Dohamowanie i zakręt - czyli co i jak

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Awatar użytkownika
Kafka
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 218
Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kafka » czw, 7 cze 2007, 21:03

Lepiej nie bo mnie ludzie na forum wyśmieją :lol: Ale dzięki za info, teraz wszystko wiem.

Awatar użytkownika
piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » czw, 7 cze 2007, 22:45

Szanowni technicy pytanie do was


Obrazek


Obrazek


Chdzi mi tu o kąt nogi nieraz noga jest pod kątem 90stopni a nie raz pod katem 170 prawie całkowice wyprostowana. Pytanie od czego to zależy
Obrazek

Awatar użytkownika
piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » czw, 7 cze 2007, 23:18

czyli im szybciej noga bardziej wyprostowana ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » pt, 8 cze 2007, 12:19

no MUSISZ MIEĆ lekko ugiętą bo jak uderzysz całkiem wyprostowaną w np. kamień to ała...

Awatar użytkownika
kristirx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 14 lip 2005, 08:25
Motocykl: Yamaha WR 250 R osiołek :-)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sochaczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: kristirx » pt, 8 cze 2007, 13:02

MXrool pisze: Ważne by noga była prosta z lekkim ugięciem w kolanie[/b]. By nie szurała po ziemi i nie tuptała, tak że jak się wywrócisz to bedzie prosta miedzy ziemią a kierownicą. Wtedy jest w 100% bezpieczna i nie grozi Ci kontuzja.
Nieporozumienie polega na tym, że jakoś nie moge sobie wyobrazić nogi prostej , a jednocześnie zgiętej :wink:
Ot przykładowy brak wyopbraźni... :finga:
Yamaha od lat :-)

Awatar użytkownika
Barti
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: czw, 30 sie 2007, 14:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Oborniki
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Barti » pt, 31 sie 2007, 16:07

Można dziurawy zakręt pokonac na stojąco jeżeli jest on szeroki bo na wąskim jest bardzo ciężko, a gdy jest taka możliwośc to omijamy te dziury i robimy nową koleinę

Awatar użytkownika
karas56
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: wt, 31 lip 2007, 20:34
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: karas56 » pt, 31 sie 2007, 16:20

hej. ostatnio cwiczylismy troche takie motyway jak łycha do zakretu dohamowanie, plynny przejazd przez zakret i na wyjsciu ogien i powiem wam ze to roznie wychodzi. kazy musi zlapac swoj styl. jedno jest pewne zeby w zakrecie np w lewo odciazyc motor balansujac cialem na prawo i niezbyt nerwowo reagowac gazem nie wiem co sie dzieje wtedy ale motor wychodzi z zakretu idealnie i od razu staje na podnozkach- nie siedzac bo tak jak tu pisza bije w tylek i to niezle jezeli sa dziury. ostre zakrety staramy sie ciac ile wlezie. mamy takie miejsca w glogowie gdzie dojezdzam do zakretu dohamowuje, redukcja ,lamanie maszyny i powerslidem przez zakret (cala dlugosc luku) po czym naprawde jest sie szybkim..pozdro maniacy
driftowac ile wlezie
na dobry poczatek cr125

Awatar użytkownika
wolek1993
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 171
Rejestracja: wt, 10 lip 2007, 11:26
Motocykl: yamaha YZ125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: bolesław koło olkusza (tor Sławków)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: wolek1993 » pn, 3 wrz 2007, 12:48

co do tego powerslidu to chyba najlepiej wychodzi na piachu :twisted:
u nas w Sławkowie jest zakręt w prawo spód ma twardy a na tym piach tam najlepiej jest odciążyć tył i w połowie zakrętu gaz tył lekko zarzuca i się wychodzi szybko :D

Awatar użytkownika
Autor tematu
Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » sob, 8 wrz 2007, 19:49

Ja tam staram się nie robić uślizgów bo co po tym jak koło ci lata na wszystkie strony a ty stoisz w miejscu.

Dohamowanie:
http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/s ... x.jpg.html

Zakręt:
http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/s ... M.jpg.html wysoko łokieć, dobry skład, i ogień

A potem pozostaje już tylko prosta:

http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/s ... j.jpg.html

Tak to wygląda w moim wykonaniu. Nie jestem najlepszy w Polsce czy na świecie, ale staram się zwiększać stale swój poziom i daje z siebie wszystkie pieniądze.
KTM 125SX '10 :]

Awatar użytkownika
wolek1993
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 171
Rejestracja: wt, 10 lip 2007, 11:26
Motocykl: yamaha YZ125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: bolesław koło olkusza (tor Sławków)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: wolek1993 » sob, 8 wrz 2007, 21:16

na niektórych zakrętach naprawde jest lepiej wejść powerslidem jak byś był na naszym torze i przejechał ten zakręt to byś zmienił zdanie (zanim mi powiedzieli że tam musze wejść powerslidem 3 razy wyglebiłem) :(

Awatar użytkownika
kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » sob, 8 wrz 2007, 22:47

Zależy jakie dohamowanie - czy to do jakiegoś łuku z np dziurami - to tak.
Gdy dohamowanie , a raczej hamowanie przed winklem 180, do tyłek nad błotnik itd i ostry hebel
Ostatnio zmieniony pn, 10 wrz 2007, 13:56 przez kotmx, łącznie zmieniany 1 raz.
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Awatar użytkownika
kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » pn, 10 wrz 2007, 13:55

tego co mi wiadomo i trener mnie uczy to nie powinno się dohamowywać na siedząco.
ajj tyłek nie na błotnik lecz NAD błotnik - mój błąd :oops:
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”