Czy używać sprzęgło do zmiany biegów?
-
Autor tematutadel
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz, 17 lip 2005, 09:25
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Czy używać sprzęgło do zmiany biegów?
Witam wszystkich. Mam maly problem i prosze o pomoc. Moj problem to sprzeglo. Nie wiem czy podczas zmiany biegow nalezy je uzywac. Dotychczas tak robilem , ale slyszalem ze biegi w motocyklu crossowym nalezy zmieniac bez sprzegla. Slyszalem rowniez taka wersje ze biegi wrzucamy bez sprzegla , a sprzeglo uzywamy tylko przy redukcji biegu.
Nie wiem co robic. Moja Yamaha YZ jest moim pierwszym motorem crossowym , a ja nie mam pojecia co bedzie dla niej lepsze biegi bez sprzegla czy ze sprzeglem . Prosze o pomoc. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Nie wiem co robic. Moja Yamaha YZ jest moim pierwszym motorem crossowym , a ja nie mam pojecia co bedzie dla niej lepsze biegi bez sprzegla czy ze sprzeglem . Prosze o pomoc. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 148
- Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
- Motocykl: CRF250, Monster
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Bardzo dobre pytanie!!! W wiekszosci crossowek biegi zmienia sie bez sprzęgła po to aby nie tracic czasu (zeby motor nie jechal z odłączonym napędem). Używanie sprzęgła nie jest błędem - szczególnie dla poczatkujacych i mniej zaawansowanych. Zawdnicy nie używają sprzęgła do zmiany biegów prawie wcale. Nie uzywanie sprzęgła nie powinno wpływać na żywotność szkrzyni biegów. W motocrossie sprzęgło używa się głównie do startów oraz do utrzumania silnika na wysokich obrotach np w zakrętach itp...
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato
"Face your fears. Live your dreams"
"Face your fears. Live your dreams"
-
- Moderator
- Posty: 278
- Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
- Motocykl: CRF 250 R 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Sprzęgło używaj tylko do ruszania!
Więcej o nim nie musisz pamiętać, przynajmiej, gdy jeteś początkujący.
Skrzyni biegów nic nie będzie - ona tak lubi;-) Pamiętaj tylko o regularnej wymianie oleju co 5-6 h jazdy. Właściwy olej to 10W40 lub 10W30, może być Orlen lub Lotos (z tych tańszych), nie musisz zalewać drogich marek.
Pozdrawiam.
Więcej o nim nie musisz pamiętać, przynajmiej, gdy jeteś początkujący.
Skrzyni biegów nic nie będzie - ona tak lubi;-) Pamiętaj tylko o regularnej wymianie oleju co 5-6 h jazdy. Właściwy olej to 10W40 lub 10W30, może być Orlen lub Lotos (z tych tańszych), nie musisz zalewać drogich marek.
Pozdrawiam.
Nikasil.pl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 132
- Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
- Motocykl: CRF250 07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: mazowieckie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
konstrukcja skrzyni w motorach mx nakazuje nie uzywanie sprzegła w celu zmiany biegu w czasie jazdy.
po podniesieniu swoich umiejetnosci sprzeglo przydaje sie w czasie jazdy ale szybciej konczy swój marny żywot.
lewej klameczki używamy na początku swojej przygody z mx do ruszania, zatrzymiania i w nagłych przypadkach (hamowanie ostre tylnym hamulcem)
8)
po podniesieniu swoich umiejetnosci sprzeglo przydaje sie w czasie jazdy ale szybciej konczy swój marny żywot.
lewej klameczki używamy na początku swojej przygody z mx do ruszania, zatrzymiania i w nagłych przypadkach (hamowanie ostre tylnym hamulcem)
8)
Ja leje do EXC 125 80W90lulek001 pisze:Sprzęgło używaj tylko do ruszania!
Więcej o nim nie musisz pamiętać, przynajmiej, gdy jeteś początkujący.
Skrzyni biegów nic nie będzie - ona tak lubi;-) Pamiętaj tylko o regularnej wymianie oleju co 5-6 h jazdy. Właściwy olej to 10W40 lub 10W30, może być Orlen lub Lotos (z tych tańszych), nie musisz zalewać drogich marek.
Pozdrawiam.
Podobno taki typu 10W40 jest za żadki.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 132
- Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
- Motocykl: CRF250 07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: mazowieckie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
nie wiem czy na pewno 10W40 jest za rzadki?
podchodząc do sprawy praktycznie to taki olej lepiej:
przenika miedzy tarczki sprzegła, odprowadza ciepło, smaruje (nachlapuje sie do góry przez zebatki), dociera przez spacjalne kanaliki na zebatkach w celu ich smarowania (ma działac jak panewka), nie gestnieje zima jak chcesz posmigac
ale co za tym idzie
szybciej sie zużywa 5-10h max
wiecej kosztuje
Pozdrawiam 8)
podchodząc do sprawy praktycznie to taki olej lepiej:
przenika miedzy tarczki sprzegła, odprowadza ciepło, smaruje (nachlapuje sie do góry przez zebatki), dociera przez spacjalne kanaliki na zebatkach w celu ich smarowania (ma działac jak panewka), nie gestnieje zima jak chcesz posmigac
ale co za tym idzie
szybciej sie zużywa 5-10h max
wiecej kosztuje
Pozdrawiam 8)
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: czw, 10 mar 2005, 13:48
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wg rad czeskiego zawodnika, ktorego pytalam o zmiane biegow i sprzeglo, ma to wygladac nastepujaco:
- wrzucanie biegów do góry ze ślizgnięciem sprzęgła
- redukcja bez sprzegla
- zmieniajac biegi nalezy pamietac, aby nie naciskac dzwigni caly czas, tylko nacisnac i odpuscic z takim klikiem wtedy wchodza wyjatkowo gladko
- sprzeglo uzywac rowniez na wyjsciu z zakretu dla zwiekszenia obrotow
to podobno, wiec jesli sie myle to nie bijcie
- wrzucanie biegów do góry ze ślizgnięciem sprzęgła
- redukcja bez sprzegla
- zmieniajac biegi nalezy pamietac, aby nie naciskac dzwigni caly czas, tylko nacisnac i odpuscic z takim klikiem wtedy wchodza wyjatkowo gladko
- sprzeglo uzywac rowniez na wyjsciu z zakretu dla zwiekszenia obrotow
to podobno, wiec jesli sie myle to nie bijcie
KTM 85 SX 2007
-
- Moderator
- Posty: 278
- Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
- Motocykl: CRF 250 R 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Zielorz, zapomnij, że masz sprzęgło. Biegi w górę czy w dół, to w ogóle nie ma znaczenia. Zobaczysz, że bez sprzęgła będzie Ci się jeździć łatwiej, no i oczywiście szybciej. Tylko pamiętaj o regularnej wymianie oleju.
Jak już bardzo dobrze opanujesz techinikę jazdy bez sprzęgła (głównie chodzi o zakęty), to wtedy zaczniej myśleć o pomaganiu nim sobie. Ale z tego co się orientuję, to chyba jeszcze nie ten etap.
Pozdrawiam.
Jak już bardzo dobrze opanujesz techinikę jazdy bez sprzęgła (głównie chodzi o zakęty), to wtedy zaczniej myśleć o pomaganiu nim sobie. Ale z tego co się orientuję, to chyba jeszcze nie ten etap.
Pozdrawiam.
Nikasil.pl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 148
- Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
- Motocykl: CRF250, Monster
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Właściwy olej to 10W40 lub 10W30, może być Orlen lub Lotos (z tych tańszych), nie musisz zalewać drogich marek. Lepiej lać tanszy olej (parametry techniczne ma takie jak Mobil czy inne bo musi spełniać parametry klasy) i go częściej wymieniac bo to pływa w oleju może wpływać na pracę skrzyni lub w skrajnych warunkach uszkodzić ją.
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato
"Face your fears. Live your dreams"
"Face your fears. Live your dreams"