Liczniki motogodzin
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Liczniki motogodzin
Ja mam pytanko z innej beczki -
do jakich obrotów kręcą się 125 2t ?
1mtg jest liczona przy 80-100% obrotach silnika - dobrze rozumiem ?
zakładam, że cross ma tam 11 000 obrotów max, czyli jeżeli silnik chodzi 1 godzinę na 9-11 tyś to można uznać to jako 1 motogodzinę.
ale co jeżeli cross chodzi na 3000 lub 6000 ? liczy się wtedy odpowiednio 1/3 i 1/2 mtg ?
Pytam, bo zamierzam zrobić własny licznik motogodzin.
Pozdrawiam.
do jakich obrotów kręcą się 125 2t ?
1mtg jest liczona przy 80-100% obrotach silnika - dobrze rozumiem ?
zakładam, że cross ma tam 11 000 obrotów max, czyli jeżeli silnik chodzi 1 godzinę na 9-11 tyś to można uznać to jako 1 motogodzinę.
ale co jeżeli cross chodzi na 3000 lub 6000 ? liczy się wtedy odpowiednio 1/3 i 1/2 mtg ?
Pytam, bo zamierzam zrobić własny licznik motogodzin.
Pozdrawiam.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Liczniki motogodzin
125 kręci się do 13 tys. (Nowsze konstrukcje mają odcięcie przy 13700 jeśli się nie mylę)
1 zbiornik paliwa = 1 mth Musisz ustalić w jakim czasie przy ostrym pałowaniu spali ci cały zbiornik i przy założeniu, że 0,1 mth = 6min wyliczyć sobie. Moim zdaniem robota bez sensu 1 zbiornik = 1mth co 20 zbiorników zmieniasz tłok i nie musisz się bawić z licznikami.
1 zbiornik paliwa = 1 mth Musisz ustalić w jakim czasie przy ostrym pałowaniu spali ci cały zbiornik i przy założeniu, że 0,1 mth = 6min wyliczyć sobie. Moim zdaniem robota bez sensu 1 zbiornik = 1mth co 20 zbiorników zmieniasz tłok i nie musisz się bawić z licznikami.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Liczniki motogodzin
Kwestia sporna bo niektórzy przyjmują 1 zbiornik jako 2mth. Mi zbiornik 7L na torze wytrzyma wg licznika do 3 jednostek liczonych. Ale skoro chcesz robić licznik to poczytaj na wiki co to jest motogodzina i tyle.
Ale po co Ci licznik MTH? Skoro serwisówki podają na wyścigi lub godziny!?
Jeśli zbiornik robię w 3 godz. a wg. Bartka w 1mth to w secie ja powinienem zmienić tłok po 10 zbiornikach a On po 30. I znajdź tu złoty środek.
Ale po co Ci licznik MTH? Skoro serwisówki podają na wyścigi lub godziny!?
Jeśli zbiornik robię w 3 godz. a wg. Bartka w 1mth to w secie ja powinienem zmienić tłok po 10 zbiornikach a On po 30. I znajdź tu złoty środek.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Liczniki motogodzin
Liczenie na baki w secie jest najlepszym rozwiązaniem. Nie rozumiem Twojego postu sebek, bardziej pałujesz, szybciej wypalisz, mnie dajesz po gazie, wolniej spalasz paliwo.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Liczniki motogodzin
Panowie, a coś takiego jak licznik impulsów ( w tym przypadku np z cewki) zdałby zadanie ??
zakładam, że 1mtg, to 1 godzina pracy na obrotach rzędu 11 tyś na minutę.
Daje to 11 000 x 60 = czyli 660 000 impulsów na godzinę.
ustawiamy więc wartość 0,1 mtg na 60 000 impulsów.
Mocniej się pałuje, więcej impulsów leci.
Co o tym sądzicie ??
zakładam, że 1mtg, to 1 godzina pracy na obrotach rzędu 11 tyś na minutę.
Daje to 11 000 x 60 = czyli 660 000 impulsów na godzinę.
ustawiamy więc wartość 0,1 mtg na 60 000 impulsów.
Mocniej się pałuje, więcej impulsów leci.
Co o tym sądzicie ??
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Liczniki motogodzin
0,1mth to 66 000 impulsów wg wcześniejszych wyliczeń. No, jakbyś coś takiego zmajstrował to mistrzostwo świata.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Liczniki motogodzin
No ciekawe który silnik by to przeżył W takim razie kiedy będę go dusił na 5 biegu silnik zużywa się mniej niż lecąc lekko na obrotach, moim zdaniem to jest ściema z tymi licznikami i zdecydowanie lepiej jest serwisować według choćby przebiegu w kilometrach jak podaje YAMAHA w swoich serwisówkach. Honda podaje po prostu wymiana oleju co 16 godzin pracy i nie ma czy na max czy na wolnych.levis pisze: 1 godzina pracy na obrotach rzędu 11 tyś na minutę.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Liczniki motogodzin
Do baku leje zawsze 10l. Moje moto to enduro 125 ( huska wre) Jeżdżę tak że może 15-20% czasu jazdy mam full gaz ( full obtoty).
Przy takiej jeździe jak sądzicie, po jakim czasie tłok zmienić, 20 baków? Może 25??
Przy takiej jeździe jak sądzicie, po jakim czasie tłok zmienić, 20 baków? Może 25??
Więcej grzechów nie pamiętam...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Liczniki motogodzin
A po ilu bakach sprawdzić powinienem bo nie mam sprzętu do pomiaru i bym zawozić musiał do warsztatu cylinder...
Więcej grzechów nie pamiętam...