Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Coś nie działa? Motocykl nie odpala? Nie wiesz od czego jest dana śruba? Tutaj się dowiesz jak naprawiać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Majster128 » wt, 26 sty 2016, 14:30

Można użyć smaru, albo nałożyć tam trochę więcej oleju do filtra.

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: wicherek666 » wt, 26 sty 2016, 19:56

Majster128 pisze:Cały proszek powinien się rozpuścić w wodzie, więc nic nie zostanie w filtrze. Oczywiście przed praniem dobrze zrobić płukanie w benzynie, żeby rozpuścić olej.
Myślę że proszek zostanie gdy woda odparuje. Cała reszta ok. Smaruj obficie airbox w miejscu w którym styka się z filtrem smarem ŁT43. Nie polecam smarów na bazie grafitu. Bo to doskonała pasta ścierna się robi.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Majster128 » wt, 26 sty 2016, 20:47

Od kilku lat piorę w proszku i nic nie zostaje. Na ubraniach po praniu też Ci zostaje proszek ?

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: wicherek666 » wt, 26 sty 2016, 20:57

Zapach zostaje ... nie piorę w proszku, używam płynów. Skoro piszesz że nic nie zostaje to spoko.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: solaris » wt, 26 sty 2016, 22:43

Całe życie czyściłem w benzynie i nigdy filtr mi się nie rozpadł a jakość czyszczenia pierwsza klasa. Tylko ten sposób ma jedną wadę - cena.

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: wicherek666 » wt, 26 sty 2016, 23:14

To nie jedyna wada ...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Majster128 » śr, 27 sty 2016, 00:36

Mi często zostaje stare paliwo (mieszanka), które po 2 tyg nie nadaje się do normalnego zużycia. Do mycia wstępnego nadaje się idealnie.

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: pawian1992 » śr, 27 sty 2016, 09:08

Ja zawsze piorę w misce z wodą ( raczej nie daję więcej jak 5L wody ) , dodatkiem mocnego płynu do mycia naczyń ( trochę na oko ) i benzyny ( jakieś 100-150ml - kiedy piorę 1 filtr , a kiedy 2 na raz to 200-300ml ) . Po 2 takich praniach później jedynie płukam w samej wodzie ze 2-3 razy ( piasek dalej wychodzi ) . Po wyschnięciu wytrzepuję jeszcze ręką z zewnątrz , następnie wywijam filtr środkiem na zewnątrz i robię to samo :D Kompresorem nie dmucham .
Mycie w samej wodzie z benzyną powoduje , że olej z filtra wypływa na powierzchnię , a kiedy dodamy płynu do naczyń to cała woda staje się brudna i filtr lepiej się domywa . Próbowałem zamiast benzyny dawać inne rozpuszczalniki , gdy nie miałem czystej pod ręką np nitro , czysty toluen i nigdy nic się z filtrem nie działo , jedynie minimalnie "puchł" , ale zawsze wracał do normalnych rozmiarów po wyschnięciu ;p Nigdy filtra nie wykręcam - zawsze ściskam między dłońmi .
Kiedyś czytałem tu na forum , że mycie w gorącej wodzie powoduje szybsze rozklejenie się filtra . Nasączam w nitrylowych rękawiczkach , zawsze przytykając filtr do puszki z olejem , robię ze 12-15 kropek w różnych miejscach i po prostu ściskam kropki jedną ręką by się olej rozchodził po filtrze . Część ściskaną zawsze trzymam ku górze , by mi na ziemię nie kapało .
Polecam nakładki na filtry . Mam u siebie taką cieniutką ( nie nasączam jej ) i robi dobrze robotę . Po jeździe w kurzu , nakładka pokrywa się cała kurzem , a po ściągnięciu filtr pod spodem jest cały czysty , jakby świeżo założony . Tym sposobem raczej dałoby radę oblatać 2 biegi zawodów na jednym filtrze .

Awatar użytkownika
Martin KTM
Moderator
Moderator
Posty: 762
Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
Motocykl: KTM XC 300 2016r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wisła
Podziękował: 10 razy
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Martin KTM » śr, 27 sty 2016, 17:54

Środek do naczyń "ludwik" i cała reszta tak jak u kolegi Pawiana.
Z tą różnicą, że filtr nasączam tak: wkładam go do jednorazówki, wlewam odrobinę płynu, zawiązuję siatkę i miętolę :D tak długo, aż cały filtr będzie równomiernie nasączony płynem. Filtr wyciągnięty z siatki gotowy jest do montażu, a siatka ląduje w kuble. Oczywiście wszystko w lateksowych rękawiczkach.
Siatkę warto nadmuchać na początku, żeby zweryfikować, czy nie ma gdzieś w niej małej dziurki, przez którą płyn będzie wyciekał brudząc i klejąc wszystko dookoła.

Awatar użytkownika
Przym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 211
Rejestracja: pt, 10 lip 2015, 19:22
Motocykl: EXC 300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Garwolin (Mazowieckie)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: Przym » śr, 27 sty 2016, 22:24

Ja zazwyczaj filtr piorę w proszku do prania. Do proszku dobrze się ten cały brud przyczepia, tak samo ręce po smarach zawsze myję w proszku. Jak się dobrze wypłucze to nic nie zostaje. Płyn do naczyń też jest spoko ale mi się wydaje że filtr czystszy mam po proszku, a smaru do nasączania nigdy nie żałuje ;)

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: RE: Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: solaris » czw, 28 sty 2016, 14:10

wicherek666 pisze:To nie jedyna wada ...
To wymień inne wady. Ja takich nie znalazłem

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RE: Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!

Post autor: robsztix » czw, 28 sty 2016, 17:20

solaris pisze:
wicherek666 pisze:To nie jedyna wada ...
To wymień inne wady. Ja takich nie znalazłem
Można się niechcąco nabuzować :rolleyes: Chociaż dla niektórych to może i zaleta? :twisted:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt i Serwis”