Odpowiednie dobranie biegu
-
- Mistrz prostej
- Posty: 59
- Rejestracja: sob, 14 lut 2009, 23:02
- Motocykl: Cr 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odpowiednie dobranie biegu
Podczas do hamowania nie wciskamy hebla na maxa żeby nie blokować kola bo to wydłuża drogę hamowania. A jak nawet nie chcący wciśniemy za mocno i silnik zgaśnie to puszczamy hamulec i znowu odpali.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: ndz, 29 mar 2009, 20:53
- Motocykl: Kawasaki KX250F 2015 r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białka :D
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odpowiednie dobranie biegu
a ja i tak uważam ze sprzęgło w ostrych zakrętach się przydaje. Napieprzasz konkretnie na zakręt wciskasz sprzęgło, hamulec tylni na max i zarzucasz tyłem, później strzał ze sprzęgła i szybki wyjazd ;D ścigamy się ??
Części do moto, akcesoria ciuchy, jak co potrzebne pisać na:
GG: 8626875
SMS: 535600582
E-MAIL: cwirex1@vp.pl
GG: 8626875
SMS: 535600582
E-MAIL: cwirex1@vp.pl
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odpowiednie dobranie biegu
A ja w tym czasie przejade bande na równym gazie bez hamowania/strzelania ze sprzęgła i jeszcze cie wyprzedze. Weź na tor jakiegoś kumpla i zróbcie taki test, na 100% pojedzie szybciej ten który przeleci bande równo.cwirex pisze:a ja i tak uważam ze sprzęgło w ostrych zakrętach się przydaje. Napieprzasz konkretnie na zakręt wciskasz sprzęgło, hamulec tylni na max i zarzucasz tyłem, później strzał ze sprzęgła i szybki wyjazd ;D ścigamy się ??
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 222
- Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
- Motocykl: minimum jeden
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odpowiednie dobranie biegu
hamulec tylni na max - haha
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!
STOLICA MOTOCROSS'u!
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odpowiednie dobranie biegu
Podczas dohamowania używamy obu hamulców. Mocniej przyciskamy prawą klameczkę na kierownicy (z wyczuciem oczywiście), tylnym hamulcem sobie pomagamy, przeważnie gdy tor jest nierówny. Oczywiście hamulców używamy przed wejściem w zakręt. Dlatego nazywa się to dohamowanie. W bandzie już nic nie robimy, jeden palec na dźwigni przedniego hamulca (na wszelki wypadek), prawa noga schowana pod dźwignią tylnego hamulca. Trzymamy jedynie równo gaz. Bez żadnego strzelania sprzęgła, czy też maksymalnego naciśnięcia na którąś z dźwigni. Poprzez takie zachowanie łamią się jedynie kolana i łokcie
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odpowiednie dobranie biegu
No widać kto oglądał szkołę na ścigacz.pl
Jak przeczytałem komentarz ćwirexa to wybuchłem śmiechem, kiedyś używałem tylnego, niekoniecznie zarzucałem.
Od 2 Tygodni używam tylko przedniego i jeżdżę zdecydowanie szybciej
Blokowanie tylnego i zarzucanie przydaje się jedynie gdy chcemy szybko zmienić kierunek jazdy np gdy nam policja wyskoczy w oddali
(piękna 6m banda w sam raz na 4 bieg a ty przed nią hamujesz, zarzucasz tył i zaczynasz ruszać w środku zakrętu- skuteczne i bezpieczne )
Jak przeczytałem komentarz ćwirexa to wybuchłem śmiechem, kiedyś używałem tylnego, niekoniecznie zarzucałem.
Od 2 Tygodni używam tylko przedniego i jeżdżę zdecydowanie szybciej
Blokowanie tylnego i zarzucanie przydaje się jedynie gdy chcemy szybko zmienić kierunek jazdy np gdy nam policja wyskoczy w oddali
(piękna 6m banda w sam raz na 4 bieg a ty przed nią hamujesz, zarzucasz tył i zaczynasz ruszać w środku zakrętu- skuteczne i bezpieczne )
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: ndz, 29 mar 2009, 20:53
- Motocykl: Kawasaki KX250F 2015 r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białka :D
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odpowiednie dobranie biegu
nie ćwirex'a tylko porostu cwirex'a ;p a chodziło mi o to ze jak mamy jakieś konkretne ciasne nawroty to wtedy, oczywiście jak jestem na normalnym torze to staram się niczego takiego nie robić (ale ostatnio dość często siedzimy na prywatnym i zboczenie takie ;p), ale w lesie zrobiliśmy taki mały tor który jest bardzo ciasny i chcąc się wyrobić trzeba się trochę pobawić.
SOOORYYYY za nieścisłość ;p
SOOORYYYY za nieścisłość ;p
Części do moto, akcesoria ciuchy, jak co potrzebne pisać na:
GG: 8626875
SMS: 535600582
E-MAIL: cwirex1@vp.pl
GG: 8626875
SMS: 535600582
E-MAIL: cwirex1@vp.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: wt, 5 maja 2009, 18:06
- Motocykl: yzf250 <FMF>
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odpowiednie dobranie biegu
Chłopaki przyjedźcie w góry i spróbujcie sobie zjechać bez zablokowanego tylnego koła z jakiegoś stromego podjazdu;) Oczywiście hamujcie sobie silnikiem i przodem;]
Na torze technika jazdy jest inna a w terenie inna, dlatego każdy pisze coś innego
Na torze technika jazdy jest inna a w terenie inna, dlatego każdy pisze coś innego
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 238
- Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Płock
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odpowiednie dobranie biegu
tak się zastanawiam - po cholerę są tu poruszane tematy techniki jazdy, skoro wszyscy wszystko wiedzą lepiej i nie przyjmują niczego do wiadomości ?
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odpowiednie dobranie biegu
Blokujesz tylne koło, kostka zbiera krzaki i ziemie i nic ci te hamowanie nie daje, lepiej pulsacyjnie albo zwalniać....Martip9ol pisze:Chłopaki przyjedźcie w góry i spróbujcie sobie zjechać bez zablokowanego tylnego koła z jakiegoś stromego podjazdu;) Oczywiście hamujcie sobie silnikiem i przodem;]
Na torze technika jazdy jest inna a w terenie inna, dlatego każdy pisze coś innego
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM