Skoki, czyli co i jak robić

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
piterq1991
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: czw, 27 wrz 2007, 21:44
Motocykl: Yamaha YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Końskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: piterq1991 » czw, 18 lut 2010, 23:09

najeżdżasz na hopę z równym gazem, nie dodajesz bo pojecisz na tylne koło, nie ujmujesz bo wylądujesz na przednim. Pozycja stojąca w locie. Głowę musisz mieć w równej linii z lagami na przodzie. Umałek sek przed wylądowaniem dodajesz gazu do końca. Zresztą poczytaj ten temat. Było wszystko dokładnie nie raz.
KAWASAKI KDX 125 > KTM EXC 125 SIX DAYS Edition > YAMAHA YZ250F

http://bikepics.com/members/piterq1991/

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 18 lut 2010, 23:18

Ja najeżdżam na hopke równym gazem stoję i odchylam się do tyłu w locie stoję gdy wyląduje nie od razu dodaje gazu tylko po jakiś 3,4 m
Jak robię coś źle to pisz Cię

Pozdrawiam
Matti#454
Odchylasz się dlatego, bo pewnie masz za krótkie hopki i wywala cie do przodu.

Matti#454
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: wt, 2 lut 2010, 15:09
Motocykl: Honda Crf 150f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Matti#454 » pt, 19 lut 2010, 10:17

Włodi hopki nie są za krótkie 2 długości moto a piszę
Matti#454 pisze:odchylam się do tyłu w locie
a piterq1991 dokładnie tak robię jak piszesz tylko że z tym gazem przy lądowaniu inaczej robiłem ale w sezonie odrzucę ten zły nawyk dzięki za porady

Pozdrawiam
Matti#454
Chinol 125 ------> Honda Crf 150f

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: WLD_Wlodi » pt, 19 lut 2010, 14:09

Jak byś odchylał się do tyłu i najeżdżał na równym gazie to byś lądował na plecach . Najlepiej zapodaj fotki hopy.

Matti#454
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: wt, 2 lut 2010, 15:09
Motocykl: Honda Crf 150f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Matti#454 » pt, 19 lut 2010, 18:48

WLD_Wlodi fot nie dam bo tor przebudowują .W locie teraz będę mieć taką pozycje
-Głowa równo z lagami
-Kolanami mocno ściskać zbiornik
-Pozycja na środku siedzenia (ani z tyłu ani z przodu)


Pozdrawiam
Matti#454
Chinol 125 ------> Honda Crf 150f

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: sebek1516 » sob, 20 lut 2010, 16:50

Matti#454 pisze:WLD_Wlodi fot nie dam bo tor przebudowują .W locie teraz będę mieć taką pozycje
-Głowa równo z lagami
-Kolanami mocno ściskać zbiornik
-Pozycja na środku siedzenia (ani z tyłu ani z przodu)


Pozdrawiam
Matti#454
No w teorii to łatwo mówić, jak cię nikt nie upomina to o kolanach zapomnisz i całej reszcie też.
Jazda po piachu i błocie ładnie wymusza trzymanie nogami i manewrowanie ciałem.

Pozycji trzeba ciągle szukać podczas jazdy:)
Wystarczy że trochę popada albo bardziej się tor rozjedzie i wasza wyuczna pozycja się nie sprawdzi, na zawodach już po 10 min masz inna charakterystykę wybicia po prostu trzeba sie szybko dostosowywać. Niekiedy najazd jest tak dziurawy że pozycje znajdziesz dopiero na wybiciu.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Matti#454
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: wt, 2 lut 2010, 15:09
Motocykl: Honda Crf 150f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Matti#454 » sob, 20 lut 2010, 17:31

sebek1516 masz racje ale ja opisałem jak na naszym torze jeżdżę który jest twardy jak skała i trzeba dużo deszczu aby zrobił się mokry a jak się już zrobi to nie da się na nim jeździć
P.s Nowy tor będzie fajny

Pozdrawiam
Matti#454
Chinol 125 ------> Honda Crf 150f

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: sebek1516 » sob, 20 lut 2010, 18:15

My też mamy twardy i jak popada to jest ślisko a błota kiłka cm więc masakra...
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

jaeo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 13 maja 2010, 15:31
Motocykl: CRF 250R 2008r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głuchołazy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: jaeo » wt, 31 sie 2010, 10:38

Witajcie,

Tylko proszę o wypowiedzi ludzi którzy jeżdża od wielu lat na torach lub są zawodnikami !!!
Mamy tor na którym jest kilka różnych hopek. Ja po 3 latach treningów doszedłem sam do tego że potrafię już balansować moto w locie.
Przyjeżdżają do nas też czescy zawodnicy. Jeden najeżdża niektóre chopki na maxa odkręcynym gazem a na innych zamyka maksymalnie gaz. (KTM SXF 250)
Czy zależy to od przesunięcia środka ciężkości.
Ja jak najadę za dużym gazem to mam świecę.

Pozdrawiam wszystkich.

Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Daiman » wt, 31 sie 2010, 22:40

jeśli masz świecę to znaczy że nie potrafisz balansować ciałem, po prostu

sfilmuj jego podczas jazdy, potem niech ktoś sfilmuje Ciebie i porównaj momenty dodania/odjęcia gazu i pozycję ciała

a najlepiej po prostu wybierz się na jakąś szkółkę mx, bo z forum nie zawsze są sprawdzone informacje. poza tym, takich bardziej zaawansowanych elementów jak skoki nie da się nauczyć tylko o nich czytając

pozdro

mx_695
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 31 sie 2010, 13:02
Motocykl: crf
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: mx_695 » śr, 1 wrz 2010, 20:35

popieram kolegę wyżej balansuj ciałem i pamiętaj że zawsze są hamulce , gaz to zawsze coś daje

pozdro

jaeo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 13 maja 2010, 15:31
Motocykl: CRF 250R 2008r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głuchołazy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: jaeo » czw, 2 wrz 2010, 08:37

Witajcie,
serdeczne dzięki, czytałem i oglądałem filmy instruktażowe. Którko mówiąc tam gdzie głowa tam leci moto. Jak nad przednim blotnikiem to na przód jak nad korkiem to na tył :) Trzeba będzie to potestować na torze.

Pozdrawiam wszystkich.
Do zobaczenia na torze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”