KTM LC 4 - prośba o opinie.
-
Autor tematuPawko
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: sob, 6 maja 2006, 11:14
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM LC 4 - prośba o opinie.
Witam
Być może wątek gdzieś już się przewinął, bom źle sprawdził
W każdym razie – Wasze Opinie o motocyklu KTM LC 4
- jak się jeździ
- jakieś porównania do innych tej klasy motocykli
- jak z utrzymaniem (awaryjność, ceny, dostępność części)
- może ktoś wie jak się modyfikowały te motocykle – głównie chodzi o silnik
- coś o tuningowaniu
No może to wszystko będzie
Pozdrawiam
Paweł
Być może wątek gdzieś już się przewinął, bom źle sprawdził
W każdym razie – Wasze Opinie o motocyklu KTM LC 4
- jak się jeździ
- jakieś porównania do innych tej klasy motocykli
- jak z utrzymaniem (awaryjność, ceny, dostępność części)
- może ktoś wie jak się modyfikowały te motocykle – głównie chodzi o silnik
- coś o tuningowaniu
No może to wszystko będzie
Pozdrawiam
Paweł
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
No może powiem coś o tuningowaniu, bo o reszcie pisałem/pisaliśmy na forum motocyklistów, i jest tam opór informacji których nie chce mi się dublować.
Czyli jak z 50 konnej 640 (faktycznie jest 625 ccm) zrobić 70 konnego potwora:
-głowica HighFlow z powiększonymi zaworami, plus inny wałek i kanały.
-gaźnik Keihin FCR39 dla tych co chcą czasem pojeździć na wolnych obrotach, Keihin FCR41 dla ekstremalistów, lub DellOrto.Mikuni membranowy strasznie kastruje ten silnik z brutalności.
-wał korobowy z 660 o powiększonym skoku
-układ wydechowy DAM (samo kolanko to 4000 PLN)
-lekki magnezowy silnik tzw. racingowy: zamiast aluminiowych karterów-wszystko magnezowe, łatwo go rozpoznasz bo nie ma tam mozliwości zamontowania e-startera
-do tego konieczne jest obieg oleju w ramie lub/i chłodnica oleju z modelu RallyReplica montowana pod główką ramy.
Cała ta opcja jest aktualnie do kupienia od mojego kolegi, w sumie za obiektywnie małe pieniądze (od niego mam te info o tuningu), silnik ma kilkaset km przebiegu. Sam się zastanawialem nad tym bolidem LC4, ale w końcu padło na duze EXC 2T. Moja LC4 tez jest na sprzedaż. Nie jest tuningowana-oprócz zawiasów które robił Brendler, ma dwa zbiorniki 9,5/21 litrów montowane opcyjnie, poza tym to seryjna LC4 600 Competition w BDB stanie.
P.S: wersji LC4 jest ponad 80 (liczyłem ostatnio z nudów na kibelku), i potrafią bardzo się róznić od siebie.
Pzdr.
Czyli jak z 50 konnej 640 (faktycznie jest 625 ccm) zrobić 70 konnego potwora:
-głowica HighFlow z powiększonymi zaworami, plus inny wałek i kanały.
-gaźnik Keihin FCR39 dla tych co chcą czasem pojeździć na wolnych obrotach, Keihin FCR41 dla ekstremalistów, lub DellOrto.Mikuni membranowy strasznie kastruje ten silnik z brutalności.
-wał korobowy z 660 o powiększonym skoku
-układ wydechowy DAM (samo kolanko to 4000 PLN)
-lekki magnezowy silnik tzw. racingowy: zamiast aluminiowych karterów-wszystko magnezowe, łatwo go rozpoznasz bo nie ma tam mozliwości zamontowania e-startera
-do tego konieczne jest obieg oleju w ramie lub/i chłodnica oleju z modelu RallyReplica montowana pod główką ramy.
Cała ta opcja jest aktualnie do kupienia od mojego kolegi, w sumie za obiektywnie małe pieniądze (od niego mam te info o tuningu), silnik ma kilkaset km przebiegu. Sam się zastanawialem nad tym bolidem LC4, ale w końcu padło na duze EXC 2T. Moja LC4 tez jest na sprzedaż. Nie jest tuningowana-oprócz zawiasów które robił Brendler, ma dwa zbiorniki 9,5/21 litrów montowane opcyjnie, poza tym to seryjna LC4 600 Competition w BDB stanie.
P.S: wersji LC4 jest ponad 80 (liczyłem ostatnio z nudów na kibelku), i potrafią bardzo się róznić od siebie.
Pzdr.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
To są bardzo trwałe fury, ale nie ma uniwersalnego przepisu na to co ile robisz obsługę, wszystko zależy od tego jak i gdzie jeździsz. Wiesz, na szosie w LC4 olej wymieniasz co 5000 km, a wystarczy że wbijesz się w ciężki teren i wymianę oleju musisz zrobić co 500-1000 km (500 km silnik bez mikrofiltra, 1000 km z mikrofiltrem). Zawory ustawiasz 2-3 razy w roku, żywotność silnika-wszystko zależy. W necie są opinie że wytrzymywały po 70-80 tysięcy kilometrów (tłoki i korby), ale w terenie sam wiesz-żeby zrobić tyle kilometrów w enduro to zdążysz dochować się wnuków. Na pewno jak nie masz na nazwisko Gancewski, Przybysz czy Zdunek to spokojnie dobrych kilka lat silnik nie powinien wymagać żadnych ingerencji. Na nicasilu masz kilka selekcji (w razie potrzeby), łańcuch rozrządu mam ten sam od dwóch lat, i wskaźnik na napinaczu pokazuje że jest nadal w BDB stanie-czyli trudno go zajeździć.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 08:30
- Motocykl: KTM LC4 SM Prestige
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM LC 4 - prośba o opinie.
Niedługo może pojawi się temat o LC4.....
YAMAHA yz250f '04...
KTM LC4 SM Prestige...
EXC 525
KTM LC4 SM Prestige...
EXC 525
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: śr, 24 gru 2008, 19:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM LC 4 - prośba o opinie.
witam wszystkich! mam pytania związane z KTM LC 4 620/640prosze mi powiedzieć jaki najlepiej kupić rok i za ile zeby nie przepłacić oraz co w nim trzeba posprawdzać oraz jaka jest róznica pomiedzy tymi dwoma maszynami!?
z góry dziękuje!
z góry dziękuje!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
- Motocykl: KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żółtnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM LC 4 - prośba o opinie.
proszę o odświeżenie tematu , jakieś dodatkowe opinie posiadaczy : http://moto.allegro.pl/ktm-640-sm-super ... 19793.html mam zamiar jechac i zakupić ten motocykl , ktoś może go zna ?
KTM EXC 520 2001 rok.