Porównanie KTM'a EXC 450 '10 (4T) i EXC 250 '10 (2T)

Autor tematu
Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Porównanie KTM'a EXC 450 '10 (4T) i EXC 250 '10 (2T)

Post autor: Mateusz_MX » wt, 2 mar 2010, 16:12

Porównanie dwóch motocykli Enduro ze stajni KTM. Czterosuw, czy dwusuw? Odpowiedź w jednym z poniższych linków:

http://www.speedyshare.com/files/212186 ... 250_2T.rar
http://www.2shared.com/file/11790838/d7 ... _250_.html
http://rapidshare.com/files/357895704/T ... T.rar.html

Źródło: Świat motocykli

Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

moquai
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 20:54
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Porównanie KTM'a EXC 450 '10 (4T) i EXC 250 '10 (2T)

Post autor: moquai » sob, 31 gru 2011, 00:20

No i jaka jest odpowiedź ? Żaden w/w linków już nie jest aktywny.
Jestem mocno zainteresowany EXC z tego porównania. Na forum tematów dużo ale większość o dupie maryny. Ile użytkowników tyle opinii.

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Porównanie KTM'a EXC 450 '10 (4T) i EXC 250 '10 (2T)

Post autor: Rams » sob, 31 gru 2011, 11:36


moquai
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 20:54
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Porównanie KTM'a EXC 450 '10 (4T) i EXC 250 '10 (2T)

Post autor: moquai » sob, 31 gru 2011, 15:40

Dzięki ale i ten i drugi z gazeta.pl znam. Więcej nie znalazłem. Powiem tak, ciągnie w stronę 2T ale jest obawa, że się nie przyzwyczaje po ostatnich doświadczeniach z drz. Nie wyobrażam sobie długiego, stromego zjazdu bez możliwości hamowania silnikiem (to się leci na łeb na szyję :? ). Ile to 2T realnie spala ? Trasy to głównie lasy po 80-100km. Jeżdzenie z butelką rezerwy mnie męczy.
Widziałem jeszcze porównanie 450R i 530R. Dlaczego 530stki są tańsze ? Przynajmniej te z drugiej ręki ?

Wybór trudny. Na luty planuje zakup, miał być full cross ale zdecydowałem się zostać przy enduro.

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Porównanie KTM'a EXC 450 '10 (4T) i EXC 250 '10 (2T)

Post autor: kamil250 » sob, 31 gru 2011, 16:02

Prawda jest taka, że koszt utrzymania 2t czy 4t jest bardzo podobny, ale gdy się serwisuje motocykl samemu.
Wiadomo, że jeśli ktoś będzie na każdą kontrolę luzów zaworowych będzie jeździł do serwisu to się 4t nie opłaci.
Jeśli ktoś ma trochę narzędzi i wiedzy, jest w stanie samemu zrobić 4t to koszt jest podobny, ponieważ części można załatwić taniej czy to od kolegi czy sprowadzić (wiadomo nie wszystko) ale zawsze coś a po 2-gie 2t więcej pali a przy tym olej do mieszanki.
Wiem sam bo mam cr 250 i crf 450
Muszę przyznać, że przy zakupie motocykla koszt zrobienia silnika w 4t jest znacznie większy, a silnik zawsze trzeba rozebrać i posprawdzać po zakupie a niej jeździć aż strzeli, ale jak już wyremontujemy po zakupie to późniejsze utrzymanie, tak jak już wcześniej pisałem przy samodzielnym serwisowaniu wychodzi podobnie.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

ForestRider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 189
Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
Motocykl: Kxf 250
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Porównanie KTM'a EXC 450 '10 (4T) i EXC 250 '10 (2T)

Post autor: ForestRider » sob, 31 gru 2011, 18:52

Co do tego porównania na ścigaczu to wygrał 2t. O zwycięstwie zadecydowały koszty eksploatacji 2t wyszedł taniej.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca" :D
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Porównanie KTM'a EXC 450 '10 (4T) i EXC 250 '10 (2T)

Post autor: Rams » ndz, 1 sty 2012, 13:55

Bak powinien Ci spokojnie wystarczyć na takie przebiegi.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Porównanie KTM'a EXC 450 '10 (4T) i EXC 250 '10 (2T)

Post autor: ghollum » pn, 2 sty 2012, 23:09

[quote="moquai"]Dzięki ale i ten i drugi z gazeta.pl znam. Więcej nie znalazłem. Powiem tak, ciągnie w stronę 2T ale jest obawa, że się nie przyzwyczaje po ostatnich doświadczeniach z drz. Nie wyobrażam sobie długiego, stromego zjazdu bez możliwości hamowania silnikiem (to się leci na łeb na szyję :? ). quote]

Kolego a od czego są hamulce? 4T rozleniwia a im większy 4T tym bardziej rozleniwia i mniej uczy, pozornie hamowanie silnikiem jest korzystne ale powoduje kompletny zanik wyczucia w operowaniu tylnym hamulcem a umiejętne nim operowanie daje sporo możliwości i poczucie pełnej kontroli nawet na niemal pionowym zjeździe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”