DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW!
Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=20&t=9755


Od dzisiaj możecie dziękować za każdy post. Dostępna jest łapka w górę w każdym napisanym poście.

Poradnik 2t dla zielonego ;)

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Awatar użytkownika
Autor tematu
kuba24040
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pt, 31 mar 2017, 20:35
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Poradnik 2t dla zielonego ;)

Post autor: kuba24040 » pt, 31 mar 2017, 20:44

Siemka posiadam KTM SX 125. Nie wiem do końca jak operować w 2t gazem ;/. Wiem, że dla niektórych banalne pytanie no ale xD. Dajmy przykład:
1) Jadę sobie ulicą, powinienem jechać jak? Jedynka gaz, dwójka gaz, trójka gaz i wtedy np. co? Trzymać na maxa (raczej nie?) czy gazować, puszczać, gazować, czy np. trzymać manetkę w połowie?
2) Jedziemy trójeczką i nagle zakręt, nie hamować silnikiem tak? Więc jak? Lekko gaz, przyhamować i wrzucić 2, skręcić z manetka w połowie, gaz i 3?

Może gdzieś jakaś ciekawa, łatwa, zgrabna lekturka? Jak nie zatrzeć silnika? XD :axe:

Wiem, że dla niektórych mogą się wydawać pytania śmieszne, ale cóż. Każdy zaczynał ;p

Pozdro

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1969
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

Post autor: kris514 » pt, 31 mar 2017, 22:52

Jak jedziesz to motocykl wydaje minimum 3 rodzaje dźwięku, jeden jest przy przyspieszaniu, drugi przy hamowaniu silnikiem a trzeci takie pyr pyr przy jeździe "na luza" silnik wtedy ani nie ciągnie jakoś mocno ani nie hamuje. Przy jeździe po prostej raczej tak na połowie gazu, przy dojeżdżaniu do zakrętu jak chcesz odpuścić gaz to wciskasz sprzęgło.
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1601
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

Post autor: solaris » sob, 1 kwie 2017, 15:41

Staraj się nie jeździć z górek na biegu bez gazu. Jak już to jak pisał kolega wyżej, używaj sprzegła. Na prostej drodze staraj się jeździć z gazem. 2T nie lubi hamowania silnikiem (nie hamuje to raz, istnieje możliwość zatarcia silnika chociaż tego nikt nie wie ile musiałbyś tak jechać)
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
kuba24040
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pt, 31 mar 2017, 20:35
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

Post autor: kuba24040 » wt, 4 kwie 2017, 19:10

Ok czyli manetka nie na maxa, nie hamowac silnikiem, uzywac sprzegla. ;)
dzieki

a ii czy w 2t robi sie przegazowki? czy cos? chce jechac na pelnym gazie to raz po raz puscic do polowy gaz itp? na jak dlugo? i czy z tej gorki mozna jechac ciagle na sprzegle i gazie czy lepiej jak up pisane, lekki gaz i bieg?

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1969
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

Post autor: kris514 » wt, 4 kwie 2017, 19:43

Chcesz jeździć na pełnym gazie na prostej to kup sobie skuter chiński tam przynajmniej części tanie. Jeśli wpadniesz na tor to możesz jechać ile fabryka dała ale i tak to Ty wymiekniesz. Jeśli krótka i strona Górka to sprzęgło i sterować hamulcami, jeśli długa to możesz na luzie zjechać a przy łagodnej długiej możesz lekko na gazie bez sprzęgła i regulować prędkość hamulcami.
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

Post autor: P.S. » wt, 4 kwie 2017, 22:38

Prze-gazówki jak najbardziej wskazane :wink: .
Jak meczysz silnik na dłuższych odcinkach , odkręcając obroty do maks to mimo ze nie będziesz hamował silnikiem wypadało by go delikatnie przewietrzyć prze-gazówką .

Awatar użytkownika
Autor tematu
kuba24040
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pt, 31 mar 2017, 20:35
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

Post autor: kuba24040 » śr, 5 kwie 2017, 22:10

Wielkie dzięki za te odpowiedzi ;) jeszcze pytanko, znajomy się pytał czy (daje przykładowe zdjęcie http://screenshot.sh/mLcZSWJudJluE ) w tym miejscu spaw jest groźny czy coś? bo znalazł pasujące mu moto ale jest tam trochę pospawane? Właściciel nie wie podobnież od czego ;)

Awatar użytkownika
bodziokardasz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: czw, 2 paź 2014, 19:55
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Poradnik 2t dla zielonego ;)

Post autor: bodziokardasz » pt, 7 kwie 2017, 22:02

okolica główki ramy. Tak, spaw w tym miejscu jest groźny o tyle , że jeśli nie jest wykonany prawidłowo, może puścić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”