Strona 6 z 9

sxf

: czw, 28 gru 2006, 10:25
autor: Masto
Ja jeżdzę na sxf 2,5 od sierpnia. Przejechałem 2 el. MP enduro, kilka crosscountry, i kilka innych małych imprez. Miałem tylko jedną awarię, (pęknięte łożysko zmieniacza biegów), ostatnio wymieniłem tłok ( w ostatniej chwili).zawory i wszystko inne jest ok. Zmieniłem zębatki na 14/50. Podsumowując mogę powiedzieć, że motor jest 5/6,mocny, zwrotny,lekki, ale najgorszą rzeczą jest odpalanie go, jak był nowy było ok. ale od jakiegoś czasu porażka. Macie jakiś pomysł co to może być?

Wcześnie jezdziłem na 450 tkach i w utrzymaniu przez pół sezonu wychodzi podobnie, ale pewnie po dwóch sezonach w ćwiartke trzeba zainwestować dużo więcej.
Ps. Jak moglibyście wrzucić jakąś fotkę tego adaptera to będę wdzięczny.

: czw, 28 gru 2006, 10:43
autor: MXrool
No SX-F ma krótkie biegi jak na Enduro, bo jak latam z rodzinką po okolicy to mnie prawie siora piędziesiątką bierze na szutrze. Ale to jest kwestja zębatek, no ale traci się na przyśpieszeniu rzecz jasna.

Odpalanie też przerabiałem w tym motorze. Motor nie pali gdy: (są 3 takie główne punkty)

- źle wyregulowany gaźnik, SX-F jest bardzo czuły na to
- nie poprawnie złożony rozrząd (przestawiony o jeden ząbek), łatwo to przeoczyć, bo się przestawia podczas wkręcania napinacza rozrządu i wtedy na ciepłym nie zapali i kopajka jest trochę miększa. Mnie się to dwa razy zdarzyło, zupełnie nie świadomie.
- trzecią przyczyną może być wylatany tłok, u mnie po 50mh już jest dead i przepala olej, to też nie pali.

Fotke adaptera Ci wrzuce, taką na motorze tylko bo mam już ją wklejoną w bak.


: czw, 28 gru 2006, 12:06
autor: Masto
Dzięki MXrool!

Z tych trzech możliwości pozostaje chyba tylko gaźnik, tłok jest nowy, rozrząd napewno tak samo założyłem jak był, a wcześniej qurak mi wkręcał napinacz to chyba dobrze zrobił? Chociaż czasami mam wrażenie jakby kopniak był miększy, ale nie zawsze, czasami pali od pierwszego.

Po ilu godzinach regulowałeś zawory? Bo ja przelatałem ok. 70h i są jeszcze w normie.

: ndz, 31 gru 2006, 16:33
autor: MXrool
No ja sprawdzam tak co 30 mh, bo to zajmuje 2 minuty, a płytki wymieniam co 50mh.

Teraz po 100mh wymieniam korbowód, tłoka kolejnego, sprężynki zaworowe, uszczelniacze zaworów, podkładki sprężynek, łańcuch rozrządu, ślizgi rozrządu, łożyska na wałkach rozrządu i łożyska w silniku. I będzie cacy. Sprawdź rozrząd też, bo Qrak nie raz jak na szybko składa to można się pomylić. To Ci zajmie 5 minut. Ustaw tłok u góry i znaki na wałkach powinny być w poziomie do siebie skierowane w jednej lini.

No jak rozrząd jest źle wyregulowany to palił z pierwszego na zimno, a na po glebie lub po zduszeniu ni ch*ja nie zapali.

A jak źle był wyregulowany to czka, muli go itd. i m.in. też słabo pali. Mnie zapala z pierwszego kopa zawsze.

Tu znalazłem coś ciekawego odnośnie korka

Koszt 6 zł

http://www.ktm-parts.com/Merchant2/merc ... de=NEWPROD

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

: czw, 24 sty 2008, 13:51
autor: bamboMX
Witam wszystkich ! Jestem na etapie kupna motocyla i myśle o KTM sxf 250 2007 .
Prosze o opinie o tym motorQ jak sie nim jeździ , jakie ma wady , jakie są jego koszty utrzymania ( ceny części zamiennych i ich dostępność ) i jak często trzeba wymieniać podzespoły żeby pracował ja trzeba .
Co wogóle myślicie o tej maszynie ? Jest ona warta uwagi czy może skierować się w srtone dwusówa np. sx 125 bądź sx 144 ?
Dzięki za pomoc i wszystkie opinie . :)

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

: czw, 24 sty 2008, 15:10
autor: Masto
Czytaj dokładnie bo temat jest wyczerpany na maxa :axe: - motor jest ok.

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

: pn, 21 kwie 2008, 10:40
autor: wiras
Jak wszystko dobrze pojdzie to do 1,5miesiaca bede mial nowiutkiego sxfa 250 z 2007r. za 5600$ plus wiadomo oplaty. Powiedzcie tylko ile kosztują te rzeczy ktore najszybciej trzeba wymieniac?

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

: pn, 21 kwie 2008, 11:13
autor: maros91
napinacz cena do 200zł

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

: pn, 15 wrz 2008, 18:38
autor: robertm
Witam, mam problem, poszukuję tzw"kopniaka" do sxfa, potrzebuje zamiennik bo oryginal 320 zl, a podejrzewam ze znajdę duzo taniej, przeleciałem jednak cały internet i nie mam pojęcia gdzie tego szukać. Pilne

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

: ndz, 14 gru 2008, 09:30
autor: mec
Co do 250 SXF mogę powiedzieć tyle ze ogółem siadają w nim sprężyny zaworowe dość często mój znajomy z czech, który jeździ od ponad 15 lat w enduro pozwiedzał mi, że lepiej jest wstawić sprężyny zaworowe od 250 EXC-F są mocniejsze i przejedzie na tych sprężynach ok. 100mh na oryginalnych ok. 60mh koszt jednej sprężyny ok. 150zł

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

: ndz, 14 gru 2008, 10:53
autor: predator
robertm pisze:Witam, mam problem, poszukuję tzw"kopniaka" do sxfa, potrzebuje zamiennik bo oryginal 320 zl, a podejrzewam ze znajdę duzo taniej, przeleciałem jednak cały internet i nie mam pojęcia gdzie tego szukać. Pilne
Też szualem takiego kopka. W stanach to też jest drogi badziew. Kosztuje ok 190zl. Jeśli bys chcial to mozna sie zlozyc we dwoch i zamowic :)

Pozdro

Re: KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

: sob, 27 gru 2008, 15:04
autor: robertm
Kopanik zamowiłem u aunera, zapłaciłem 300 zł i miałem w tydzień czasu. Chcesz mieć szybko trzeba płacić. niestety.