czasy serwisowania CRF250R
-
Autor tematukrzemien
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: śr, 26 sty 2011, 19:19
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
czasy serwisowania CRF250R
Witam,
Niedawno zakupilem sobie 250R na wtrysku, moj pierwszy cross takze nie mam doswiadczenia w praktycznym serwisowaniu.
Jak sie maja w praktyce czasy serwisowania w stosunku do service manual'a. W manualu mowia o serwisowaniu przy ekstremalnym wykozystaniu czyli wyscigach a z uwagi ze ja dopiero raczkuje to zmeczenie czesci podczas godziny pracy silnika bedzie troche mniejsze. Dlatego pytam o praktyke.
Poprzedni wlasciciel zmienial filtr oleju + olej co 5mth, co moze byc troche za czeste za czym ida koszty.
Jak czesto zmieniacie
- olej silnikowy + filtr
- olej przekladniowy
- filtr powietrza ( czy czyscicie go po kazdej jezdzie ? )
- olej do widelca
- sam amortyzator olejowy
- co ile spradzacie luzy na zaworach
- co ile zmieniacie tłok, pierscienie i sworzen tłokowy
- czyscicie/smarujecie linki sprzegla/gazu
Niedawno zakupilem sobie 250R na wtrysku, moj pierwszy cross takze nie mam doswiadczenia w praktycznym serwisowaniu.
Jak sie maja w praktyce czasy serwisowania w stosunku do service manual'a. W manualu mowia o serwisowaniu przy ekstremalnym wykozystaniu czyli wyscigach a z uwagi ze ja dopiero raczkuje to zmeczenie czesci podczas godziny pracy silnika bedzie troche mniejsze. Dlatego pytam o praktyke.
Poprzedni wlasciciel zmienial filtr oleju + olej co 5mth, co moze byc troche za czeste za czym ida koszty.
Jak czesto zmieniacie
- olej silnikowy + filtr
- olej przekladniowy
- filtr powietrza ( czy czyscicie go po kazdej jezdzie ? )
- olej do widelca
- sam amortyzator olejowy
- co ile spradzacie luzy na zaworach
- co ile zmieniacie tłok, pierscienie i sworzen tłokowy
- czyscicie/smarujecie linki sprzegla/gazu
-
- Mistrz prostej
- Posty: 159
- Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 19:14
- Motocykl: Suzuki RMZ250 2011
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lbn/Italia
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: czasy serwisowania CRF250R
siemano.
Nie wiem czy wiesz,ale CRF z 2010 ma problem fabryczny z wtryskiem(model 2011 prawdopodobnie tez)
Wyraze to najprostrzymi slowami:)
Podczas jazdy benzyna przedostaje sie do oleju,miesza sie z nim i obniza sie smarowanie korbowodu i zacieraja sie silniki.
Jestem posiadaczem modelu CRF250Rz 2010r. ,(trenuje na 2T wiec tu wyjezdzam wiecej godzin) jak narazie nie odnotowalem nic dziwnego(jestem przy 27mh) ale kolezka przy 38mh zatarl,koszt naprawy wyniosl 2200 euro
Honda wydala oficjalny komunikat,ale nie ponosi za to odpowiedzialnosci.
Jedynie poleca czeste wymiany oleju.
TUTAJ PODAJE LINK DO WLOSKIEGO FORUM GDZIE WSZYSTKO JEST OPISANE JEDYNIE TRZEBA SOBIE PRZETLUMACZYC
http://www.mxbars.net/forum/topic.asp?w ... 43򃊆
Nowka sprzecik,zaraz po pierwszej jezdzie zmien wszystkie oleje+filtr tj. olej w silniku+filtr i olej w skrzyni.
Olej zmieniaj co 5,6 maksymalnie 8 mh silnik pracuje,czy wolniej czy szybciej ale zawsze pracuje
Filtr oleju przy kazdym przegladzie,filtr powietrza przy kazdym treningu.
Bylem szczesliwym posiadaczem CRF z 2008r. i powiem szczerze,ze nie sprawila mi nigdy problemu,zadnych luzow na zaworach,doslownie bezproblemowa(startowalem na niej na zawodach) do dzis uzywa jej jeden chlopaczek i nic sie zlego nie dzieje.Jak bedziesz dbal to bedziesz mial:)
JAK COS POMOGE W TLUMACZENIU MIESZKAM W ITALII
pozdro
Nie wiem czy wiesz,ale CRF z 2010 ma problem fabryczny z wtryskiem(model 2011 prawdopodobnie tez)
Wyraze to najprostrzymi slowami:)
Podczas jazdy benzyna przedostaje sie do oleju,miesza sie z nim i obniza sie smarowanie korbowodu i zacieraja sie silniki.
Jestem posiadaczem modelu CRF250Rz 2010r. ,(trenuje na 2T wiec tu wyjezdzam wiecej godzin) jak narazie nie odnotowalem nic dziwnego(jestem przy 27mh) ale kolezka przy 38mh zatarl,koszt naprawy wyniosl 2200 euro
Honda wydala oficjalny komunikat,ale nie ponosi za to odpowiedzialnosci.
Jedynie poleca czeste wymiany oleju.
TUTAJ PODAJE LINK DO WLOSKIEGO FORUM GDZIE WSZYSTKO JEST OPISANE JEDYNIE TRZEBA SOBIE PRZETLUMACZYC
http://www.mxbars.net/forum/topic.asp?w ... 43򃊆
Nowka sprzecik,zaraz po pierwszej jezdzie zmien wszystkie oleje+filtr tj. olej w silniku+filtr i olej w skrzyni.
Olej zmieniaj co 5,6 maksymalnie 8 mh silnik pracuje,czy wolniej czy szybciej ale zawsze pracuje
Filtr oleju przy kazdym przegladzie,filtr powietrza przy kazdym treningu.
Bylem szczesliwym posiadaczem CRF z 2008r. i powiem szczerze,ze nie sprawila mi nigdy problemu,zadnych luzow na zaworach,doslownie bezproblemowa(startowalem na niej na zawodach) do dzis uzywa jej jeden chlopaczek i nic sie zlego nie dzieje.Jak bedziesz dbal to bedziesz mial:)
JAK COS POMOGE W TLUMACZENIU MIESZKAM W ITALII
pozdro
2nd PLACE IS THE FIRST LOSER
-
- Mistrz prostej
- Posty: 159
- Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 19:14
- Motocykl: Suzuki RMZ250 2011
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lbn/Italia
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: czasy serwisowania CRF250R
i jeszcze cos z jednego forum
http://www.thumpertalk.com/forum/archiv ... 55223.html
aaa zapomnialem dodac,ze 450 ma ten sam problem
http://www.thumpertalk.com/forum/archiv ... 55223.html
aaa zapomnialem dodac,ze 450 ma ten sam problem
2nd PLACE IS THE FIRST LOSER
-
Autor tematukrzemien
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: śr, 26 sty 2011, 19:19
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: czasy serwisowania CRF250R
hey cameo,
To mnie zmartwiles ta akcja z wtryskiem, a tak mnie namawiali na wersje 2010 bo bez lagu, nie zaleje sie itp.
Da sie to jakos naprawic ? Z włoskim u mnie lipnie wiec musze poszukac info o tym przynajmniej po ang.
Nie kupilem nowki, zakupilem po sezonie od Piotrka Kaczorowskiego z Lublina. On widze ze bardziej smiga na supermoto, widzialem u niego torową crfke 450. W tej chwili moto ma 21mh na liczniku. Nie wiem jak ten licznik liczy motogodziny ale pewnie to sa poprostu godziny pracy silnika bez wzgledu na RPM. Łancuch juz do wymiany, zebatki takze. Wiem tylko ze olej i filtr oleju byl zmieniany przy 20 mh.
Czy polecasz zmiane filtra oleju zawsze gdy zmieniam olej ? czy np co 2 zmiany czyli co 10 mh
Co do filtru powietrza to masz na mysli mycie po kazdym wypadzie a nie wymiane rozumiem ?
Teoretycznie wedlug manuala ( ktorego swoja droga starsznie ciezko bylo zdobyc, wydzwonilem kazdy salon hondy w warszawie i czekalem 3 tygodnie na dostarcznie ksiazeczki) to po 15 mh trzeba zmienic tłok z pierscieniami itp. Czy biarac pod uwage ta akcje z wadliwym wtryskiem mozna rozsadnie brac pod uwage zmiane przy okolo 50mh czy max 25 mh.
Na co jeszcze zwrocic szczegolna uwage przy tym modelu podczas serwisowania. Nie chcialbym aby crfka rozsypala sie przez moje nieudolne serwisy. Wole robic je czesciej i dokladnie niz pozniej wlasnie cierpiec bo zatarty silnik albo inne rzeczy.
troche OT: moze ktos polecic jakies dobre miejsce na szkolenie z jazdy na czyms takim, jakies 2 dniowe w okolicach Warszawy. Wiekszosc moich znajomych smiga po asfalcie i nie ma pojecia o jezdzie na crossie, a samemu mozna w wiele głupich nawyków wpasc.
pozdro
Krzemien
To mnie zmartwiles ta akcja z wtryskiem, a tak mnie namawiali na wersje 2010 bo bez lagu, nie zaleje sie itp.
Da sie to jakos naprawic ? Z włoskim u mnie lipnie wiec musze poszukac info o tym przynajmniej po ang.
Nie kupilem nowki, zakupilem po sezonie od Piotrka Kaczorowskiego z Lublina. On widze ze bardziej smiga na supermoto, widzialem u niego torową crfke 450. W tej chwili moto ma 21mh na liczniku. Nie wiem jak ten licznik liczy motogodziny ale pewnie to sa poprostu godziny pracy silnika bez wzgledu na RPM. Łancuch juz do wymiany, zebatki takze. Wiem tylko ze olej i filtr oleju byl zmieniany przy 20 mh.
Czy polecasz zmiane filtra oleju zawsze gdy zmieniam olej ? czy np co 2 zmiany czyli co 10 mh
Co do filtru powietrza to masz na mysli mycie po kazdym wypadzie a nie wymiane rozumiem ?
Teoretycznie wedlug manuala ( ktorego swoja droga starsznie ciezko bylo zdobyc, wydzwonilem kazdy salon hondy w warszawie i czekalem 3 tygodnie na dostarcznie ksiazeczki) to po 15 mh trzeba zmienic tłok z pierscieniami itp. Czy biarac pod uwage ta akcje z wadliwym wtryskiem mozna rozsadnie brac pod uwage zmiane przy okolo 50mh czy max 25 mh.
Na co jeszcze zwrocic szczegolna uwage przy tym modelu podczas serwisowania. Nie chcialbym aby crfka rozsypala sie przez moje nieudolne serwisy. Wole robic je czesciej i dokladnie niz pozniej wlasnie cierpiec bo zatarty silnik albo inne rzeczy.
troche OT: moze ktos polecic jakies dobre miejsce na szkolenie z jazdy na czyms takim, jakies 2 dniowe w okolicach Warszawy. Wiekszosc moich znajomych smiga po asfalcie i nie ma pojecia o jezdzie na crossie, a samemu mozna w wiele głupich nawyków wpasc.
pozdro
Krzemien
-
- Mistrz prostej
- Posty: 159
- Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 19:14
- Motocykl: Suzuki RMZ250 2011
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lbn/Italia
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: czasy serwisowania CRF250R
siemka
Pisze tak na szybko,takze cos wiecej napisze pozniej
Filtr zmieniaj przy kazdej wymianie oleju,filtr powietrza czysc dokladnie po kazdym treningu
Mowisz,ze licznik wskazuje 21mh,pytanie czy ten licznik zostal zamontowany jeszcze jak moto bylo dziewica ?
czyli od pierwszego uruchomienia CRFki.Sprawdz date montazu/uruchomienia sie licznika motogodzin zaraz po zwyklym kopnieciu w kickstarter:) wiesz w jakim miesiacu zostalo zakupione moto?
Przy spokojnej jezdzie,mowisz,ze dopiero zaczynasz,wiec tlok styknie ci napewno na 50mh
Po kazdym wypadzie kontroluj poziom oleju i sprawdzaj jego gestosc oraz zapach:) jak bedzie go wiecej i bedzie smierdzial benzyna to jest problem. cdn...
pozdro
Pisze tak na szybko,takze cos wiecej napisze pozniej
Filtr zmieniaj przy kazdej wymianie oleju,filtr powietrza czysc dokladnie po kazdym treningu
Mowisz,ze licznik wskazuje 21mh,pytanie czy ten licznik zostal zamontowany jeszcze jak moto bylo dziewica ?
czyli od pierwszego uruchomienia CRFki.Sprawdz date montazu/uruchomienia sie licznika motogodzin zaraz po zwyklym kopnieciu w kickstarter:) wiesz w jakim miesiacu zostalo zakupione moto?
Przy spokojnej jezdzie,mowisz,ze dopiero zaczynasz,wiec tlok styknie ci napewno na 50mh
Po kazdym wypadzie kontroluj poziom oleju i sprawdzaj jego gestosc oraz zapach:) jak bedzie go wiecej i bedzie smierdzial benzyna to jest problem. cdn...
pozdro
2nd PLACE IS THE FIRST LOSER
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
- Motocykl: Crf 450'08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: czasy serwisowania CRF250R
Filtr oleju co każdą wymianę oleju ( w końcu to tylko parenaście złotych!!! ), olej nie później niż co 5 mth.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: czasy serwisowania CRF250R
Da się jakoś usunąc tą wade? W jaki sposób benzyna przedostaje się do oleju? Możecie powiedziec coś jeszcze o crf250r 2010?
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016
-
- Do odcięcia!
- Posty: 951
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
- Motocykl: CRF only
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: czasy serwisowania CRF250R
Staje się tak gdy silnik gaśnie w chwili gdy wtrysk podaje paliwo ono leci do cylindra przez pierścienie ścieka go komory korbowo-tłokowej. 2 razy zdarzyła mi się taka sytuacja to zależny bardziej od tego jakie masz szczęście i tyle. Nic z tym nie zrobisz.
pozdroo brapp
pozdroo brapp
RS SERWIS
-
- Mistrz prostej
- Posty: 86
- Rejestracja: czw, 1 sty 2009, 05:56
- Motocykl: honda cr125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: czasy serwisowania CRF250R
moze zakrecanie kranika by pomoglo, konczysz jazde to na odpalonym silniku zakrecasz kranik i czekasz az moto zgasnie. To jest tylko moja sugestia ale nie wiem czy dobra.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: czasy serwisowania CRF250R
Czemu nie z tym patentem, chyba, że uszadza to wtrysk ale nie zdaje mi się. Co do samego wtrysku, skoro on pompuje paliwo potrzebny jest przy tym akumulator? Jeszcze o co chodzi z zalaniem się gaźnikowaca, zbyt duża ilość paliwa w komorze pływakowej czy paliwo w cylindrze? Bo skoro w cylindrze to zalanie sie gaźnikowca może działać jak wada w wtryskowcach Hondy.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: czasy serwisowania CRF250R
Ja mam yamahe na wtrysku i kranika tam nie ma ,a druga rzecz wtryskiwacz podaje tylko wtedy jak pompka dostaje impuls z iskrownika,także na zgaszonym nie działa,chyba ,że honda ma inne patenty,jeżeli gaszak jest na masowaniu cewki przy ramie to prawdopodobnie jest to przyczyna,gdyż pompka jeszcze podaje paliwo na wtrysk,wtedy najprostsze rozwiązanie to nie masowanie ,a przerwa w impulsie pompki paliwa
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: czasy serwisowania CRF250R
Czy w 2011/12 był nadal problem z tym wtryskiem? W 2011 jest ten sam wtrysk inna dysza i zmienione mapy zapłonu, czy to mogło zapobiec zacieraniu się?
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016