Kontrola lotu - czyli gaz, hamulec i postawa

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Kontrola lotu - czyli gaz, hamulec i postawa

Post autor: kotmx » pt, 9 cze 2006, 14:43

Niekiedy podczas dalekich skoków moje ciało odmawia posłuszeństwa i lece "jak kamień". :? Nie moge nic w locie zrobić nawet gdy się staram czy dalekie loty przyjdą razem ze wzrostem umiejętności?
Jak prawidłowo nacisnąć tylny hamulec w locie ---> czy trzeba używać sprzęgła?

Jak kontrolować motocykl w locie?
Niekiedy podczas najazdu na trumnę zarzuci mi tylne koło i lecę niemalże bokiem --> Co wtedy zrobić? Słyszałem że trzeba z całej siły skręcić szybko kierownicą w kierunku obracającego się motocykla. :?
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 9 cze 2006, 14:49

Temat już był

Żeby wcisnąć hamulec musisz użyc sprzęgła. Hamulec tylni wciskamy gdy przód leci za wysoko.

Kantuje Cię na najeździe gdyż najeżdzasz za mało dynamicznie i z byt płytkim gazem. Spróbuj zrobić to samo ale na większym gazie i będzie OK. Jak czujesz że Ci zakantuje to odrazu kontra kierownicą i lecisz na whipa, pod kontrolą. Oczywiście gaz do końca, bo tylko on ratuje w takich sytuacjach. Pamiętaj o GAZIE.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » pt, 9 cze 2006, 14:54

Jak czujesz że Ci zakatuje to od razu kontra kierownicą
Jacek Olszewski tłumaczył że gdy się da kontrę to jeszcze bardziej motor kantuje. :?

Co do gazu to masz racje bo ostatnio jakoś go za mało daje na najeździe. :oops:
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 9 cze 2006, 14:58

No mnie uczono, że jeśli zkantuje mnie i wylece nie kontrolowanie bokiem to kontra, im wcześniejsza tym lepsza i potem odbicie w drugą stronę razem z ciałem. Zadziałało, ale i tak gaz jest pewniejszy.

Trenuj skoki tak:

Znasz jakiś pewny skok który lecisz bez problemu i trenuj dynamiczny i szybki najazd na niego. Stajesz kilka metrów od niego i rura z pełnym gazem walisz lota tylko żebyś świecy nie zrobił. Ja miałem też kiedyś taki problem. Najeżdzałem szybko ale takim bezwładnym motorem bez gazu i kantowało.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » pt, 9 cze 2006, 15:12

Mnie trener uczy również aby motor trzymać kolanami. A po za tym wszystko sie zgadza to co MXROOL napisał. :lol:
KTM 125SX '10 :]

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 9 cze 2006, 15:14

No racja kolana to podstawa, nie można o nich zapomnieć. Czesto ludzie nie trzymają kolanami i potem wychodzą różne farmazony :lol:
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » pt, 9 cze 2006, 15:21

Właśnie.... :lol:
Teraz zawsze ściskam kolanami motor nawet na prostej. :)

Kiedyś zaliczyłem supermana prawie Indian Air z lądowaniem klatą na kierownicy, gdy podczas skoku nie trzymałem kolanami motocykla, normalnie wybija jak katapulta. :P
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Aramis1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 67
Rejestracja: wt, 17 sty 2006, 10:30
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Aramis1986 » sob, 10 cze 2006, 22:54

Też mam pytanie co do skoków. Ja jestem bardzo początkujący w tej kwestii i o dalszych lotach nie myslę. Uczę się małych skoków. I czasami jest tak że za bardzo mnie rzuca na kierownicę. Czym jest to spowodowane? Tez na pewno na początku spotkaliście się z tym problemem i na pewno wiecie o co chodzi. Domyslam się że chodzi o trzymanie nogami motocykla oraz odpowiednie dawkowanie gazu. Za wyjaśnienie z góry dzięki.

Autor tematu
kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » sob, 10 cze 2006, 22:57

Ściskaj porządnie motocykl kolanami. :wink: Bez tego lecisz albo nad motorem albo do przodu(Ja tak miałem).
Na najeździe musisz mieć co najmniej 3/4 gazu i równo go trzymać wtedy powinieneś elegancko lecieć. :)
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 11 cze 2006, 18:18

To, że spadasz na przednie koło za bardzo na małych skokach oznacza, że w końcowej fazie najazdu odpuszczasz gaz. Trzeba pamiętać o gazie przez cały najazd na skok a zwłaszcza w końcówce najazdu. Jeśli nawet jesteś bardzo napędzony, a na końcu puścisz to lecisz na twarz. Pobaw się tak na małym skoku, raz z gazem raz bez i obczaisz szybko o co chodzi.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » wt, 13 cze 2006, 19:36

Ale inną przyczyną takich skoków jest również zła postawa na najeździe. Jeżeli najedziesz równym gazem i będziesz w pozycji centralnej niepowinno się nic dziać. Jeżeli to niebędzie sprawiało ci problemu to możesz przejść do wypuszczania motocykla przed siebie, a więc najeżdżasz na skoka i przed wybiciem wysuwasz motocykl przed siebie (cały czas go trzymając!!) a przed lądowaniem przysuwasz motor do siebie.
KTM 125SX '10 :]

Autor tematu
kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » śr, 14 cze 2006, 08:30

wczoraj na treningu dowiedzilaem sie ze za nisko trzymam łokcie --> wtedy motor na najezdzie wylatuje do przodu albo centralnie pion na niektórych skokach :wink:

teraz zaczelem trzymać łokcie najwyżej jak potrawie i ściskać porządnie motocykl kolanami---> jest dużo łatwiej , na skokach nie trzeba zbytnio sie wysilać żeby skorygować lot :)
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”