Strona 1 z 9

KTM SXF 250 - Opinie i doświadczenia

: śr, 21 wrz 2005, 18:00
autor: MXrool
Witam!

Zapraszam wszystkich do wymiany opinii na temat nowego w Europie KTMa SXF 250. W USA jeździ już ten KTM od początku tego rok. Zobaczymy jak się spisuje ta maszyna z zupełnie nowym silnikiem z dwoma wałkami rozrządu.

: pt, 28 paź 2005, 19:36
autor: MXrool
Hmm... widze, że nikt nic nie napisał o tym motorze. Widać z tego, ża ja napisze pierwszy. Jutro pierwsze testy :D

: ndz, 30 paź 2005, 11:29
autor: Brodi
Już wkrótce Paweł Nowicki będzie sie mógł wypowiedzie bo zaczął katowa taką maszynę od kilku tygodni. Namówię go żeby cosik napisał :wink:

: ndz, 8 sty 2006, 15:33
autor: MXrool
Po paru miesiącach użytkowania nowego KTMa SX-F 250 mogę powiedzieć, że jest to bardzo dobra fura, ale i ma swoje wady.
Motor ma idealną geometrie ramy, dzięki temu się super prowadzi i skręca. Zawieszenie jest dosyć twarde, ale po zmiękczeniu sprężyn wszystko OK, bardzo dobrze wybiera dziury, tylni amortyzator nie odbija. Ogólnie motor jest lekki dzięki temu wzrasta jeszcze bardziej łatwość prowadzenia. Silnik jest mocny i jak na razie bez awaryjny. Luzy zaworowe po 20 godzinach są w normie. 2 wady SX-Fa to hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu i korek od wlewu paliwa. Napinacz seryjny posiada wadę fabryczną, podczas jazdy może się cofnąć i zluzować łańcuch co spowoduje przestawienie się rozrządu. Wymieniłem go na mechaniczny podkładkowy. Korek od wlewu paliwa jest z wyglądu super, łatwo go się odkręca [wystarczy obrócić 30 stopni], lecz na zbiorniku nie ma rantu i piach który dostaje sie pod korek, podczas odkręcania wpada do środka. Uszczelka korka bardzo szybko się wyrabia i przecieka. Trudno sie ją wymienia i nie jest dostępna oddzielnie. Tylko w zestawie z korkiem.

To by było chyba na wszystko. Ogólnie jestem zadowolony z motocykla. Wszystkie wady wyeliminowałem. Motor sprawuje się bez zarzutu.

Moja ocena 5+/6

: ndz, 8 sty 2006, 16:12
autor: maverick
zauwazylem jeszcze dziwne napinanie sie lancucha napedowego tzn
roznica duza miedzy tym jak jest na stojaku a tym gdy siedzi kierowca (wieksza niz std w kazdym mx). Co Ty na to? Nie w moim bo nie mam ale u kolegi.
I oczywiscie rura wydechu :cry: bez oslony katastrofa. Ale o tym juz chyba bylo.

: ndz, 8 sty 2006, 16:23
autor: MXrool
Osłone rury zamontowałem jak motor jeszcze był zapakowany w folie. A łańcuch... hmm... nie zwróciłem na to uwagi więc chyba jest OK. Nie miałem z nim problemu. Tak samo się zachowuje jak w drugim KTMie 400.

Pozdrawiam!

: sob, 14 sty 2006, 15:03
autor: Drobka27mx
ten KTm-ek to jest furka marzenie jak dla mnie.niedlugo zmieniam furke ale niestety moj sponsor<tatus :P > chce enduro wiec bede mial exc 250 racing moze wiecie kto ma takiego na sprzedaz.wogole jakiegos 4T KTMa ??????? :D

: sob, 14 sty 2006, 16:44
autor: To.mek
Mam gazetę w której jest test crossówek 250ccm 4T i KTM jest na 3. miejscu. Wygrało Kawaski!!! Nie wiem jak dla Was, Panie i Panowie, ale dla mnie jest to zaskoczenie, zwłaszcze że Kawasia kosztuje ok 27tys, a Yamaha 37tys! Czyli najlepsza cena za najlepszy motor :D

: sob, 14 sty 2006, 16:54
autor: IGI CROSS
może właśnie dla tego wygrała bo jest tańsza,a;e i tak kawa odwaliła kawał dobrej roboty

: sob, 14 sty 2006, 19:48
autor: MXrool
Co wy gadacie, że Yamaha kosztuje 37 tys. Nową 250-tke na 2006 rok można kupić już za 26 tys :lol: . Ale mi się chce śmiać!

: sob, 14 sty 2006, 19:55
autor: IGI CROSS
Ale na połczyńskiej albo gdzieś w salonie w polsce YZF250 jest za prawie 37tyś,a jedziesz do kawasaki i tam masz kx-f250 za 27tyś
:lol:

: sob, 14 sty 2006, 20:00
autor: MXrool
Kto kupuje motory w polskich salonach? Najtańsze motory są w USA [wliczając transport może wyjść taniej niż kupić w Holandii], Holandia, Włochy, Francja. Tam polecam zakup motoru.