Honda CR 250 R 2003r. Wibracje

Awatar użytkownika
Autor tematu
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3165
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Honda CR 250 R 2003r. Wibracje

Post autor: Majster128 » pn, 28 maja 2012, 11:22

Witam.
Jako kilkuletni posiadacz Hondy CR 250 R 2003r. zmagam się z wibracjami jakie przekazuje silnik na kierownice.
Najbardziej wibracje dają w kość, a raczej w przedramiona na zawodach.
Chciałem zapytać posiadaczy i osoby mające styczność z CRkami.
Czy w innych CRkach z 2003r. również czuć na kierownicy znaczne wibracje ?
Czy w rocznikach powyżej 2004r. również takowe występują? Od 2004 były już pewnie zmiany w silniku i elektryce.
Może ktoś zmagał się już z takim problemem i może podać jakieś wskazówki?
Chciałbym określić czy przyczyną jest wada konstrukcyjna, czy problemu szukać gdzieś indziej.
Dane: Nicasil, 17 baków od remontu (Tłok sel. B, nowa korba, wszystkie łożyska).
Niestety w mojej okolicy brak CRek z tych roczników.

Mam nadzieję, że pomożecie mi ruszyć do przodu ten temat.
Pozdrawiam Majster128

Awatar użytkownika
wojciechkupczak1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: czw, 6 paź 2011, 15:06
Motocykl: cr 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CR 250 R 2003r. Wibracje

Post autor: wojciechkupczak1987 » pt, 8 cze 2012, 21:20

Hej te motocykle takie są ja też mam taką cr i w zimie zrobiłem w niej nicasil (langcourt), tłok, wał bo mi jeden zawodowiec zepsuł (a mam możliwość zrobienia sobie tego sam), wał nkupiłem z hot rodsa, łożyska i wiele innych rzeczy. Przed remontem jak i po wibracje takie same, a korba w oryginalnym wale nie miała luzu (ok 0,02) to jak najbardziej w tolerancji, tam trzeba uważać na te blachy czy raczej pokrywy które umieszczone są na przeciwwagach nie można ich uszkodzić a nawet zagnieść bo są poddawane ogromnym przeciążeniom i po prostu się rozpadną. Kolejna sprawa to tłoki trzeba ich pilnować konkretnie wymiaru tak max do 40-45 mth bo rozwali tą przegrodę w cylindrze, ale to tak jak w każdym moto 2t. Cr agresywnie oddaje moc i to jest fajne w tym moto, bardzo fajna góra nie to co inne. Jak maż jeszcze pytania to pisz????????

Awatar użytkownika
Autor tematu
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3165
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CR 250 R 2003r. Wibracje

Post autor: Majster128 » ndz, 10 cze 2012, 22:55

Dziękuję za bardzo konkretną odpowiedź.
Nie wiesz może czy w wyższych rocznikach ten problem wibracji został wyeliminowany?
Dołożyli tps, zmienili cylinder i cdi, ale nie miałem okazji przewieźć się nowszym rocznikiem.
U mnie już dawno nie ma blach na wale (sprawa prawie wylądowała w sądzie), ale zarówno przed demontażem blach jak i po nie było różnicy.

Awatar użytkownika
wojciechkupczak1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: czw, 6 paź 2011, 15:06
Motocykl: cr 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CR 250 R 2003r. Wibracje

Post autor: wojciechkupczak1987 » czw, 14 cze 2012, 20:34

Nie miałem okazji jeździć nowszym modelem ale raczej tam się dużo nie zmieniło poza odkręcaną flanszą cylindra cdi i dodano tps, wał jest od 2002-2007 to samo, łożyska też, kartery również.
A raczej mało prawdopodobne że beż dych blach motor chodzi tak samo bo przecież powiększyłeś komorę korbową a jest nawet opcja żeby ją zmniejszać a nawet jest wskazane ja tak zrobiłem gdy wymieniałem korbę to dorobiłem na cnc te osłony z teflonu nieznacznie większe i mogę powiedzieć że motor chodzi dużo płynniej z dołu lepiej ciągnie o tym patencie wyczytałem na forum usa że tak robili zawodnikom ama motocross ok 2002-2003r. roboty z tym jest niewiel a efekt powalający.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3165
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CR 250 R 2003r. Wibracje

Post autor: Majster128 » pn, 2 lip 2012, 12:08

To prawda, że powiększyłem objętość skrzyni korbowej, ale nie odczułem różnicy. Może to dlatego, że przez ok 2 miesięcy od awarii (pęknięcia blach) na niego nie wsiadałem.
Gdy skończy mi się ta korba to kupię najwyżej wał Hod Rodsa. Chodź szczerze powiedziawszy mocy nie brakuje.

Awatar użytkownika
Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 449
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CR 250 R 2003r. Wibracje

Post autor: Kre_K » wt, 3 lip 2012, 02:27

Czytalem o tym,co kolega wyzej wspomina.
Podobno utrata tych blach znacznie wplywa na doł silnika i charakter do momentu otwarcia sie zaworu.
Ja w 01 roku mialem tez wibracje,ale pomogly miedziane,grube podkladki pod szpilki silnika i pod gorne mocowanie ramy.
---------------------------

Awatar użytkownika
Autor tematu
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3165
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CR 250 R 2003r. Wibracje

Post autor: Majster128 » wt, 3 lip 2012, 09:14

Kre_K- "znacznie" to za mocne słowo, skoro ja tego nie odczułem.
Dzięki za porady. Jak dorwę się do moto to będę kombinował na wszystkie sposoby.

Awatar użytkownika
Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 449
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CR 250 R 2003r. Wibracje

Post autor: Kre_K » wt, 3 lip 2012, 12:09

Majster128 pisze:Kre_K- "znacznie" to za mocne słowo, skoro ja tego nie odczułem.
Dzięki za porady. Jak dorwę się do moto to będę kombinował na wszystkie sposoby.
to jest zdanie zawodnikow :wink:
---------------------------

Awatar użytkownika
phase
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: czw, 18 sie 2011, 16:15
Motocykl: Haarverlängerung
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CR 250 R 2003r. Wibracje

Post autor: phase » sob, 7 lip 2012, 09:43

Witam,
Od prawie roku użytkuje CR 250 07 i wcześniej nie zwracałem uwagi na te wibracje. Wczoraj zrobiłem test i powiedziałbym, że kiera a nawet cała rama wpada w rezonans od silnika, czy ma to wpływ n tzw. efekt puchnięcia rąk-myśle, że tak.
Dodam, że wrażenie jest jakby w silniku były jakieś luzy, które przechodzą na inne podzespoły. Jednak od inspekcji przejeździłem ok. 20 baków - łożyska i korba był oka wrzuciłem nowy cylek z kitem tłoka wiec śmiem powiedzieć, że po prostu wada konstr. demonów :evil:

Awatar użytkownika
Autor tematu
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3165
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CR 250 R 2003r. Wibracje

Post autor: Majster128 » ndz, 2 wrz 2012, 20:29

Znalazłem patent na zmniejszenie wibracji. W sumie całkiem przypadkowo. Kupiłem mocowanie kierownicy na Fatbar i w komplecie dostałem tulejkę, która przechodzi między gumami a śrubą mocującą. Dokręcając nakrętkę mocowań (od dołu) ściskamy tą właśnie tulejkę, a nie same gumy. Gumy są osadzone luźno i przez kiere przechodzi duużo mniej wibracji. Za to mocowanie płaciłem 190 zł.
Życzę szerokości :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Honda”