Honda crf 250R 2005

Autor tematu
CZACHA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: ndz, 11 wrz 2011, 11:38
Motocykl: Honda Crf 450R
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda crf 250R 2005

Post autor: CZACHA » wt, 10 sty 2012, 21:12

Witam mam pytanie do ludzi używających te sprzęty może nie konkretnie ten rocznik.Więc czy po generalnym remoncie jestem w stanie walnąć CRF 250R dwa sezony bez wkładania do niej łap ?.Jazda amatorska czasem tor większość to łąki,pola lasy.Sprzęt oczywiście serwisowany oleje,filtry itp.I następne pytanie ile to w końcu jedna motogodzina wiem wiem jest to 1Mha=1h
przy pracy silnika na maksymalnych obrotach silnika,wiec przy mojej jeździe to nie bardzo ma zastosowanie.Niektórzy liczą na baki inni 1Mha=1,5h i sam już nie wiem jak to liczyć (myślę że wyjaśnienie tej kwestii wielu by pomogło).Jeśli sprzęt nie da rady 2 sezonów tak wylatać to co trzeba było by w nim zrobić tłok to na pewno co sezon ale korba zawory,łańcuszek itp wytrzymają 2 sezony?Czy co roku kapitalika za 3000 to obowiązek ?.Proszę nie pisać:Jak pieniędzy na to nie masz to trzeba było sobie komara kupić ! itp bo szkoda śmiecić.Nie wiem jak pojąć tą 1 Mth przy mojej jeździe jeśli np jako 1,5 to myślę że w sezon zrobię jakieś 80-100.

PS:Dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony śr, 3 paź 2012, 22:40 przez CZACHA, łącznie zmieniany 1 raz.
!!!!!KLIKNIJ NA LINK TO NIC NIE KOSZTUJE WESPRZYJ FUNDACJE!!!!
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj
Możesz pomagać każdego dnia to nic nie kosztuje

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250R 2005

Post autor: tobiasz86 » pt, 2 mar 2012, 13:10

1 Mth to dokładnie tyle co 1mth, nikt nie jest w stanie Ci tego powiedzieć. Kup licznik motogodzin i będziesz wiedział.
Ew. licznik km i co 1000km zmieniasz olej i sprawdzasz zaworki, problem tylko będzie z tłokiem bo nie będziesz wiedział kiedy.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250R 2005

Post autor: grayfox » pt, 2 mar 2012, 13:20

Jeśli czysto amatorsko to 80 h spokojnie na tłoku :)

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda crf 250R 2005

Post autor: piotrgurski » sob, 3 mar 2012, 01:13

Sam ostatnio nabyłem taki sprzęt i piszę to co mi powiedzieli naprawdę życzliwi, doświadczeni i pomocni mi ludzie.

- Olej 10 max 15mth
- Tłok 100 mth
- korba co drugi tłok ale i tak wymienię razem z tłokiem co 100
- łańcuch co 50 mth
- zawory sprawdzenie i regulacja razem z olejem - wymiana jak po prostu skończą się płytki

Zalecenia dla Ridera u którego moto ma raczej lekkie życie :wink:

Obowiązkowo licznik mth bo takie licznie to na tyle a tamto z tyle to kupa straszna i pogubisz się po tygodniu co i jak a 150 czy 200 zł na licznik który będziesz miał do końca tego moto to naprawdę nie wiele w stosunku do tego jak się przyda.
ADV/Adventure

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda crf 250R 2005

Post autor: piotrgurski » sob, 3 mar 2012, 23:38

Dzisiejsze PW:

Witam, mam z bratem dwie crf i z moich obserwacji wynika iż tłok wytrzymuje 50 - 60mth max, (wtedy po wyjęciu tłok, jest zużyty 0.01- 0.02) łańcuszek spokojnie 100, natomiast zawory to nie ma reguły, jednym padają szybciej a innym wolniej.
W jednym motocyklu wymieniliśmy oryginały na nowe przy 150mth, choć nie były zużyte, co do korbowodu to moim zdaniem 150 mth to max, przy takim przebiegu jeszcze nie będzie miał luzów ale strach już jeździć.
Nie podważam tego co Pan pisze o tych 100h dla tłoka, ale z moich doświadczeń a miałem już kilka 250- tek, wynika że po takim przebiegu tłok trzeba wymienić już razem z cylindrem. Jest to spowodowane tym, że zbyt luźny tłok dalej eksploatowany niszczy cylinder.
Pozdrawiam ......

Jestem bardzo wdzięczny za tą informacje ale byłbym naprawdę zadowolony jeżeli ukazało by się to w tym temacie.
Właśnie na takich informacjach nam zależy, informacjach kogoś kto ma praktyczne podejście do sprawy/problemu/pytania a nie takie z cyklu bo ja gdzieś tam słyszałem lub gdzieś tam czytałem.

Zapraszam do pisania wszystkich tych, którzy wiedzą co i o czym piszą

pzdr Fifi.
ADV/Adventure

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda crf 250R 2005

Post autor: Mohus » ndz, 4 mar 2012, 07:03

Kiedyś na tvn turbo był program o motocyklach i była tam seria mówiąca o mx w której wypowiadał się Karol Kędzierski. W jednej z wypowiedzi Karol stwierdził że 250 4t jeśli nie jeździsz na poziomie czołówki MP to przy pilnowaniu oleju i f.p. tłok zrobi 80-100 mth bez problemu

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250R 2005

Post autor: tomasz12 » ndz, 4 mar 2012, 10:09

Witam , rzecz w tym, że gdy zdemontuje się tłok po 80mth, następnie go zmierzy okaże się, iż tłok jest już zużyty 0.05 – 0.08, zaś gdy wyciągniemy go po 50mth to jest zużyty 0.01 - 0.02. Fakty są takie, że użytkowanie tłoka, który ma zbyt luźne pasowanie niszczy cylinder. Podczas gdy wymiany są robione jak opisałem powyżej, przy przebiegu 50, 100, oraz 150mth zakładam tłok oryginalny, nie potrzeba zakładać nad wymiarów. Dane dotyczą motocykli które posiadałem od nowości (yzf, kxf, rmz,crf) co do pojemności 450, jest bardzo podobnie. Jeżeli ktoś jest zainteresowany jakimiś szczegółami proszę pisać na pw.

Autor tematu
CZACHA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: ndz, 11 wrz 2011, 11:38
Motocykl: Honda Crf 450R
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250R 2005

Post autor: CZACHA » czw, 5 kwie 2012, 20:50

Witam potrzebuje momentu z jakim mam dociągnąć śruby łączące kartery, zdobyłem serwis manual i do wszystkich jest a do tych niema :? albo ja znaleźć nie mogę :) i jak by ktoś miał to jeszcze do dekli byłbym bardzo wdzięczny
!!!!!KLIKNIJ NA LINK TO NIC NIE KOSZTUJE WESPRZYJ FUNDACJE!!!!
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj
Możesz pomagać każdego dnia to nic nie kosztuje

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250R 2005

Post autor: tomasz12 » pt, 6 kwie 2012, 08:43

Witam, są to śruby M6 więc jak je dokręcisz z momentem 10 – 15 Nm to będzie OK., ważne aby były dokręcone z tą samą siłą.

Autor tematu
CZACHA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: ndz, 11 wrz 2011, 11:38
Motocykl: Honda Crf 450R
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250R 2005

Post autor: CZACHA » wt, 1 maja 2012, 00:55

Witam jaki powinien być luz na korbie w crf bo mam świeżo przekutego hot rods i sprawia wrażenie dużego luzu,listek szczelinomierza 0,30 wchodzi pomiędzy korbowód a podkładkę.
!!!!!KLIKNIJ NA LINK TO NIC NIE KOSZTUJE WESPRZYJ FUNDACJE!!!!
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj
Możesz pomagać każdego dnia to nic nie kosztuje

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250R 2005

Post autor: tomasz12 » wt, 1 maja 2012, 15:41

W crf w tym miejscu nie ma żadnych podkładek, są połówka wału i korba ( inaczej niż w 2T) service limit wynosi 0.8mm.

Autor tematu
CZACHA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: ndz, 11 wrz 2011, 11:38
Motocykl: Honda Crf 450R
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250R 2005

Post autor: CZACHA » wt, 1 maja 2012, 23:14

czyli listek szczelinomierza powinien wchodzić 0.8 tak ?
!!!!!KLIKNIJ NA LINK TO NIC NIE KOSZTUJE WESPRZYJ FUNDACJE!!!!
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj
Możesz pomagać każdego dnia to nic nie kosztuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Honda”