Trudne początki

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
Xaarkes2
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 101
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
Motocykl: KX 250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Trudne początki

Post autor: Xaarkes2 » wt, 18 cze 2013, 21:36

Witam,
W tamtym roku kupiłem Yz125 i przez zimę ją remontowałem. Później była jazda po lasach, aż w końcu przyszedł czas na tor. Byłem już na nim 2 razy. Wytrzymywałem jedynie 1,5h z 3 przerwami. Mam problem ze skokami. Trumny po prostu przejeżdżam, lecz zwykłe hopki z płaskim lądowaniem staram pokonywać. Niestety mam problem z tym, że ja jeszcze lecę, a motocykl już spada w dół i to przeważnie na przednie koło. Staram się trzymać nogami najmocniej jak potrafię, lecz dalej moto mi ucieka z pod dupy ;/ Może macie jakieś rady dla mnie?
Jeśli to ma jakieś znaczenie to mam 15 lat 178cm wzrostu i 65kg.
Inna sprawa to to, że po paru minutach praktycznie spadam z motocykla. Mam nawet problem z podniesieniem go, bo jestem aż tak zmęczony. W dodatku tor jest w większości piaszczysty i cały czas muszę leciec szybko, żeby przednie koło nie zakopywało się. Może macie jakieś ćwiczenia na ramiona i ręce? Praktycznie nie czuje rąk pare godzin po jeździe :D
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Trudne początki

Post autor: kris514 » wt, 18 cze 2013, 22:05

Przed wyskokiem musisz dodać gazu, przenieść ciężar na tył. To samo podczas lotu (ale oczywiście z umiarem)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Trudne początki

Post autor: Enduros70 » śr, 19 cze 2013, 01:51

Jeśli tylny amorek jest sprawny i w miarę ustawiony to najeżdżasz na hopę równym gazem, na stojąco, z dupą odchyloną do tyłu. Nogi w kolanach ugięte i ściskasz butami.

mbartekx88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 146
Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
Motocykl: 125 sx
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Trudne początki

Post autor: mbartekx88 » śr, 19 cze 2013, 21:49

Mówisz że trzymasz ten motocykl z całych sił, ale jednak go nie trzymasz. Ja jak zaczynałem to jeździłem na za mocno ugiętych kolanach i siła ściskania motocykla butami mx była dużo mniejsza niż jazda z tylko lekko ugiętymi kolanami więc zwróć na to uwagę.

Kolana mają być ugięte w ten sposób:



Na przedramiona wykonuj ćwiczenia z małym ciężarem:

1. Nawijanie sznurka na wałek z obciążonym sznurkiem na jego końcu



2. Ściski - podobno dobrze wpływa nie cykliczne ściskanie ich a ściśnięcie i trzymanie ściśniętego np. 30 sekund i tak kilka serii.



I tak w twoim przypadku najlepszym ćwiczeniem będzie jazda, jazda i jeszcze raz jazda w tym piachu, jeśli wytrenujesz się w piachu to twarde tory będą dla Ciebie spacerkiem pod względem kondycyjnym.

Autor tematu
Xaarkes2
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 101
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
Motocykl: KX 250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Trudne początki

Post autor: Xaarkes2 » ndz, 23 cze 2013, 11:19

Enduros70 pisze:Jeśli tylny amorek jest sprawny i w miarę ustawiony to najeżdżasz na hopę równym gazem, na stojąco, z dupą odchyloną do tyłu. Nogi w kolanach ugięte i ściskasz butami.
Tylny amorek jest sprawny tylko nie mam dolnej regulacji (dobicie czy odbicie?) Co do przedniego zawieszenia to też nie mam dolnej regulacji (odbicie czy dobicie?) Czy brak tych regulacji może mieć duzy wpływ na naukę? Przez to może mi motocykl wypadać z pod dupy?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Trudne początki

Post autor: Majster128 » ndz, 23 cze 2013, 11:42

Tylny amorek jest sprawny
nie mam dolnej regulacji
Czy ty się słyszysz?
Jak można mówić o poprawności działania zawieszenia jak jest ono zniszczone.

Autor tematu
Xaarkes2
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 101
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
Motocykl: KX 250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Trudne początki

Post autor: Xaarkes2 » czw, 27 cze 2013, 14:43

Majster128 pisze:
Tylny amorek jest sprawny
nie mam dolnej regulacji
Czy ty się słyszysz?
Jak można mówić o poprawności działania zawieszenia jak jest ono zniszczone.
Teraz wszystkie regulacje są już sprawne. Tylko nie wiem jednej rzeczy, z przodu u góry mam regulacje dobicia czy odbicia? Na motoxie znalazłem, że to zalezy czy zawieszenie jest nowszej konstrukcji czy starszej (jakie ja mam? YZ125 '99) Na zawieszeniu nie pisze COMP i REB,a przynajmniej ja nie moge znaleźć tych napisów. Jest tylko S i H.
Druga sprawa kiedyś na forum widziałem fajny poradnik dotyczący regulacji zawieszenia, ale teraz nie mogę go znaleźć.
Byłbym wdzięczny za podrzucenie linka.
I jeszcze dla pewności z tyłu u góry mam dobicie?
Za pomoc z góry dziękuje.

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Trudne początki

Post autor: levis » czw, 27 cze 2013, 15:51

S - H to odpowiednio Soft , Hard, czyli miękki , twardy.

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Trudne początki

Post autor: Enduros70 » czw, 27 cze 2013, 17:15

Z przodu u góry masz Rebound na dole comp.
Z tyłu na górze comp(dobicie).

Autor tematu
Xaarkes2
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 101
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
Motocykl: KX 250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Trudne początki

Post autor: Xaarkes2 » czw, 27 cze 2013, 17:38

Enduros70 pisze:Z przodu u góry masz Rebound na dole comp.
Z tyłu na górze comp(dobicie).
Dzięki wielkie za pomoc.
Nie kojarzysz może jeszcze tego poradnika dotyczącego regulacji zawieszenia?

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Trudne początki

Post autor: Enduros70 » czw, 27 cze 2013, 17:43


Autor tematu
Xaarkes2
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 101
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 22:06
Motocykl: KX 250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Trudne początki

Post autor: Xaarkes2 » czw, 27 cze 2013, 17:59

Dokładnie ten.
Jeszcze jedno pytanie.
Co oznacza wyrażenie, że przód ma tendencje do shimmy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”