Honda cr 125 2002 - płyn chłodniczy w cylindrze
-
Autor tematujavelek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: pn, 16 maja 2011, 15:21
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda cr 125 2002 - płyn chłodniczy w cylindrze
Witam.
Mam problem z przelewającym się płynem chłodniczym do komory wału/cylindra.
Wszystko zaczęło się po serwisie (wymiana korbowodu, łożysk i uszczelniaczy na wale). Początkowe objawy to zwiększone ciśnienie w komorze chłodnicy, wyciek z przelewu i z uszczelek przy pompie wody. Później zaczął kopcić na biało, przerywać. Wymieniłem więc uszczelkę pod głowicą. Po przejechaniu około 1 mth dym wrócił, znowu się przelał płyn. Przed kolejną wymianą splanowałem głowicę i górę cylindra. Niestety i to nie pomogło, po ok. 1mth te same objawy. Po tym jak silnik wystygł, odpaliłem motor z odkręconym korkiem chłodnicy. Płyn zasysa dopiero po mocnym rozgrzaniu go. Dodam, że pompa wody pracuje bez zarzutów, robi wir w chłodnicy. Głowica przykręcana była kluczem dynamometrycznym momentem z serwisówki. Cylinder ma wbitą tuleje (Motortech). W załączniku zdjęcia.
Pozdrawiam.
Mam problem z przelewającym się płynem chłodniczym do komory wału/cylindra.
Wszystko zaczęło się po serwisie (wymiana korbowodu, łożysk i uszczelniaczy na wale). Początkowe objawy to zwiększone ciśnienie w komorze chłodnicy, wyciek z przelewu i z uszczelek przy pompie wody. Później zaczął kopcić na biało, przerywać. Wymieniłem więc uszczelkę pod głowicą. Po przejechaniu około 1 mth dym wrócił, znowu się przelał płyn. Przed kolejną wymianą splanowałem głowicę i górę cylindra. Niestety i to nie pomogło, po ok. 1mth te same objawy. Po tym jak silnik wystygł, odpaliłem motor z odkręconym korkiem chłodnicy. Płyn zasysa dopiero po mocnym rozgrzaniu go. Dodam, że pompa wody pracuje bez zarzutów, robi wir w chłodnicy. Głowica przykręcana była kluczem dynamometrycznym momentem z serwisówki. Cylinder ma wbitą tuleje (Motortech). W załączniku zdjęcia.
Pozdrawiam.
- Załączniki
-
- 38729518_525851494535621_752520652996476928_n.jpg (404.14 KiB) Przejrzano 6477 razy
- 38729518_525851494535621_752520652996476928_n.jpg (404.14 KiB) Przejrzano 6477 razy
-
- 38754989_240248443483925_8417797860464001024_n.jpg (434.22 KiB) Przejrzano 6477 razy
- 38754989_240248443483925_8417797860464001024_n.jpg (434.22 KiB) Przejrzano 6477 razy
-
- 38785133_270378163755358_3160832648360755200_n.jpg (509.81 KiB) Przejrzano 6477 razy
- 38785133_270378163755358_3160832648360755200_n.jpg (509.81 KiB) Przejrzano 6477 razy
-
- 38814927_466297893843715_4739522099335397376_n.jpg (470.91 KiB) Przejrzano 6477 razy
- 38814927_466297893843715_4739522099335397376_n.jpg (470.91 KiB) Przejrzano 6477 razy
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: wt, 25 kwie 2017, 18:36
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 2002 - płyn chłodniczy w cylindrze
Kumpel miał takie same objawy też po tulejowaniu pomogło zastosowanie grubszej dorabianej na zamówienie uszczelki pod głowicę. (planowanie cylindra i glowicy nie pomagało)
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 2002 - płyn chłodniczy w cylindrze
Sprawdź cylinder/głowice na ewentualne mikro pęknięcia. Przykład z ostatniego mojego dlubania w hsq tc 250 4t.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 2002 - płyn chłodniczy w cylindrze
zwróciłbym uwagę na uszczelkę, której zdjęcie prezentujesz. Wygląda to tak jakby nie dociskała równo po całej szerokości.
Może popełniasz błędy przy skręcaniu głowicy (pokrywy bardziej ) Jeżeli wszystko zostało poprawnie poprawnie przygotowane (planowanie) to nie ma potrzeby stosować grubszej uszczelki.
Gdy dotkniesz palcem po cylindrze w miejscu styku tulei to jest gładko?
Rozwiązaniem problemu może być faktycznie grubsza uszczelka lecz to będzie świadczyło o słabej jakości prac firmy motor-XXX.
Może popełniasz błędy przy skręcaniu głowicy (pokrywy bardziej ) Jeżeli wszystko zostało poprawnie poprawnie przygotowane (planowanie) to nie ma potrzeby stosować grubszej uszczelki.
Gdy dotkniesz palcem po cylindrze w miejscu styku tulei to jest gładko?
Rozwiązaniem problemu może być faktycznie grubsza uszczelka lecz to będzie świadczyło o słabej jakości prac firmy motor-XXX.
-
Autor tematujavelek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: pn, 16 maja 2011, 15:21
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 2002 - płyn chłodniczy w cylindrze
A w przypadku Twoich mikropęknięć, też płyn przelewał się dopiero po nagrzaniu motocykla?
Jeżeli chodzi o dokręcanie głowicy, wszystko robione było kluczem dynamometrycznym, od niskiego momentu aż do docelowego z serwisówki, także raczej nie tutaj leży problem. A co do grubszej uszczelki pod głowicą, możecie polecić kogoś kto taką dorobi?
Przed planowaniem wyczuwalna była pod paznokciem minimalna różnica między poziomem cylindra a tulei od strony głowicy.
Dzięki!
Jeżeli chodzi o dokręcanie głowicy, wszystko robione było kluczem dynamometrycznym, od niskiego momentu aż do docelowego z serwisówki, także raczej nie tutaj leży problem. A co do grubszej uszczelki pod głowicą, możecie polecić kogoś kto taką dorobi?
Przed planowaniem wyczuwalna była pod paznokciem minimalna różnica między poziomem cylindra a tulei od strony głowicy.
Dzięki!
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 2002 - płyn chłodniczy w cylindrze
Moto było po kaboom z zaworami, używana głowica i cylinder kupione. Dopiero po paru jazda okazało się, że rzeczywiście jest pekniety.