Jazda po korzeniach - technika
-
Autor tematubturbo
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: śr, 28 sty 2009, 13:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jazda po korzeniach - technika
Czesc,
Interesuje mnie wasza technika pokonywania korzeni (zwlaszcza mocno odkrytych,sliskich).Nie wiem jak was ale mnie jazda po nich czesto wprowadza w stan "glebokiej irytacji" (mowiac bardzo grzecznie), glownie ze wzgledu na zeslizgiwanie sie przedniej opony i nieprzyjemne loty na ziemie.Zazwyczaj staram sie atakowac je pod jak najwiekszym katem pochylajac sie do tylu zeby odciazyc przednie kolo, mimo to przy wiekszych predkosciach nie zawsze udaje sie przejechac po wszystkich idealnie i tu zazwyczaj pojawia sie problem.Przod jak proca wystrzeliwuje na bok i w ulamku sekundy ogladam swiat z lezacej perspektywy.Cisnienie w oponach zredukowalem do minimum (0.8 bar przod / 1 bar tyl).Przy takim ustawieniu po najechaniu na wiekszy kamien czy chocby twardszy,grubszy korzen czuc nieprzyjemne dobicie do obreczy po ktorym najczesiej dochodzi do odbicia przodu motoru na bok i upadku.Wiem ze gleby w enduro spowodowane sa zazwyczaj zbyt duza predkoscia do umiejetnosci jazdy po danej przeszkodzie ale wkoncu to nie trial, jadac powoli wszystko jest cacy no ale przeciez nie oto tu chodzi.Moze potrzeba wiecej praktyki i "tluczenia" po nich (chociaz robie to juz od paru sezonow) dlatego tez ciekaw jestem waszych odpowiedzi.Aha, laczek z przodu to Michelin AC10, wczesniej mialem Pirelli Scorpiona i bylo jeszcze gorzej, teraz chce wymienic na Metzelery.
Interesuje mnie wasza technika pokonywania korzeni (zwlaszcza mocno odkrytych,sliskich).Nie wiem jak was ale mnie jazda po nich czesto wprowadza w stan "glebokiej irytacji" (mowiac bardzo grzecznie), glownie ze wzgledu na zeslizgiwanie sie przedniej opony i nieprzyjemne loty na ziemie.Zazwyczaj staram sie atakowac je pod jak najwiekszym katem pochylajac sie do tylu zeby odciazyc przednie kolo, mimo to przy wiekszych predkosciach nie zawsze udaje sie przejechac po wszystkich idealnie i tu zazwyczaj pojawia sie problem.Przod jak proca wystrzeliwuje na bok i w ulamku sekundy ogladam swiat z lezacej perspektywy.Cisnienie w oponach zredukowalem do minimum (0.8 bar przod / 1 bar tyl).Przy takim ustawieniu po najechaniu na wiekszy kamien czy chocby twardszy,grubszy korzen czuc nieprzyjemne dobicie do obreczy po ktorym najczesiej dochodzi do odbicia przodu motoru na bok i upadku.Wiem ze gleby w enduro spowodowane sa zazwyczaj zbyt duza predkoscia do umiejetnosci jazdy po danej przeszkodzie ale wkoncu to nie trial, jadac powoli wszystko jest cacy no ale przeciez nie oto tu chodzi.Moze potrzeba wiecej praktyki i "tluczenia" po nich (chociaz robie to juz od paru sezonow) dlatego tez ciekaw jestem waszych odpowiedzi.Aha, laczek z przodu to Michelin AC10, wczesniej mialem Pirelli Scorpiona i bylo jeszcze gorzej, teraz chce wymienic na Metzelery.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jazda po korzeniach - technika
Na stojaco koniecznie+dobry balans no i jak sliskie to trzeba atakowac prostopadle (w koncu to takie mniejsze klody i tez sie mozna poslizgnac ).
pzdr
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Jazda po korzeniach - technika
ja mialem metzelery w swoim moturku po poprzedniku i na zwykłych winklach tak uciekały jak tobie po korzeniach .bturbo pisze:Czesc,
laczek z przodu to Michelin AC10, wczesniej mialem Pirelli Scorpiona i bylo jeszcze gorzej, teraz chce wymienic na Metzelery.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jazda po korzeniach - technika
Opony to odrzuc odrazu, bo i bez bieznika mozna szybko jechac
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 118
- Rejestracja: czw, 6 lip 2006, 21:00
- Motocykl: KTM SXF 250 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kasinka Mała | Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jazda po korzeniach - technika
Z tym do konca sie nie zgodze. Otoz mialem na przodzie pirelke (nie pamietam juz jaki model), ale strasznie ciezko sie jezdzilo na niej, nie chciala gubic lisci, na mokrym to poprostu dramat. Pozniej zalozylem Metzelera i zmiana nastapila diametralna. Takze osobiscie uwazam ze dobor opony jest bardzo wazny.enduroguy pisze:Opony to odrzuc odrazu, bo i bez bieznika mozna szybko jechac
A co do korzeni, problem z nimi jest zawsze. Najlepiej to chyba gazem czasem kolo rzeczywiscie uslizgnie, ale na to nie ma rady.
Pozdro
Jest:
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
- Motocykl: KTM 250 SXF '07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jazda po korzeniach - technika
zależy do jakiej nawierzchni jest przeznaczona opona i na jakiej ją używałeś, bo pirelli to bardzo dobre opony
Ostatnio zmieniony wt, 17 lut 2009, 14:29 przez MX_Bartek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 118
- Rejestracja: czw, 6 lip 2006, 21:00
- Motocykl: KTM SXF 250 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kasinka Mała | Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jazda po korzeniach - technika
Moze troche nieprecyzyjnie sie wyrazilem. Oczywiscie Pirelli do bardzo dobra marka. Podstawa jest odpowiedni dobór a dopiero pozniej marka. Ja osobiscie do enduro preferuje Metzelera.
Jest:
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
KTM SXF 250 '07
Była:
Yamaha YZ 125 '06
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
- Motocykl: KTM 250 SXF '07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jazda po korzeniach - technika
Metzeler to oczywiście też bardzo dobre opony do enduro, ponoć długo się trzymają, znajomy mi polecał
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: sob, 14 lut 2009, 17:44
- Motocykl: Yamaha Yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myslenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jazda po korzeniach - technika
Ja odkrecam manete kolo do gory i jazda Ale ja milaem kolege taki jakis dziwny byl i on zawsze ze soba w teren wozil w placaku mini rampe taka 30 cm i jak chcieal przez korzenie przejechec to najpierw ustawial rampe i pozniej przeletywal albo przejezdzal zalezy jak szybko jechal .Ja jak z nim bylem to nigdy z tego ni ekorzystale bo sie balem o mnie i o moja Yamaszke
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jazda po korzeniach - technika
Z ta oponka to mialem na mysli to, ze raczej nie mozna na nia zwalac winy za to, ze ciezko sie idzie po korzeniach . W innych warunkach wiadomo, ze czuc roznice miedzy dobra guma a smieciem. Co do pirelki to juz malo ostra musiala byc
pzdr
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
Autor tematubturbo
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: śr, 28 sty 2009, 13:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jazda po korzeniach - technika
Mięcha to ona jeszcze duzo miala, problemem byl raczej fakt ze wykonana byla z twardej mieszanki (scorpion wystepuje w paru odmianach) i choc bieznik dobrze wyrzucal bloto to poprzecznie umiejscowione kostki na skrajach opony nie ulatwialy jazdy po korzeniach.Teraz mam miekkiego michelina i jest znacznie lepiej chociaz jak pisalem wyzej zamierzam wsadzic w tym sezonie komplet Metzelera SixDays, slyszalem ze to najlepsze opony do enduro.