Strona 1 z 1

Poradnik 2t dla zielonego ;)

: pt, 31 mar 2017, 20:44
autor: kuba24040
Siemka posiadam KTM SX 125. Nie wiem do końca jak operować w 2t gazem ;/. Wiem, że dla niektórych banalne pytanie no ale xD. Dajmy przykład:
1) Jadę sobie ulicą, powinienem jechać jak? Jedynka gaz, dwójka gaz, trójka gaz i wtedy np. co? Trzymać na maxa (raczej nie?) czy gazować, puszczać, gazować, czy np. trzymać manetkę w połowie?
2) Jedziemy trójeczką i nagle zakręt, nie hamować silnikiem tak? Więc jak? Lekko gaz, przyhamować i wrzucić 2, skręcić z manetka w połowie, gaz i 3?

Może gdzieś jakaś ciekawa, łatwa, zgrabna lekturka? Jak nie zatrzeć silnika? XD :axe:

Wiem, że dla niektórych mogą się wydawać pytania śmieszne, ale cóż. Każdy zaczynał ;p

Pozdro

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

: pt, 31 mar 2017, 22:52
autor: kris514
Jak jedziesz to motocykl wydaje minimum 3 rodzaje dźwięku, jeden jest przy przyspieszaniu, drugi przy hamowaniu silnikiem a trzeci takie pyr pyr przy jeździe "na luza" silnik wtedy ani nie ciągnie jakoś mocno ani nie hamuje. Przy jeździe po prostej raczej tak na połowie gazu, przy dojeżdżaniu do zakrętu jak chcesz odpuścić gaz to wciskasz sprzęgło.

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

: sob, 1 kwie 2017, 15:41
autor: solaris
Staraj się nie jeździć z górek na biegu bez gazu. Jak już to jak pisał kolega wyżej, używaj sprzegła. Na prostej drodze staraj się jeździć z gazem. 2T nie lubi hamowania silnikiem (nie hamuje to raz, istnieje możliwość zatarcia silnika chociaż tego nikt nie wie ile musiałbyś tak jechać)

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

: wt, 4 kwie 2017, 19:10
autor: kuba24040
Ok czyli manetka nie na maxa, nie hamowac silnikiem, uzywac sprzegla. ;)
dzieki

a ii czy w 2t robi sie przegazowki? czy cos? chce jechac na pelnym gazie to raz po raz puscic do polowy gaz itp? na jak dlugo? i czy z tej gorki mozna jechac ciagle na sprzegle i gazie czy lepiej jak up pisane, lekki gaz i bieg?

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

: wt, 4 kwie 2017, 19:43
autor: kris514
Chcesz jeździć na pełnym gazie na prostej to kup sobie skuter chiński tam przynajmniej części tanie. Jeśli wpadniesz na tor to możesz jechać ile fabryka dała ale i tak to Ty wymiekniesz. Jeśli krótka i strona Górka to sprzęgło i sterować hamulcami, jeśli długa to możesz na luzie zjechać a przy łagodnej długiej możesz lekko na gazie bez sprzęgła i regulować prędkość hamulcami.

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

: wt, 4 kwie 2017, 22:38
autor: P.S.
Prze-gazówki jak najbardziej wskazane :wink: .
Jak meczysz silnik na dłuższych odcinkach , odkręcając obroty do maks to mimo ze nie będziesz hamował silnikiem wypadało by go delikatnie przewietrzyć prze-gazówką .

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

: śr, 5 kwie 2017, 22:10
autor: kuba24040
Wielkie dzięki za te odpowiedzi ;) jeszcze pytanko, znajomy się pytał czy (daje przykładowe zdjęcie http://screenshot.sh/mLcZSWJudJluE ) w tym miejscu spaw jest groźny czy coś? bo znalazł pasujące mu moto ale jest tam trochę pospawane? Właściciel nie wie podobnież od czego ;)

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

: pt, 7 kwie 2017, 22:02
autor: bodziokardasz
okolica główki ramy. Tak, spaw w tym miejscu jest groźny o tyle , że jeśli nie jest wykonany prawidłowo, może puścić.