2007...
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żywiec
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-2011

Post autor: Lotnik » wt, 6 sty 2015, 16:35

Hej,
Chce się przesiąść z 4T na 2T ,ponieważ ja mam 4T Full Crossa ,co prawda zawieszenie przednie i tylne jest miękkie i jest tylko podregulowane a nie tuningowane .
Czytam i czytam i chciałbym 2T ponieważ jest mniej awaryjny, remonty tyle nie kosztują i lepiej sprawdza się w ciężkim terenie, tez mógłbym kupić Enduro 4T ale chciałbym sprawdzić jak się te 2T sprawdza w Lesie, bo tak jak już pisałem Motocross mnie nie interesuje byłem na Torach kilku, ale nie ma dla mnie nic ciekawego a Enduro tak to taka przeprawa i zabaw z z przygodą. Na 4t jeździ mi się bardzo dobrze i nie narzekam bardzo dobre oddawanie mocy, i przede wszystkim nie narwany tylko spokojny ale czasami przy podjazdach meczy, i w trudnym terenie ciężko jest z nim się posługiwać bo waga robi swoje ,i dlatego chce spróbować sił z 2T jeżeli nie będę zadowolony to spróbuje się przesiadnąć znowu na 4T tylko tym razem na Husqvarnę TE 310R .
Pozdro

Awatar użytkownika
VVito
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
Motocykl: KTM XC-F 250
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-2011

Post autor: VVito » wt, 6 sty 2015, 18:31

Zanim coś kupisz, sprawdź jak tym się jeździ. Poszukaj przez forum kogoś kto może dać Ci się przejechać na modelu, który chcesz kupić. Kup komuś flaszkę i zatankuj do pełna w ramach wdzięczności. Ja również udostępniałem swoje moto jak ktoś poprosił.
Spróbuj modeli: 125, 200, 250 EXC 2T oraz 250 EXC- F. Wybierz tego na którym najlepiej będziesz się czuł.

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-2011

Post autor: ghollum » wt, 6 sty 2015, 20:49

VVito pisze:Jeśli porównujesz momenty obrotowe to:
1. Porównuj 4T vs 2T EXC, 4T SX vs 2T SX, 250 4T vs, 125 2T, 200 2T jest już w grupie tam gdzie latają 350 i 450 w 4T, więc nie porównuj jej do 250 4T.
2. Jeśli masz dostęp do wykresów z hamowni KTMa modeli 2013 i 2014 to udostępnij przydadzą się wszystkim. W internecie są wykresy z hamowni, ale są to często wyniki silników zmodyfikowanych( ludzie na forach pokazują co udało im się wycisnąć z danego silnika, a my rozmawiamy o silnikach bez modyfikacji)
3. Na załączonym filmiku, ..........................................................
Kolego napisałeś źe "w żadnym 2T nie ma wysokiego momentu obrotowego, w porównaniu do 4T" więc udowodniłem ci że piszesz głupoty, owszem mógłbym trzymać się sztucznych podziałów ale skoro piszesz takie rzeczy poczułem się zwolniony z tego, poza tym skoro 2T są takie beznadziejne i zawsze "nie ma wysokiego momentu obrotowego, w porównaniu do 4T" dlaczego nie dopuszcza się do rywalizacji pojemność w pojemność? Co do wyników z hamowni to są to dane dla maszyn seryjnych bez modyfikaci, wykresy dla XC-F250 i EXCF250 są praktycznie takie same, wyniki roczników 2013 czy 2014 nie będą zbytnio odbiegać od tego co podałem z prostej przyczyny wyczynowe silniki 4T osiągają powoli granice swoich możliwości a zwiększenie tych możliwości bez zastosowania drogich i wyszukanych materiałów staje się niemożliwe. Co do Antoni Meo to dziwne i ciekawe jest to że rywalizuje na torze crossowym z crossówkami 4T na EXC125 czyli enduro, jasne że ma nieseryjne zawieszenie ale z całą pewnością to samo można powiedzieć o jego rywalach. Twój zarzut pierdzenia po lesie jest bezsensowny bo enduro 2T są na taki styl jazdy przygotowane, bo w warunkach enduro a zwłaszcza extrem enduro czesto jest to jedyny możliwy styl jazdy, robienie z tego zarzutu jest dziwne.

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 823
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-2011

Post autor: andrzej555 » wt, 6 sty 2015, 20:58

Koledzy porównywanie waszych sprzętów do tych którymi latają zawodnicy z czołówki chyba nie ma sensu,a czym oni latają,ano najczęściej tym czym im każą bo kto płaci ten wymaga,a co mają u siebie w garażu i co lubią osoby z tv nigdy prawdy nie powiedzą.Ja również porwałem sie na exc300 i była to jednorazowa taka decyzja,miałem wcześniej 250 i 450 4t to są cuda na 2 kołach jak dla mnie.Jeden lubi blondynki,a drugi jak mu nogi śmierdzą.Kolego lotnik z tego co czytałem w ogłoszeniu zrobiłeś remont i może dlatego sie sparzyłeś do 4t ,ale daj szanse swojemu sprzętowi,nie rób pochopnych ruchów,może jakiś szpulas ma exc to sobie na nim polataj,bo łatwo sie tylko kupuje.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”