DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW!
Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=20&t=9755


Od dzisiaj możecie dziękować za każdy post. Dostępna jest łapka w górę w każdym napisanym poście.

Husaberg Fe600

Awatar użytkownika
Autor tematu
sebeq
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pt, 13 lut 2009, 09:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Husaberg Fe600

Post autor: sebeq » sob, 14 lut 2009, 16:31

Wiec dodam swoją opinie na temat tego motocykla .Jako ze nie jestem osoba wysoką to duzą zaleta jest dla mnie waga motorka ok >110kg z plynem,latwiej jest go ogarnąc niz podobne maszyny o wiekszej wadze.Silnik ,majstersztyk pod kazdym wzgledem , oddawanie mocy rowne bez zadnych strzalow jak w 2T ,skrzynia super zestopniowana.Odpalanie na początku trudne ,szczegolnie jak sie jezdzilo wczesniej 2T .Prowadzenie łatwe ,motocykl posiada bardzo duzo nastawow amortyzatorow ,co bardzo pomaga w dostosowaniu motorka pod swoje wymagania.Czesci i serwis , czesci drogie jak do kazdego motorka w tego typu klasie ,ale wszystko dostepne , mity o trudnosciach z dostepem czesci mozna sobie wsadzic w .. :P Najwazniejsze w tym motocyklu podczas eksploatacji to pilnowanie stanu i jakosci oleju i wymieniac po zalecanym przebiegu mtg .Moja maszynka ma 23tys km ,i dopiero teraz zostala wymieniona oryginalna korba i zapobiegawczo tłok , wiec jak widac da sie tym dlugo amatorsko jezdzic.Hamulce brembo daja rade :D .Firma JBS z UK oferuje kity tuningowe w postaci walkow rozrządu i zesatwow zwiekszających pojemnosc ,ukladow wydechowych ,Motocykl mozna zarejstrowac poniewaz posiada homologacje.
Kilka danych:
Model: Husaberg FE 600 Enduro
Silnik i przeniesienie napędu
Pojemność: 595.00 ccm - mozna zwiekszyc do ok 850ccm !!
Silnik jednocylindrowy czterosuwowy
Moc: 55-65KM
Ilośc zaworów na cylinder: 4
Rodzaj chlodzenia silnika : Ciecz
Skrzynia biegów: 6-biwgowa
Waga na mokro: 109.0 kg wedlug serwisowki 111.0kg zwazone
wysokosc siedzenia: 950 mm
Stosunek mocy do masy: 0.5046 KM/kg


Ceny kilku wybranych czesci :
Tłok kpl - oryginal 1200zł , WOSSNER - 850zł
korbowod oryginal +lozysko +czop - 1100zl
tarcze sprzegla kpl - oryginal 350zł , Racingowe NEWFREN Carbon 335zł
sprzezyny sprzegła 21zł/szt trzeba 6
uszczelniacze zaworowe - 116zl/4szt
slizg lancuszka rozrzadu- 89zl
kruciec - 156zl
linka gazu - 78zl
filtr powietrza- 60zl
lancuszek rozrzadu- 205zl


Fotki pod tym linkiem http://www.bikepics.com/husaberg/fe600/

sebeq

Awatar użytkownika
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husaberg Fe600

Post autor: spartan » czw, 1 kwie 2010, 21:09

Motocykl dość tani w zakupie w 99% od ludzi którzy myśleli że wystarczy tylko lać benzynę i jeździć-niestety nie jest to motocykl typu Suzuki DR czy Yamaha XT...i takim sposobem możemy spotkać Husabergi uszkodzone np. do wymiany tłok lub do remontu po urwaniu zaworu, lub na części:/

Uważam że kupując Husaberga należy mieć jakąś wiedzę na temat mechaniki lub mieć zacięcie i samemu nauczyć się naprawiać swoje moto bo inaczej nalatasz się do mechanika sporo razy i sporo zabulisz sumując wszystkie wizyty....a za zwyczaj będzie to pierdoła a nie awaria.

Utrzymanie tego motocykla zbytnio nie różni się od utrzymania innych maszyn np.KTM.Ale jeśli coś ma już swoje lata-przebieg lepiej wymienić niż później łapać się za głowę gdy zawór nam się urwie itp. lepiej zapobiegać niż ostro bulić,no chyba że jak większość "właścicieli"można sprzedać na allegro na części...które i tak będą w większości leżeć w garażu.
Podstawa to regulacja zaworów i wymiana oleju co 10mh i czyszczenie filtrów powietrza.Polecam świece Denso,są zdecydowanie lepsze niż NGK,zwykła Denso sprawuje się lepiej niż irydówka NGK,tz.nie pada i jest odporniejsza na zalanie.
Warto też wymienić gaźnik na podciśnieniowy.

Problem jest taki że motocykl ma już swoje lata(modele do 99 roku)był i jest mało popularny więc zamienników nie ma np.korbowód tylko oryginalny innego nie dostaniemy.
Kolejną droga sprawą są sprężyny na zawory ok 200zł za 1 komplet a potrzeba 4 wiadomo.

Łańcuszek rozrządu dostaniemy zamiennik DIDa za ok 120zł.

Zawory oryginalnych nie ma już-nie produkują ale są od KTMa i pasują ssący 125zł,wydechowy 205zł.

Tłok wossnera cena ok 650-700zł.

Co do jazdy to naprawdę rakieta,na każdym biegu zbiera się tak samo,jest lekki i zwinny co nie sprawia kłopotów w terenie,jeśli ktoś uważa że jak śmigał DRkami,XTkami,LC4 i innymi to gwarantuję że schodząc z Husaberga nogi będą jak z waty a ręce trząść.

Husaberg jest niedocenioną marką której szkodzą osoby opowiadające mity na temat awaryjności-no tak jak się robiło patenty a nie remonty to tak zapewne było.Podkreślam że KTM odkąd wykupił Husaberga sporo osób chce KTMa bo odnosi sukcesy,a KTMowskie silniki to nic innego jak kopia silnika Husaberga,stopniowo udoskonalonego.
HUSABERG 4 STROKE FORCE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Husaberg”