Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Heiduk
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: wt, 27 cze 2006, 21:52
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: no właśnie skąd???
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Heiduk » sob, 3 lut 2007, 22:02

tutaj jest też kilka whipów, :)

http://www.thormx.com/Videos.jsp?pauseF ... 2F&i=5&k=1

warto sobie popatrzeć.
Husqvarna wr125 01
Husqvarna wr250 01

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » ndz, 4 lut 2007, 20:47

Ładnie jeździ-ale to w końcu Reed :D Takie bączki na staojąco się kręci z hamulcem?

piotrek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: piotrek » pt, 9 lut 2007, 15:19

pty. jak zrobi sie łipa i leci sie już bokiem i nieda sie wyprostować to da sie wylądować bez upadku ? (ostatnio zaczołem takie małe wyłamywanko, ale sie nieprostuje bo niemoge zakumać)
Na niektórych filmikach widać że spadają bokiem po łipie a na innych że prostują
Wszystko jest możliwe...
...tylko nie wszystkojest łatwe :]

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » pt, 9 lut 2007, 17:10

Jeśli wylądujesz z mocno wyłamanym moto to najprawdopodobniej źle się to skończy ;/ .Specjalisą w tym nie jestem ale moge powiedziec tyle ,że jak juz zaczniesz wyłamywac i chcesz wrucic to skręć kiere w drugą strone i zewnętrzną nogą docisnij moto .

Chudy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 302
Rejestracja: wt, 25 kwie 2006, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk / Kłecko | MWS
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Chudy » pt, 9 lut 2007, 18:57

Było tu już o tym... jeśli lądujesz lekko bokiem to maneta opór i może się wyratujesz. A jeśli lecisz konretnie bokiem to nie ratuj się gazem tylko po prostu wysiadaj i myśl jak tu bezpiecznie przywalić o glebe.
Motocross, Enduro and Supermoto... and nothing else...


Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pt, 9 lut 2007, 19:02

Możesz lądować lekko bokiem ale wtedy przód musi być wyprostowany i dotknąć pierwszy podłoża, jak dotknie to ile fabryka dała przed siebie i bedzie ok. Ja przynajmniej tak robiłem jak mnie bokiem stawiało i zawsze wychodziłem bez wywrotki.

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » pt, 9 lut 2007, 19:36

Kaze dobrze prawi. Przód pierwszy i ogień.

Jak moto leci tak bokiem to kiere prostujesz (jakbyś chciał jechać prosto,zgodnie z osią crossówki) i moto nogami do siebie.

Zobacz sobie na filmikach JBS. Jak sie wpatrzysz to to widać dokładnie.

Ja studiowałem TGO II jak Bubba latał jeszcze na secie. Klatka po klatce. Warto. Dużo idzie się dowiedzieć. A po tym na moto i ćwiczyć...

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » pt, 9 lut 2007, 21:12

Fura leci za ciałem --> czyli głowa i ciało także pomaga. Wystarczy sie lekko przekręcić i już jest lepiej.
To prawie jak w rowerach....tylko tu mamy 100kg a nie 15-18kg :wink:
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mały » śr, 11 kwie 2007, 11:05


mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mały » sob, 22 wrz 2007, 22:23

Dzień dobry :P
Całe forum ćwiczy wyłamy to i ja się wziąłem do roboty... Pierwsze próby:
http://www.youtube.com/watch?v=G0Mc9jWqHdo
Trochę skok do bani, ale przynajmniej mięciutko 8)
Wyłamuję tylko do momentu, w którym kierownica może być rownoległa do toru lotu, bo jak nie wyprostuję, to krzywdy nie będzie... w ogóle cięzko jest wrócić to pozycji wyjściowej.

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » sob, 22 wrz 2007, 22:49

Ładnie ładnie mały... teraz tylko większa hopa:D

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » sob, 22 wrz 2007, 22:51

moderator dopierdala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”