Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)

Coś nie działa? Motocykl nie odpala? Nie wiesz od czego jest dana śruba? Tutaj się dowiesz jak naprawiać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Huwaei
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 1 gru 2009, 22:06
Motocykl: Honda HM 50 MHR Team
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)

Post autor: Huwaei » pt, 1 sty 2010, 16:47

Witam, mam pewnie dylemat iż zbliża się wymiana tłoka w mojej Hondzie HM 50 i zastanawiam się jaki tłok zamówić, 1 czy 2 pierścieniowy ( oczywiście vertex :mrgreen: ) z tego co wiem to 1 pierścieniowe stosowane są w większości w MX (wysokie obr.) a 2 w bardziej turystycznych motorkach (niskie obroty). Jeździć bd i tu i tu :D Tor , las, miasto(no akurat tu bd się starał jak najmniej) Obecnie siedzi w niej Cylinder Mallossi MHR 50 Nikasil i jest tłok 1 pierścieniowy , a moc ma tyylko na wysokich obr, a tak to zero. Częściowo będzie za to odpowiadał duży gaźnik 26mm. Dlatego się pytam czy jeżeli wsadzę teraz tu 2 pierścieniowy tłok czy to poprawi ''dół'' i czy nie będzie przeszkadzało na torze. Czekam na wasze opinię :)
Dawno :

-Yamaha BWS 70 Polini Kit :D 93'
-Aprilia RX 80 96'
-Honda CR 80 00'

Obecnie:

-Honda HM Cre 50 MHR Replica 02'

Yzf 250
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 226
Rejestracja: śr, 16 gru 2009, 20:04
Motocykl: YAMAHA YZF 250 08'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)

Post autor: Yzf 250 » sob, 2 sty 2010, 11:54

Cześć przed kupnem tłoka vertex zobacz wątek na forum o tłokach vertex ponoc te nowe przy ok 10 mh pękają !!! pozdro

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)

Post autor: andy2208 » sob, 2 sty 2010, 17:42

z tego co wiem to 1 pierścieniowe stosowane są w większości w MX (wysokie obr.) a 2 w bardziej turystycznych motorkach (niskie obroty)
Nie koniecznie. Ja mam w mojej YZ 250 dwu pierścieniowy tłok, a wcale nie jest to nisko obrotowy silnik, ani żaden turystyk :finga:
Jeśli zastosujesz tłok dwupierścieniowy to po prostu dłużej na nim pojeździsz, niż na jednopierścieniowym. Są też jakies inne różnice pomiędzy tymi dwoma tłokami, ale nie jestem do końca pewien jakie, dlatego też się lepiej nie wypowiadam, żeby nie namieszać. Zostawię pole do popisu specjalistą ;)

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)

Post autor: pytlar » sob, 2 sty 2010, 17:49

1 pierścień - mniejsze opory tarcia i mniejsze sprezanie - tłok sie wyżej kręci i silnik lepiej sie wkręca na obroty
2 pierścienie - większe opory, lepsze zgarnianie mieszanki z gładzi cylindra, większe conieco sprężanie - silnik lepiej ciągnie od dołu ale juz tak wysoko sie nie wkręci jak tez 1 pierścieniem.
Ogólnie do nicasylu lepszy bedzie 1 pierścień.
:)

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)

Post autor: ecik » sob, 2 sty 2010, 21:26

Na 2-ch pierścieniach motocykl jest minimalnie słabszy ale dużej trzyma tą samą moc niż jedno pierścieniowy, który daje większą moc przez krótszy okres czasu.

Także lepszy 2-pierścieniowy wg. mnie.

Autor tematu
Huwaei
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 1 gru 2009, 22:06
Motocykl: Honda HM 50 MHR Team
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)

Post autor: Huwaei » ndz, 3 sty 2010, 12:46

Dzięki za odpowiedzi... zostaje przy 1 pierścieniowcu :)

Temat do zamknięcia.
Dawno :

-Yamaha BWS 70 Polini Kit :D 93'
-Aprilia RX 80 96'
-Honda CR 80 00'

Obecnie:

-Honda HM Cre 50 MHR Replica 02'

Borek96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: ndz, 2 lis 2008, 16:52
Motocykl: CR 125 '02
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Tłok 1 pierscieniowy czy 2 pierscieniowy !? wady i zalety:)

Post autor: Borek96 » ndz, 3 sty 2010, 13:44

O tak powiem.
Zależy Ci na większej wytrzymałości - 2 pierścieniowy.
Zależy Ci na lepszym wkręcaniu na obroty i lepszej mocy - 1 pierścieniowy.

Zablokowany

Wróć do „Sprzęt i Serwis”