Przejście z enduro na crossa - opinie i porady?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
desmo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 5 mar 2006, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Przejście z enduro na crossa - opinie i porady?

Post autor: desmo » ndz, 5 mar 2006, 18:41

Witam,
W zeszłym roku kupiłem nową WR 250F i polatałem nią troszkę po torze w Obornikach, Śmiglu, zaliczyłem jeden wyjazd w Bieszczady i dwa na Podkarpacie, troszkę przełajów wzdłóż Warty.
Wszystko by było ok, moc odpowiednia, doskonałe zawieszenie, zero usterek, ale......przejechałem się raz na crosówce Huska 250.
Szanse otrzymałem od jednego z zawodników ze Śmigla na ich prywatnym torze.
Dostałem kilka rad, zrobiłem trzy kółka i.....byłem w szoku !!
Poprostu bestia, która urzekła mnie swoją mocą i zupełnie inną pracą zawieszenia.
No i te skoki !!
Moja Wr-ka można powiedzieć łamie się w pół przy każdej większej hopie a crosowa Husca poprostu płynęła.
Niestety nigdy nie miałem okazji sprawdzić takiego sprzętu w przełajach, ale patrząc na rózne filmy mam wrażenie, że crossówka do sobie równie dobrze radę.
Generalnie bardziej mnie ciągnie na tor a przełaje trafiają sie od czasu do czasu.
Rozważam zakup nowej CRF 250 lub 450 (cena ta sama ale straszą mnie ze to zabójca :-) ).
Jestem bardzo szczupły i boje się, że 450 bedzie ponad moje siły.
CRF 250 ma około 42 Km i to chyba wystarczajaca dawka mocy jak na moje warunki fizyczne.

1. Czy zmiana na crossa będzie słusznym rozwiązaniem???
2. Czy kupić 250 czy 450 ??

Dziękuję za wszystkie opinie i serdecznie pozdrawiam.

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » ndz, 5 mar 2006, 19:03

Ja Cię użekła moc husky 250 to możesz wziąć 250 crf,bo słyszałem ze ta huska jest jedna z łagodniejszych w klasie.A zniama na crossa bedzie moim zdaniem słyszna bo w końcu więcej jeździsz po torze a pa wypady w góry też się nadaje :wink:

Autor tematu
desmo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 5 mar 2006, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: desmo » ndz, 5 mar 2006, 19:37

Huska była nowym 2T i po odpaleniu czułem ja "gotuje się między nogami :-).
Mówisz ze CRF 250, ale czy za rok nie będzie za mało???
Może perspektywicznie lepiej kupić 450???
Hmmmm ciężka sprawa :-)

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » ndz, 5 mar 2006, 19:43

A ile ważysz jeśli można wiedzięc to by ułatwiło sprawdę??mi się wydaje że 250 nie będzie tak szybko za słaba

Jaacc89
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: ndz, 11 gru 2005, 15:04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Jaacc89 » ndz, 5 mar 2006, 19:48

Ja bym na twoim miejscu kupil CRF 250. Mialem Yamahe 426F i to bylo za dużooo, jak dla mnie.

Autor tematu
desmo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 5 mar 2006, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: desmo » ndz, 5 mar 2006, 19:50

aż.....60 kg :-).
Sam sprzedawca Hondy doradza mi 250, ale różnica w cenie jest 500 pln.
Tylko czy jest sens pakować się w takiego smoka???

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » ndz, 5 mar 2006, 19:52

60kg!! to chyba lepiej 250 bym radził .Jaacc89 może ci zdać relację z jazdy crf czy nie jest za sałaba bo widę że ma pod postę napisane że takowy posiada :wink:i słyszalem ze w tych mowych rocznikach crf250 poprawiła się dużo dynamika

Kłepsik MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 219
Rejestracja: sob, 16 lip 2005, 20:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sochaczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kłepsik MX » ndz, 5 mar 2006, 19:55

jezeli chodzi o 250 4T to tak... bo 450 na tor... ehhh nie bede mowił :lol:

Autor tematu
desmo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 5 mar 2006, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: desmo » ndz, 5 mar 2006, 19:57

Są też takie opiniem, zę mam pokręcić w zawieszeniu, pogrzebać z napędem i zostawić to co mam.
Rejestracja mnie nie interesuje, więc nie jest to dla mnie żaden problem a mam wrażenie, że takie kręcenie i przekładanie napędów na zbyt wiele się nie zda...wydam pieniądze zeby w końcu i tak kupić crosa.

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » ndz, 5 mar 2006, 20:00

Moim zdaniem to sie nie opłaca. Lepiej kupic full crossa. Enduro nawet wyczynowe zawsze maja troszke gorszy zawias nic rasowy cross.

Jaacc89
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: ndz, 11 gru 2005, 15:04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Jaacc89 » ndz, 5 mar 2006, 20:03

Mi się wydaje, że lepiej nie kombinować i kupić crossa. Jednak cross na tor najlepszy.

Autor tematu
desmo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 5 mar 2006, 18:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: desmo » ndz, 5 mar 2006, 20:04

No właśnie też tak mi się wydaje.
Postanowiłem zasięgnąć opini w salonie Yamahy w Poznaniu u Nadkańca.
Doradzono mi żebym wymienił tylną sprężynę na seryjną od YZ a przód zostawił bo jest dokładnie taki sam.
....coś mi zaśmierdziało naciągactwem na sianko :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”