2T i najazd na chope, rampe

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
sopelnysa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 10:02
Motocykl: zielona kawa :))
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nysa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

2T i najazd na chope, rampe

Post autor: sopelnysa » pt, 30 mar 2007, 09:22

Jak to jest z 2T 125 i 250? czy zawsze tak jest ze jak najedziesz na pelnym gazie to stawia do pionu czy tylko mi tak to wychodzi??, jaka pozycja manetk-obroty jest optymalna przy skoku aby skoczyc daleko ale w locie kontrolowac motocykl??

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pt, 30 mar 2007, 15:33

Moi koledzy wyskakują bez gazu, albo dodają go minimalnie. Oczywiście dotyczy to tylko 2T, w 4T trzeba z odkręconą manetką wylatywać, ponieważ silnik mocno hamuje i leci się na pysk.

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » pt, 30 mar 2007, 17:24

Tego się na da tak o powiedzieć,wszystko zależy jaka hopa,jak z długością najazdu itd.Na każdej hopie inaczej,są takie hopy co na najeździe puszczasz gaz i na samym końcu dodajesz,a są takie hopy co ciągniesz gazem aż do samiutkiego końca itd.PZdr

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pt, 30 mar 2007, 18:18

Ja wyskakuje bez gazu, albo podciągam lekko gazem na końcu najazdu. Tak sie nauczyłem ale to trzeba mieć dużą prędkość na najeździe i niski bieg żeby motor w tym ostatnim momencie zareagował na gaz a nie zaczął burczeć. Na bardzo ostrej rampie zdecydowanie musisz przesunąć sie do przodu bo inaczej dupa zbita - dosłownie.

cross-demons
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 112
Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K2
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cross-demons » pt, 30 mar 2007, 20:42

Głównie chodzi o ułożenie ciała na najeździe i można wyskakiwać z odkręconym gazem, ja nauczyłem się na rampie bo tam trzeba z gazem najeżdżać szczególnie jak się skacze z kickera, a na torze mamy taką trumnę ok 25 metrów i normalnie latałem na średniej 4, raz jak były kałuże i nie szło się napędzać przejeżdżałem przez nie powoli na 3 i potem niedaleko przed najazdem gaz na maxa do końca najazdu i tak samo dolatywałem, kwestia wyczucia tylko próbuj powoli coraz więcej gazu a nie od razu na maxa bo wtedy rzeczywiście może być świeca.

cameo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 19:14
Motocykl: Suzuki RMZ250 2011
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lbn/Italia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cameo » pt, 30 mar 2007, 21:19

Ja skacze najczesciej bez gazu,najezdzajac z wieksza predkoscia.Mozna gazem sie wybic na samym koncu,ale musisz kontrolowac wylot,zeby nie wyladowac na plerach.Dobre tez jest wybicie sie z zawieszenia,najezdzajac na najazd usiadz tak jakbys chcial dobic zawieszenie do ziemi,troche gazu i wylecisz jak z procy wystrzelony :twisted:
2nd PLACE IS THE FIRST LOSER

Obell
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: sob, 10 mar 2007, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Obell » pt, 30 mar 2007, 23:54

Ja tez mam zamiar nauczyc sie skakac na 2t i nie wiem w koncu jak sie do tego zabrac raz pisza ze na rownym gazie (okolo 3/4 gazu odkreconego).. A teraz piszecie ze bez gazu to w koncu nie wiem :roll: ... Powiedzcie jak to jest


pozdr.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » sob, 31 mar 2007, 00:13

hehe ja na calej pizdzie :P w powietrzu odpuszczam albo nawet ulamek sek przed chopa?? trudno wyczuc :D kwestia przyzwyczajenia :D nawet nie zwracam uwagi czy skacze na 2t czy na 4t :D
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » sob, 31 mar 2007, 00:43

Jeśli sie uczysz to jeździ tak jak jest najbezpieczniej 3/4 gazu i nie powinno sie nic stać. Jak sie otrzaskasz troche w powietrzu i zaczniesz czuć pewnie to wtedy kombinuj. Już widziałem jak niektórzy jechali na za płytkim gazie i dodatkowo za wcześnie puszczali gaz, później różne śmieszne historie z tego wychodziły.

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » sob, 31 mar 2007, 17:19

Typu lot na przednie koło ...

macios6
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 21:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Leszczyny
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: macios6 » czw, 3 maja 2007, 15:20

Zazwyczaj stawia w powietrzu na jednym kole dlatego że :
1:albo dajesz za dużo gazu na najeździe na hope
2:albo za bardzo ciężar ciała jest przeniesiony na tył motocykla.

Jak temu zapobiec?:
Ad1:Jeżeli masz motocykl w pionie i czujesz ze zlądujesz na jedno koło(tylnie) wciśnij w powietrzu przedni hamulec-wtedy motocykl wyrówna ci,a w przeciwynym razie jezeli za długo będziesz trzymał przedni hamulec polecisz na przednie koło...

Ad2:Zrób tak by ciężar twojego ciała znajdował się równo na środku z motocyklem. :wink:
-=-Www.ForGSM.Info-=- Zajrzyj wszystko za FREE na twoją komórkę!

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » czw, 3 maja 2007, 17:35

Jaki przedni hamulec !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak już coś to sprzęgło i tylny hamulec i wyprostuje.PZdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”