Odpowiednie dobranie biegu

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Martip9ol
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: wt, 5 maja 2009, 18:06
Motocykl: yzf250 <FMF>
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: Martip9ol » sob, 24 kwie 2010, 23:10

Chciałbym widzieć hamowanie tylny hebel na maxa bez sprzęgła...

Bober
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 14 lut 2009, 23:02
Motocykl: Cr 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: Bober » pn, 3 maja 2010, 17:52

Podczas do hamowania nie wciskamy hebla na maxa żeby nie blokować kola bo to wydłuża drogę hamowania. A jak nawet nie chcący wciśniemy za mocno i silnik zgaśnie to puszczamy hamulec i znowu odpali.

Martip9ol
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: wt, 5 maja 2009, 18:06
Motocykl: yzf250 <FMF>
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: Martip9ol » pn, 3 maja 2010, 22:04

Może odpali, może nie...
Wszystko zależy jaką nawierzchnię masz na myśli;)

cwirex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: ndz, 29 mar 2009, 20:53
Motocykl: Kawasaki KX250F 2015 r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białka :D
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: cwirex » pt, 14 maja 2010, 23:02

a ja i tak uważam ze sprzęgło w ostrych zakrętach się przydaje. Napieprzasz konkretnie na zakręt wciskasz sprzęgło, hamulec tylni na max i zarzucasz tyłem, później strzał ze sprzęgła i szybki wyjazd ;D ścigamy się ?? :P
Części do moto, akcesoria ciuchy, jak co potrzebne pisać na:

GG: 8626875
SMS: 535600582
E-MAIL: cwirex1@vp.pl


WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: WLD_Wlodi » sob, 15 maja 2010, 11:53

cwirex pisze:a ja i tak uważam ze sprzęgło w ostrych zakrętach się przydaje. Napieprzasz konkretnie na zakręt wciskasz sprzęgło, hamulec tylni na max i zarzucasz tyłem, później strzał ze sprzęgła i szybki wyjazd ;D ścigamy się ?? :P
A ja w tym czasie przejade bande na równym gazie bez hamowania/strzelania ze sprzęgła i jeszcze cie wyprzedze. Weź na tor jakiegoś kumpla i zróbcie taki test, na 100% pojedzie szybciej ten który przeleci bande równo.

danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: danzel » sob, 15 maja 2010, 12:03

hamulec tylni na max - haha
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: Mateusz_MX » sob, 15 maja 2010, 15:35

Podczas dohamowania używamy obu hamulców. Mocniej przyciskamy prawą klameczkę na kierownicy (z wyczuciem oczywiście), tylnym hamulcem sobie pomagamy, przeważnie gdy tor jest nierówny. Oczywiście hamulców używamy przed wejściem w zakręt. Dlatego nazywa się to dohamowanie. W bandzie już nic nie robimy, jeden palec na dźwigni przedniego hamulca (na wszelki wypadek), prawa noga schowana pod dźwignią tylnego hamulca. Trzymamy jedynie równo gaz. Bez żadnego strzelania sprzęgła, czy też maksymalnego naciśnięcia na którąś z dźwigni. Poprzez takie zachowanie łamią się jedynie kolana i łokcie :?
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: sebek1516 » sob, 15 maja 2010, 22:46

No widać kto oglądał szkołę na ścigacz.pl :D
Jak przeczytałem komentarz ćwirexa to wybuchłem śmiechem, kiedyś używałem tylnego, niekoniecznie zarzucałem.
Od 2 Tygodni używam tylko przedniego i jeżdżę zdecydowanie szybciej ;)

Blokowanie tylnego i zarzucanie przydaje się jedynie gdy chcemy szybko zmienić kierunek jazdy np gdy nam policja wyskoczy w oddali ;)

(piękna 6m banda w sam raz na 4 bieg a ty przed nią hamujesz, zarzucasz tył i zaczynasz ruszać w środku zakrętu- skuteczne i bezpieczne :mrgreen: )
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

cwirex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: ndz, 29 mar 2009, 20:53
Motocykl: Kawasaki KX250F 2015 r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białka :D
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: cwirex » ndz, 16 maja 2010, 10:15

nie ćwirex'a tylko porostu cwirex'a ;p a chodziło mi o to ze jak mamy jakieś konkretne ciasne nawroty to wtedy, oczywiście jak jestem na normalnym torze to staram się niczego takiego nie robić (ale ostatnio dość często siedzimy na prywatnym i zboczenie takie ;p), ale w lesie zrobiliśmy taki mały tor który jest bardzo ciasny i chcąc się wyrobić trzeba się trochę pobawić.


SOOORYYYY za nieścisłość ;p
Części do moto, akcesoria ciuchy, jak co potrzebne pisać na:

GG: 8626875
SMS: 535600582
E-MAIL: cwirex1@vp.pl


Martip9ol
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: wt, 5 maja 2009, 18:06
Motocykl: yzf250 <FMF>
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: Martip9ol » ndz, 16 maja 2010, 11:12

Chłopaki przyjedźcie w góry i spróbujcie sobie zjechać bez zablokowanego tylnego koła z jakiegoś stromego podjazdu;) Oczywiście hamujcie sobie silnikiem i przodem;]
Na torze technika jazdy jest inna a w terenie inna, dlatego każdy pisze coś innego

Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: Daiman » ndz, 16 maja 2010, 13:53

tak się zastanawiam - po cholerę są tu poruszane tematy techniki jazdy, skoro wszyscy wszystko wiedzą lepiej i nie przyjmują niczego do wiadomości ?

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpowiednie dobranie biegu

Post autor: sebek1516 » ndz, 16 maja 2010, 14:46

Martip9ol pisze:Chłopaki przyjedźcie w góry i spróbujcie sobie zjechać bez zablokowanego tylnego koła z jakiegoś stromego podjazdu;) Oczywiście hamujcie sobie silnikiem i przodem;]
Na torze technika jazdy jest inna a w terenie inna, dlatego każdy pisze coś innego
Blokujesz tylne koło, kostka zbiera krzaki i ziemie i nic ci te hamowanie nie daje, lepiej pulsacyjnie albo zwalniać....
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”