Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Coś nie działa? Motocykl nie odpala? Nie wiesz od czego jest dana śruba? Tutaj się dowiesz jak naprawiać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: pawian1992 » pn, 10 sie 2015, 17:30

Kolejny wałek z mojego ktm-a sx 144 2008 . Jednej rzeczy jestem pewien . Tymi motorami nie wolno robić ostrych podjazdów :D . 3-4 porządne wypady na podjazdy i dźwignia biegów zablokowała się na luzie . Wszystko było dobrze gdy jeździłem po torach lub lajtowo w lesie . Poprzedni wałek również poległ na podjazdach i pękł w tym samym miejscu :P .Ciekawi mnie jak sprawa wygląda w exc 125/200 gdzie ten element jest dokładnie taki sam :roll:
Ostatnio zmieniony pn, 10 sie 2015, 20:39 przez pawian1992, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: robsztix » pn, 10 sie 2015, 17:35

Czy wałek, który założyłeś był nowy i pękł mniej więcej w tym samym miejscu?

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: pawian1992 » pn, 10 sie 2015, 18:05

Nie był nowy , kupiłem używany z sx-a 125 2010 . Pękł dokładnie w tym samym miejscu co poprzedni . Zobacz stronę 14 tego tematu tam zamieściłem zdjęcia .

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: solaris » pn, 10 sie 2015, 19:36

Dziwna sprawa, ludzie montują używane wałki (jeszcze starsze niż Twoje) i nic się nie dzieje. Tutaj wina moze leżeć po złym wykonanym montażu, ale masz coś nie tak w silniku, za mocno docisnięty albo coś podobnego.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: robsztix » pn, 10 sie 2015, 20:21

Mi też się wydaję to dziwną sprawą. Zarówno ten stary jak i nowy wałek nosi ślady zatarcia (chyba, że powstały po tym jak wałek pękł). Może jakiś problem ze smarowaniem lub ułożyskowaniem, lub jak pisał solaris coś może źle lub zbyt mocno złożone?

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: pawian1992 » pn, 10 sie 2015, 20:51

Przytarcia powstają po pęknięciu - przez zadzior i przyciera się wałek i tulejka która siedzi w tym miejscu . Od ostatniej rozbiórki ( od kwietnia ) silnik na zmienionym wałku działał bez zarzutu ( do momentu aż zacząłem trenować podjazdy ) . Wałek pękł po 160l wyjeżdżonego paliwa .To nie wina smarowania . Wszystko było złożone jak trzeba profesjonalnymi urządzeniami do rozpoławiania i społawiania silnika i przykręcane śruby połówek na krzyż kluczem dynamometrycznym . Zawsze podczas montażu sprawdzam czy wałki kręcą się lekko i czy wszystkie biegi wchodzą . Niczego nie brakowało patrząc na fiszki z częściami . Uszczelka między połówkami była ( niektórzy składają bez :D ) .

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: robsztix » pn, 10 sie 2015, 22:09

No to rzeczywiście, albo masz pecha, albo KTM robi wadliwe wałki, albo jeszcze jedno "albo" :P wyciskasz ze sprzętu więcej niż on ma do zaoferowania :D

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: pawian1992 » pn, 10 sie 2015, 22:57

Stawiam raczej na to drugie :D Znalazłem na necie podobną sytuację z wałkiem , lecz tam całkiem się ułamał ( w tym samym miejscu co oba moje ) . http://advrider.com/index.php?threads/v ... t-16016744

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: Kre_K » pn, 10 sie 2015, 23:16

A powiedz mi,jak wygląda u Ciebie napięcie łańcucha napędowego?to nie ironia,pytam serio.
---------------------------

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: wicherek666 » wt, 11 sie 2015, 06:38

Znam dwie osoby które także miały przygody z wałkami w KTM.

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: pawian1992 » wt, 11 sie 2015, 07:41

Kre_K pisze:A powiedz mi,jak wygląda u Ciebie napięcie łańcucha napędowego?to nie ironia,pytam serio.

Luz na łańcuchu ustawiam zawsze na 3 ciasne palce mierząc przy końcu ślizgu na górnej części wachacza .

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ciekawostki z garażu. Usterki techniczne.

Post autor: wicherek666 » wt, 11 sie 2015, 18:58

pawian1992 pisze:
Kre_K pisze:A powiedz mi,jak wygląda u Ciebie napięcie łańcucha napędowego?to nie ironia,pytam serio.

Luz na łańcuchu ustawiam zawsze na 3 ciasne palce mierząc przy końcu ślizgu na górnej części wachacza .
Metoda pomiaru ciekawa i wydaje się przedstawiać właściwą wartość. Przyznam że z ciekawości pobiegłem właśnie do warsztatu i sprawdziłem ją u siebie, gdzie łańcuch mam ustawiony zgodnie z instrukcją obsługi. Pasuje, lecz mimo to myślę że pewniej będzie sprawdzić ustawienie w manualu z wykorzystaniem narzędzi pomiarowych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt i Serwis”