Husaberg Fe600
-
Autor tematusebeq
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: pt, 13 lut 2009, 09:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Husaberg Fe600
Wiec dodam swoją opinie na temat tego motocykla .Jako ze nie jestem osoba wysoką to duzą zaleta jest dla mnie waga motorka ok >110kg z plynem,latwiej jest go ogarnąc niz podobne maszyny o wiekszej wadze.Silnik ,majstersztyk pod kazdym wzgledem , oddawanie mocy rowne bez zadnych strzalow jak w 2T ,skrzynia super zestopniowana.Odpalanie na początku trudne ,szczegolnie jak sie jezdzilo wczesniej 2T .Prowadzenie łatwe ,motocykl posiada bardzo duzo nastawow amortyzatorow ,co bardzo pomaga w dostosowaniu motorka pod swoje wymagania.Czesci i serwis , czesci drogie jak do kazdego motorka w tego typu klasie ,ale wszystko dostepne , mity o trudnosciach z dostepem czesci mozna sobie wsadzic w .. Najwazniejsze w tym motocyklu podczas eksploatacji to pilnowanie stanu i jakosci oleju i wymieniac po zalecanym przebiegu mtg .Moja maszynka ma 23tys km ,i dopiero teraz zostala wymieniona oryginalna korba i zapobiegawczo tłok , wiec jak widac da sie tym dlugo amatorsko jezdzic.Hamulce brembo daja rade .Firma JBS z UK oferuje kity tuningowe w postaci walkow rozrządu i zesatwow zwiekszających pojemnosc ,ukladow wydechowych ,Motocykl mozna zarejstrowac poniewaz posiada homologacje.
Kilka danych:
Model: Husaberg FE 600 Enduro
Silnik i przeniesienie napędu
Pojemność: 595.00 ccm - mozna zwiekszyc do ok 850ccm !!
Silnik jednocylindrowy czterosuwowy
Moc: 55-65KM
Ilośc zaworów na cylinder: 4
Rodzaj chlodzenia silnika : Ciecz
Skrzynia biegów: 6-biwgowa
Waga na mokro: 109.0 kg wedlug serwisowki 111.0kg zwazone
wysokosc siedzenia: 950 mm
Stosunek mocy do masy: 0.5046 KM/kg
Ceny kilku wybranych czesci :
Tłok kpl - oryginal 1200zł , WOSSNER - 850zł
korbowod oryginal +lozysko +czop - 1100zl
tarcze sprzegla kpl - oryginal 350zł , Racingowe NEWFREN Carbon 335zł
sprzezyny sprzegła 21zł/szt trzeba 6
uszczelniacze zaworowe - 116zl/4szt
slizg lancuszka rozrzadu- 89zl
kruciec - 156zl
linka gazu - 78zl
filtr powietrza- 60zl
lancuszek rozrzadu- 205zl
Fotki pod tym linkiem http://www.bikepics.com/husaberg/fe600/
sebeq
Kilka danych:
Model: Husaberg FE 600 Enduro
Silnik i przeniesienie napędu
Pojemność: 595.00 ccm - mozna zwiekszyc do ok 850ccm !!
Silnik jednocylindrowy czterosuwowy
Moc: 55-65KM
Ilośc zaworów na cylinder: 4
Rodzaj chlodzenia silnika : Ciecz
Skrzynia biegów: 6-biwgowa
Waga na mokro: 109.0 kg wedlug serwisowki 111.0kg zwazone
wysokosc siedzenia: 950 mm
Stosunek mocy do masy: 0.5046 KM/kg
Ceny kilku wybranych czesci :
Tłok kpl - oryginal 1200zł , WOSSNER - 850zł
korbowod oryginal +lozysko +czop - 1100zl
tarcze sprzegla kpl - oryginal 350zł , Racingowe NEWFREN Carbon 335zł
sprzezyny sprzegła 21zł/szt trzeba 6
uszczelniacze zaworowe - 116zl/4szt
slizg lancuszka rozrzadu- 89zl
kruciec - 156zl
linka gazu - 78zl
filtr powietrza- 60zl
lancuszek rozrzadu- 205zl
Fotki pod tym linkiem http://www.bikepics.com/husaberg/fe600/
sebeq
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Husaberg Fe600
Motocykl dość tani w zakupie w 99% od ludzi którzy myśleli że wystarczy tylko lać benzynę i jeździć-niestety nie jest to motocykl typu Suzuki DR czy Yamaha XT...i takim sposobem możemy spotkać Husabergi uszkodzone np. do wymiany tłok lub do remontu po urwaniu zaworu, lub na części:/
Uważam że kupując Husaberga należy mieć jakąś wiedzę na temat mechaniki lub mieć zacięcie i samemu nauczyć się naprawiać swoje moto bo inaczej nalatasz się do mechanika sporo razy i sporo zabulisz sumując wszystkie wizyty....a za zwyczaj będzie to pierdoła a nie awaria.
Utrzymanie tego motocykla zbytnio nie różni się od utrzymania innych maszyn np.KTM.Ale jeśli coś ma już swoje lata-przebieg lepiej wymienić niż później łapać się za głowę gdy zawór nam się urwie itp. lepiej zapobiegać niż ostro bulić,no chyba że jak większość "właścicieli"można sprzedać na allegro na części...które i tak będą w większości leżeć w garażu.
Podstawa to regulacja zaworów i wymiana oleju co 10mh i czyszczenie filtrów powietrza.Polecam świece Denso,są zdecydowanie lepsze niż NGK,zwykła Denso sprawuje się lepiej niż irydówka NGK,tz.nie pada i jest odporniejsza na zalanie.
Warto też wymienić gaźnik na podciśnieniowy.
Problem jest taki że motocykl ma już swoje lata(modele do 99 roku)był i jest mało popularny więc zamienników nie ma np.korbowód tylko oryginalny innego nie dostaniemy.
Kolejną droga sprawą są sprężyny na zawory ok 200zł za 1 komplet a potrzeba 4 wiadomo.
Łańcuszek rozrządu dostaniemy zamiennik DIDa za ok 120zł.
Zawory oryginalnych nie ma już-nie produkują ale są od KTMa i pasują ssący 125zł,wydechowy 205zł.
Tłok wossnera cena ok 650-700zł.
Co do jazdy to naprawdę rakieta,na każdym biegu zbiera się tak samo,jest lekki i zwinny co nie sprawia kłopotów w terenie,jeśli ktoś uważa że jak śmigał DRkami,XTkami,LC4 i innymi to gwarantuję że schodząc z Husaberga nogi będą jak z waty a ręce trząść.
Husaberg jest niedocenioną marką której szkodzą osoby opowiadające mity na temat awaryjności-no tak jak się robiło patenty a nie remonty to tak zapewne było.Podkreślam że KTM odkąd wykupił Husaberga sporo osób chce KTMa bo odnosi sukcesy,a KTMowskie silniki to nic innego jak kopia silnika Husaberga,stopniowo udoskonalonego.
Uważam że kupując Husaberga należy mieć jakąś wiedzę na temat mechaniki lub mieć zacięcie i samemu nauczyć się naprawiać swoje moto bo inaczej nalatasz się do mechanika sporo razy i sporo zabulisz sumując wszystkie wizyty....a za zwyczaj będzie to pierdoła a nie awaria.
Utrzymanie tego motocykla zbytnio nie różni się od utrzymania innych maszyn np.KTM.Ale jeśli coś ma już swoje lata-przebieg lepiej wymienić niż później łapać się za głowę gdy zawór nam się urwie itp. lepiej zapobiegać niż ostro bulić,no chyba że jak większość "właścicieli"można sprzedać na allegro na części...które i tak będą w większości leżeć w garażu.
Podstawa to regulacja zaworów i wymiana oleju co 10mh i czyszczenie filtrów powietrza.Polecam świece Denso,są zdecydowanie lepsze niż NGK,zwykła Denso sprawuje się lepiej niż irydówka NGK,tz.nie pada i jest odporniejsza na zalanie.
Warto też wymienić gaźnik na podciśnieniowy.
Problem jest taki że motocykl ma już swoje lata(modele do 99 roku)był i jest mało popularny więc zamienników nie ma np.korbowód tylko oryginalny innego nie dostaniemy.
Kolejną droga sprawą są sprężyny na zawory ok 200zł za 1 komplet a potrzeba 4 wiadomo.
Łańcuszek rozrządu dostaniemy zamiennik DIDa za ok 120zł.
Zawory oryginalnych nie ma już-nie produkują ale są od KTMa i pasują ssący 125zł,wydechowy 205zł.
Tłok wossnera cena ok 650-700zł.
Co do jazdy to naprawdę rakieta,na każdym biegu zbiera się tak samo,jest lekki i zwinny co nie sprawia kłopotów w terenie,jeśli ktoś uważa że jak śmigał DRkami,XTkami,LC4 i innymi to gwarantuję że schodząc z Husaberga nogi będą jak z waty a ręce trząść.
Husaberg jest niedocenioną marką której szkodzą osoby opowiadające mity na temat awaryjności-no tak jak się robiło patenty a nie remonty to tak zapewne było.Podkreślam że KTM odkąd wykupił Husaberga sporo osób chce KTMa bo odnosi sukcesy,a KTMowskie silniki to nic innego jak kopia silnika Husaberga,stopniowo udoskonalonego.
HUSABERG 4 STROKE FORCE