DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW FORUM! Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu viewtopic.php?f=20&t=9755

KTM EXC 200 2008-2011

Awatar użytkownika
Autor tematu
Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Status : Offline

KTM EXC 200 2008-2011

Post autor: Rams » ndz, 30 cze 2013, 14:10

Pod koniec sezonu mam zamiar sprzedać swojego ktm'a 125 i myślę nad zmianą sprzętu. Szukam osób, które jeżdżą exc 200 z lat 2008-2011. Jak ten motocykl wygląda do swojego poprzednika chodzi mi o zawieszenie silnik i rama. Jak sprawuje się zawieszenie w tym motorze, motocykl będzie używany w terenie górzystym. W silniku są jakieś zmiany czy jest to ten sam silnik co w rocznikach 2004-2007. W standardzie są mapy zapłonu?

Awatar użytkownika
adel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: sob, 14 sty 2012, 18:55
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-20011

Post autor: adel » pn, 24 lis 2014, 19:59

Ja mam pytanie odnośnie EXC 200 roczniki od 2006-2009. Czy były jakieś znaczące modyfikacje?

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-20011

Post autor: ghollum » pn, 24 lis 2014, 20:22

Od 2003r do 2007r. większych zmian nie było, od 2008r zmiana ramy i "nadwozia" silnikowo praktycznie bez zmian.

Awatar użytkownika
Lotnik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: ndz, 5 maja 2013, 21:29
Motocykl: CRF 250 2007...
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żywiec
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-20011

Post autor: Lotnik » czw, 1 sty 2015, 20:31

Witam ,
Dołączę się do Tematu,interesuje mnie wasze opinie i co możecie powiedzieć o KTM EXC 200 2T ,jak z awaryjnością czy nie za Mocny jak się go prowadzi Kolega się przesiada z Suzuki RM 125 ,myślał nad 250 ale za mocne a 200 w sam raz bo ma ok 50 KM.
Oraz chciałbym się dowiedzieć, dlaczego przeważnie w Hard Enduro używa się 2T zamiast 4T.
Pozdrawiam oraz Dosiego Roku w 2015...
Lotnik

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1904
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-20011

Post autor: kris514 » czw, 1 sty 2015, 21:17

exc 200 ma górę podobną do sety tylko duuuużo mocnieszy dół. Używa się 2t bo jest lżejszy i łatwiej nim manewrować niż 4t.
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-20011

Post autor: ghollum » czw, 1 sty 2015, 23:17

Moc EXC200 to około 42KM i jest w zupełności wystarczająca zarówno dla początkujących jak i dla bardziej doświadczonych, ogólnie panuje opinnia że to taka seta z mocniejszym dołem ale ja się z tym nie mogę zgodzić, bo EXC200 pod względem mocy i momentu bliżej EXC250 niź EXC125. Z kolei porównując EXC200 to crossowych setek to ..... właściwie nie ma co porównywać :mrgreen: tylko na max. obrotach można coś kombinować, crossowe 250tki górują mocą max. ale tu też nie ma przepaści, za to w enduro nie mają co z 200tą startować, z kolei crossowe 250 4T nie mają niczego czym mogły by konkurować z 200tą w lesie, no może niższym spalaniem ale też bez przesady. Co do awaryjności to niczym się tu 200cie nie wyróżnia ani na plus ani na minus nie ma też jakiś wad konstrukcyjnych . Mówiąc o EXC200 trzeba pamiętać że na przestrzeni lat trochę w silniku było zmian i mimo że nie były to jakieś fundamentalne zmiany to jednak maszyny do 2004r. a późniejsze do 2006r. czy potem od 2008r. różnią się nieco charakterystyką silnika., oczywiście były też zmiany w ramie ,osprzęcie i zawieszeniu. Generalnie po zastosowaniu gażnika PWK36 w 2008r. EXC200 zyskał na momencie obrotowym ale starcił nieco na górze. Maszyna jest naprawde lekka niewiele się pod tym wzgledem różni od EXC125, porównując ją do EXC250 wyraźnie czuć "nadwagę" 250tki i jej nieco większe gabaryty. Motorek jest zwinny i poręczny idealnie sprawdza się w ciasnym i technicznym terenie, czyli tam gdzie moc setki to za mało i waga dwieściepiędziesiątki to za dużo, znacznie łatwiej na nim uczyć się elementów trialowych z powodu jego lekkości i poręczności ale też i większej elastyczności silnika, moim zdaniem idealny zamiennik dla triala na dłuższe wypady. Na torze też można polatać choć tu na dłuższą metę konieczne były by zmiany w zawieszeniu a i krótkie przełożenia też nie ułatwiają sprawy ale tor też można zaliczyć wmiarę konfortowo. Jeśli chodzi o spalanie to jest naprawde nieźle, na zbiorniku 9,5L można przejechać w zależności od skali trudnoci terenu od 100km do 130km, narosło tu sporo mitów, typu spalanie 13l na 100km ale wynika to wyeksploatowania gaźnika. Ogólnie polecam jeśli ktoś mieszka w górach i lubi techniczne enduro. W H.enduro dominują 2T z kilku powodów ale głównie z powodu masy i nisko położonego środka ciężkości, spore znaczenie ma też prostota konstrukcji i jej "odporność" na podtopienia, nie bez znaczenia jest też fakt że 2t trudniej zagotować.

Awatar użytkownika
Mint
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 193
Rejestracja: pt, 22 maja 2009, 23:06
Motocykl: Szybki
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-20011

Post autor: Mint » pt, 2 sty 2015, 00:44

Oglądając EXC 200 - 2012 roku , wcześniej latałem CR 125 , Na VHM, DEP , V-Force , plantowana itp . Dużo mocniejsza , fajny dół , nie trzeba tak kręcić jak sety , żeby jechać . Super sprawa , tylko cholernie ciężko coś ładnego w polsce kupić :axe:
HONDA CR 125

http://bikepics.com/members/Mint/

Obrazek


Sprzedam Okleinę na AirBoxa do Hondy Cr 125 Tanio! PW

Awatar użytkownika
Lotnik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: ndz, 5 maja 2013, 21:29
Motocykl: CRF 250 2007...
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żywiec
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-20011

Post autor: Lotnik » pt, 2 sty 2015, 17:12

Witam, :D
Dziękuje bardzo za cenne i wyczerpującą odpowiedz przekaże koledze, ja na tym tez skorzystałem bo już drugi sezon zmieniam motor i miałem tylko 4T Full Cross .
Tor to nie moja Bajka nic ciekawego dla mnie ,moja bajka to enduro,enduro cross oraz hard enduro,nie miałem nigdy do czynienia z 2T.
I Chyba też zaryzykuje i kupie KTM Exc 200 bo, 125 za słaba jeździłem okazyjnie kilka razy a 250 lub 300 jak dla mnie za mocne, a najbardziej mnie irytuje ze nie da się hamować silnikiem w 2T ale to szczegół. A spalaniem się nie przejmuje bo można kupić zbiornik 12 lub 13-litrowy i problem rozwiązany .
Jeszcze raz bardzo dziękuje i pozdrawiam. 8)
lotnik

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-20011

Post autor: ghollum » ndz, 4 sty 2015, 23:05

Ten filmik dość dobrze obrazuje potencjał momentu obrotowego EXC200, jakość materiału przeciętna ale doskonale słychać że nie ma problemu jazdą niemal na wolnych obrotach i to często 2-3ci bieg.
https://www.youtube.com/watch?v=6fexXyXO8WU

Awatar użytkownika
VVito
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
Motocykl: KTM XC-F 250
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-20011

Post autor: VVito » pn, 5 sty 2015, 13:07

W żadnym 2T nie ma wysokiego momentu obrotowego, w porównaniu do 4T.
Zakup 2T i szukanie w nim "dołu" jest trochę nieporozumieniem. Wybór 2T czy 4T powinien być uzależniony między innymi od preferencji ridera tzn. czy lubisz jechać dolnym i środkowym zakresem obrotów czy praktycznie samą górą. Większość osób które kupują 2T EXC nie jadą na nich tylko pierdzą po lesie, ponieważ kupują za duże pojemności, kierując się tym słynnym "dołem".
Jeździłem na nowej EXC 200 przez 3 sezony i drugi raz nie kupiłbym 200tki. Charakterystyka silnika dla mnie to jeden wielki minus czyli zero dołu, góra za mocna. Pisząc zero dołu mam na myśli, że jeśli na pojeździe odpuścisz gaz(bo musiałeś) moto już się nie wyzbiera, żadne redukcje, ślizganie sprzęgłem nie pomogą czyli albo wychodzisz od szczała albo w ogóle. Góra dla zwykłego śmiertelnika jest za mocna. Osobiście znam tylko jedną osobę która potrafiła przez ok 15-20 minut jechać samą górą, w taki sposób, że nawet podczas zmiany biegów nie odpuszczał do końca odkręconej manetki, ale to już jest zupełnie inna liga jeśli chodzi o zawodników.
Zawieszenie do lasu ok, ale na tor za miękkie. Ważę 82kg i przy lądowaniu na płaskie zawsze dobijało. Przelot po łupsach na takim zawieszeniu jest bardzo trudny.
Póki nie przesiałem się na XC-F 250, wydawało mi się, że EXC 200 to super sprzęt lekki, mocny itd.
Ostatnio pojechałem na XC-Fie na wszystkie mi znane w okolicy ciekawe odcinki gdzie mordowałem się na EXC 200 i muszę przyznać, że nie szczególnie się na nim spociłem. Przez 3 lata byłem zakochany w EXC 200 dopóki nie zakosztowałem 250tki w 4T na wtrysku.

Awatar użytkownika
mbartekx88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
Motocykl: 125 sx
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-2011

Post autor: mbartekx88 » pn, 5 sty 2015, 21:10

To są twoje subiektywne odczucia, a piszesz tak jak byś chciał obwieścić całemu światu prawdę o 2T.

Słaby dół jest w Derbi Senda 50ccm, proponuje sie przejechać i głęboko zastanowić nad słabym dołem w 2T. Ja po przesiadce z takiego właśnie sprzętu na KTM 125 SX jestem pod wrażeniem dołu w 2T, a nie potrafię sobie wyobrazić jaki może mieć dół EXC 200 z cięższym magnetem w porównaniu do SX mniejszym gaźnikiem i innym wałem.

Ps. Kto lata chopy na płasko EXC ??? trzeba mierzyć siły na zamiary to nie SX.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1904
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM EXC 200 2008-2011

Post autor: kris514 » pn, 5 sty 2015, 21:23

Jak to mówią każdy chwali to co ma :D ale na pewno lepsze jest exc 200 niż exc 125 (mam porównanie sx 200 a exc 125)
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”