Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)
-
Autor tematuHuwaei
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: wt, 1 gru 2009, 22:06
- Motocykl: Honda HM 50 MHR Team
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ostróda
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)
Witam, mam pewnie dylemat iż zbliża się wymiana tłoka w mojej Hondzie HM 50 i zastanawiam się jaki tłok zamówić, 1 czy 2 pierścieniowy ( oczywiście vertex ) z tego co wiem to 1 pierścieniowe stosowane są w większości w MX (wysokie obr.) a 2 w bardziej turystycznych motorkach (niskie obroty). Jeździć bd i tu i tu Tor , las, miasto(no akurat tu bd się starał jak najmniej) Obecnie siedzi w niej Cylinder Mallossi MHR 50 Nikasil i jest tłok 1 pierścieniowy , a moc ma tyylko na wysokich obr, a tak to zero. Częściowo będzie za to odpowiadał duży gaźnik 26mm. Dlatego się pytam czy jeżeli wsadzę teraz tu 2 pierścieniowy tłok czy to poprawi ''dół'' i czy nie będzie przeszkadzało na torze. Czekam na wasze opinię
Dawno :
-Yamaha BWS 70 Polini Kit 93'
-Aprilia RX 80 96'
-Honda CR 80 00'
Obecnie:
-Honda HM Cre 50 MHR Replica 02'
-Yamaha BWS 70 Polini Kit 93'
-Aprilia RX 80 96'
-Honda CR 80 00'
Obecnie:
-Honda HM Cre 50 MHR Replica 02'
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 226
- Rejestracja: śr, 16 gru 2009, 20:04
- Motocykl: YAMAHA YZF 250 08'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)
Cześć przed kupnem tłoka vertex zobacz wątek na forum o tłokach vertex ponoc te nowe przy ok 10 mh pękają !!! pozdro
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)
Nie koniecznie. Ja mam w mojej YZ 250 dwu pierścieniowy tłok, a wcale nie jest to nisko obrotowy silnik, ani żaden turystyk :finga:z tego co wiem to 1 pierścieniowe stosowane są w większości w MX (wysokie obr.) a 2 w bardziej turystycznych motorkach (niskie obroty)
Jeśli zastosujesz tłok dwupierścieniowy to po prostu dłużej na nim pojeździsz, niż na jednopierścieniowym. Są też jakies inne różnice pomiędzy tymi dwoma tłokami, ale nie jestem do końca pewien jakie, dlatego też się lepiej nie wypowiadam, żeby nie namieszać. Zostawię pole do popisu specjalistą
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)
1 pierścień - mniejsze opory tarcia i mniejsze sprezanie - tłok sie wyżej kręci i silnik lepiej sie wkręca na obroty
2 pierścienie - większe opory, lepsze zgarnianie mieszanki z gładzi cylindra, większe conieco sprężanie - silnik lepiej ciągnie od dołu ale juz tak wysoko sie nie wkręci jak tez 1 pierścieniem.
Ogólnie do nicasylu lepszy bedzie 1 pierścień.
2 pierścienie - większe opory, lepsze zgarnianie mieszanki z gładzi cylindra, większe conieco sprężanie - silnik lepiej ciągnie od dołu ale juz tak wysoko sie nie wkręci jak tez 1 pierścieniem.
Ogólnie do nicasylu lepszy bedzie 1 pierścień.
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)
Na 2-ch pierścieniach motocykl jest minimalnie słabszy ale dużej trzyma tą samą moc niż jedno pierścieniowy, który daje większą moc przez krótszy okres czasu.
Także lepszy 2-pierścieniowy wg. mnie.
Także lepszy 2-pierścieniowy wg. mnie.
-
Autor tematuHuwaei
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: wt, 1 gru 2009, 22:06
- Motocykl: Honda HM 50 MHR Team
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ostróda
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)
Dzięki za odpowiedzi... zostaje przy 1 pierścieniowcu
Temat do zamknięcia.
Temat do zamknięcia.
Dawno :
-Yamaha BWS 70 Polini Kit 93'
-Aprilia RX 80 96'
-Honda CR 80 00'
Obecnie:
-Honda HM Cre 50 MHR Replica 02'
-Yamaha BWS 70 Polini Kit 93'
-Aprilia RX 80 96'
-Honda CR 80 00'
Obecnie:
-Honda HM Cre 50 MHR Replica 02'
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: ndz, 2 lis 2008, 16:52
- Motocykl: CR 125 '02
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)
O tak powiem.
Zależy Ci na większej wytrzymałości - 2 pierścieniowy.
Zależy Ci na lepszym wkręcaniu na obroty i lepszej mocy - 1 pierścieniowy.
Zależy Ci na większej wytrzymałości - 2 pierścieniowy.
Zależy Ci na lepszym wkręcaniu na obroty i lepszej mocy - 1 pierścieniowy.