But na podnóżku - jak?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
umiar
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pn, 6 sty 2014, 14:40
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

But na podnóżku - jak?

Post autor: umiar » sob, 8 lut 2014, 10:27

Witam,
Co jakiś czas przewijają się opinie na temat ustawienia stopy na podnóżku.
I tak: na ścigacz.pl film instruktażowy "mówi" o jeżdżeniu na śródstopiu z końcówkami buta gotowymi do użycia hamulca i zmiany biegów. Natomiast jak oglądam zagraniczne filmy, to większość mówi o jeździe na przedniej części stopy, że daje to nam większą możliwość kontroli i balansu ciałem - i mimo, iż jestem bardzo początkującym motocyklistą "ofrołdowym", to ten sposób mnie bardziej przekonuje - łatwiej jest mi wpływać na zachowanie motocykla, nawet na tak niskim poziomie umiejętności.

Problem w tym, że gdy trzeba szybko dohamować tyłem, trzeba na chwilę oderwać but i przenieść bliżej na podnóżku - guma podeszwy buta i ostre podnóżki skutecznie blokują płynny ruch. To samo tyczy się zmiany biegów. A jak to wszystko dzieje się w pozycji stojącej, to dla początkującego jest spory problem.

Jakie są wasze doświadczenia? Czy zaczynać od śródstopia a potem, z czasem przechodzić "na palce"?

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: But na podnóżku - jak?

Post autor: sebek1516 » sob, 8 lut 2014, 16:29

guma podeszwy buta i ostre podnóżki skutecznie blokują płynny ruch.
Baki już ich cel ;)