exc-f six a zwykly roznice

Autor tematu
omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

exc-f six a zwykly roznice

Post autor: omen » ndz, 16 cze 2013, 13:33

kto sie orientuje na temat roznic w zawieszeniu miedzy wersja zwykła a SIX DAYS
poza zminami widocznymi czy sa ta zmiany w zawieszeniu wyrazne ?
interesuja mnie nabardziej roczniki 2013-2014 250 i 350

pzdr

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: exc-f six a zwykly roznice

Post autor: marek antczak » pn, 17 cze 2013, 10:56

Jeśli dobrze zrozumiałem twoje pytanie to to jest tak : SIX DAYS ma amortyzatory z przodu trochę podobne do tych z z modeli EXC czyli sprężyna znajduje się u góry a reszta odpowiedzialna za tłumienie odbicia czy za twardość jest w dolnej części amortyzatora. W SIX DAYS każda strona rożni się swoja funkcja czyli jedna laga ma tylko regulacje odbicia a druga jest tylko odpowiedzialna za twardość choć wewnętrznie ( mowie tu tylko SIX DAYS) nie różnią się prawie niczym prócz jednym małym zaworkiem kierunkowym który decyduje czy jest to twardość lub odbicie . Na dole lagi nie ma żadnej regulacji, jedyna możliwość regulacji jest u góry na deklach. Ogólnie gable zrobione sa dość tanio , wewnątrz jest trochę " plastyku " a sztanga główna jest bardzo cienka przez co trzeba uważać co sie robi bo można łatwo coś zepsuć. Natomiast modele EXC są robione dość masywnie i każda laga jest z tymi samymi funkcjami , odbicie na gorze a twardość na dole lag . Moje zdanie na temat tego nowego amortyzatora jest takie ze jest dość tanio zrobione i nie zawsze funkcjonuje tak jak by tego człowiek oczekiwał hoc nazwa gabli jest dość interesująca :D
schemat SIX DAYS



a to jesc tradycyjne zawieszenie EXC


Autor tematu
omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: exc-f six a zwykly roznice

Post autor: omen » pn, 17 cze 2013, 13:19

witam
dzieki interesuje mnie czy rzeczywiscie warto dopłacic do wersji 6 days bo zewnetrznie widac tylko ułatwienia z ustawienieem zawieszenia w postaci nie włażenie pod koło :!: jest grona regulacja łatwo dostepna .... ale czy wiecej jest rzeczywiscie lepiej ...
pzdr

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: exc-f six a zwykly roznice

Post autor: marek antczak » pn, 17 cze 2013, 13:46

omen pisze:witam
dzieki interesuje mnie czy rzeczywiscie warto dopłacic do wersji 6 days bo zewnetrznie widac tylko ułatwienia z ustawienieem zawieszenia w postaci nie włażenie pod koło :!: jest grona regulacja łatwo dostepna .... ale czy wiecej jest rzeczywiscie lepiej ...
pzdr
Ja bym został przy wersji exc bo zawieszenie przednie jest sprawdzone i działa ( tył jest taki sam ) to nowe nie zawsze , tzn jest dużo ludzi nie zadowolonych pod względem działania gabli po za kilkoma bajerami motocykle nie różnią się za bardzo od siebie

Autor tematu
omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: exc-f six a zwykly roznice

Post autor: omen » pn, 17 cze 2013, 13:59

poprawili moment znacznie bo 4
ale wiadomo jest ze 350 ma KM 45-48 w zaleznosci kto podaje te dane :-D
a 250 na 2014 ? nic wydaje mi sie ze 38KM plus tem moment i moto moze dzialac fajnie ale zeby przetestowac w KTM to niestety w PL graniczy z cudem ...
wiec blizej mi do 350 choc jezdzilem glownie mx crf250 i myslalem ze nowa 250 exc-f nie bedzie za slaba
pzdr

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: exc-f six a zwykly roznice

Post autor: marek antczak » pn, 17 cze 2013, 18:04

Normalnie każdy autoryzowany handlarz KTM który ma umowę, musi posiadać na stanie z każdego modelu motocykla jedna maszynę na test dla klienta, czyli klient może takim motocyklem jeździć na torze i nic za to nie płaci . Właściciel salonu nie stety nie musi dawać każdemu takiego motocykla bo najczęściej jest tak ze sam na nim jeździ, bo przecież sam za niego już zapłacił a musi go trzymać prawie cały rok na te niby cele próbnej jazdy . Dlatego jazda próbna jest tak mało znana i powszechna w środ dilerów . Do tej próbnej jazdy sa pewne reguły ale to właściciel ma jedynie prawo decydowania o tej jeździe próbnej . Tak jest na pewno w Niemczech i jeśli ktoś chce kupić motor a nie wie dokładnie jaki model wybrać to taki test jest niezbędny . Z innymi markami jest podobnie , a może w Polsce panuje inne prawo? , nie wiem .

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: exc-f six a zwykly roznice

Post autor: Majster128 » pn, 17 cze 2013, 18:53

W tym roku słyszałem o co najmniej dwóch testach organizowanych przez ktm. W jednym chętni testowali offroadówki, a w drugim szosówki.
Wystarczy poszukać.

Autor tematu
omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: exc-f six a zwykly roznice

Post autor: omen » pn, 17 cze 2013, 22:56

Zgadza sie byly testy!
1 byl na polnocy Polski :-D dla mnie jakies 650km w jedna strone ...głownie dziennikarze stad opisy na stronach typu scigacz motogen ( polnoc Polski prezniej dziala niz dealerzy z poludnia)
2 byl blizej ale duki mnie nie interesuja generalnie do wyboru na stanie mamy zawsze supermoto lub duka -sx exc nie osiagalne wiec wybacz z takim podejsciem to wole jak inni jechac do czech austrii slowacji
zdam relacje ! :-D

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: exc-f six a zwykly roznice

Post autor: major000 » ndz, 30 cze 2013, 22:39

Te dodatki w six days to bajer dla gadżeciarzy. Jeśli chcesz się wyróżniać z tłumu i masz kase to kupuj, ale nie licz na to że six days jest szybszy, lepszy itd. od zwykłego exc. Modele six days 2013, 2014 mają inny zawias z przodu(4CS) tak jak kolega wyżej opisywał. Latałem na tym zawiasie i popieram niepochlebne opinie o nim.

Autor tematu
omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: exc-f six a zwykly roznice

Post autor: omen » pn, 1 lip 2013, 12:45

major000 pisze:Te dodatki w six days to bajer dla gadżeciarzy. Jeśli chcesz się wyróżniać z tłumu i masz kase to kupuj, ale nie licz na to że six days jest szybszy, lepszy itd. od zwykłego exc. Modele six days 2013, 2014 mają inny zawias z przodu(4CS) tak jak kolega wyżej opisywał. Latałem na tym zawiasie i popieram niepochlebne opinie o nim.
no własnie o ten zawias mi głownie chodzi rozumiem obsługa (zawias jak w motocyklach mx juz podobny) ale jak sie to ma do jazdy ,KTM seryjnie jest zwieszenie przecietne jesli ktos wazy 70kg to ok ale wiecej i szybciej lata to zaczyna byc problem wiec jesli six pod tym katem jest lepsze to tak jesli nie to fakt po co do six dokladac
2 argument ze six za ta dokladke jednak troche daje dokupic to potem to sporo wiekszy koszt
pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”