Dohamowanie i zakręt - czyli co i jak

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
kruszon
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 586
Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kruszon » ndz, 30 wrz 2007, 21:59

kfilipek pisze:Wydaje mi się że byłoby to wykonalne podczas redukcji biegów. Z dużej prędkości zejście na max mały bieg powinno spowodować blokadę koła.
I tak właśnie robili to zawodnicy w Loket ;)
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw

vajda
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 17:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: vajda » ndz, 30 wrz 2007, 23:00

a bardzo mozliwe dziadek :)
tijo.. wiem ze to fizycznie nie mozliwe dlatego pytam i sie dziwie,nie? :shock:
elo elo YZ 4 5 0

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » pn, 1 paź 2007, 10:37

A może pod lewym kciukiem mają dźwigienke tylnego hebla tak jak to w nowym KTM oryginalnie przerobionym do stuntu jest :lol: :lol:

vajda
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 17:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: vajda » pn, 1 paź 2007, 11:56

powiem ci ze myslalem o tym samym ale nie mozna tego robic :>
elo elo YZ 4 5 0

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » pn, 1 paź 2007, 12:10

No nie ale powiem Ci, że dobra opcja taka dżwigienka pod prawym kciukiem , wiem jak to zrobic i w zime może jak będe miec czas to wykombinuje:D Nie zawsze jest się w stanie noga walnąć po heblu a ręka zawsze na kierownicy

vajda
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 17:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: vajda » pn, 1 paź 2007, 23:15

ale normalnie do zawodow beda cie z tym dopuszczac?
elo elo YZ 4 5 0

TIJO
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 450
Rejestracja: śr, 28 cze 2006, 19:14
Motocykl: Yamaha Yz250f 08 WHITE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zabór
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: TIJO » wt, 2 paź 2007, 07:24

przeciez kajec nie startuje w zawodach...
Name: TIJO
Bike: Yamaha YZ250f
Team: Cross Team Zielona Góra
Sponsors: P.W Magma , Athon

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » wt, 2 paź 2007, 09:04

Ale niedługo będzie leciał w MP Enduro :)

pozdr.
RS SERWIS

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » wt, 2 paź 2007, 09:22

:lol: :lol: Pany Póki co brak transportu , brat prawko zda to wtedy coś sie zakombinuje ale na to mam rok. Co do tego hamulca , naprawde dobra sprawa i może dupe uratowac :)

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » śr, 3 paź 2007, 18:49

Jest jeszcze inna możliwość blokowania tylnego koła w prawym skręcie przy asekuracji prawą nogą. Automatyczne sprzęgła i wtedy obydwa hamulce (przód i tył)są na kierownicy, jak w rowerze. Ale nie wiem, który z zawodników jeździ z tym sprzęgłem. Dla mnie brak możliwości strzelenia ze sprzęgła to hmm..jakoś nie leży. Może w dużych pojemnościach wystarcza sam ruch manetą gazu??...

MX_Bartek
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 518
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
Motocykl: KTM 250 SXF '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: MX_Bartek » śr, 3 paź 2007, 20:11

hehe bez sprzęgła by nie mieli szans na starcie i pewnie nie tylko.
jak już takie teorie wymyślamy to może mają jak w niektórych ścigaczach (przynajmniej 2 razy spotkałem się z takim rozwiązaniem, bardziej w turystykach można by to stosować, ale...) wciskasz jeden hamulec, a hamują dwa? :twisted:

razz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pn, 30 kwie 2007, 17:09
Motocykl: CR 125 R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sporniak ( ~ Lublin)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: razz » śr, 3 paź 2007, 21:36

MX_Bartek pisze:hehe bez sprzęgła by nie mieli szans na starcie i pewnie nie tylko.
jak już takie teorie wymyślamy to może mają jak w niektórych ścigaczach (przynajmniej 2 razy spotkałem się z takim rozwiązaniem, bardziej w turystykach można by to stosować, ale...) wciskasz jeden hamulec, a hamują dwa?
Ja bym wykluczył tę teorię z jednego prostego powodu, zablokowanie przedniego koła przy skręcie w którąkolwiek stronę, przy pochyleniu nawet 45 stopni daje nam utratę przyczepności przedniego koła, a co za tym idzie wywrotkę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”