Zimny silnik co wolno a co nie??

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
wild rider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 19:28
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głuszyca
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Zimny silnik co wolno a co nie??

Post autor: wild rider » pt, 23 mar 2007, 20:13

Czy moge kręcić maszyne za zimnym silniku bez obawy że zrobie jej krzywde :?: Troche mnie to niepokoji zawsze rozgrzewam silnik przed jazdą. ale czasami jak daje się przejechać kolegom to często na zimnym silniku gazują żeby odjechać tak że az smierdzi silikonem :!: czy to może uszkodzić w jakis sposub nicasyl.
Czy moge coś uszkodzić jeśli od początku daje w piz*e na zimnym silniku :?:
Ekipa Rozkręt #151

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pt, 23 mar 2007, 20:16

Lepiej nie dawać za bardzo gazu-elementy silnika nie są wtedy jeszcze dobrze "dopasowane" (np. tłok i nicasil).

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » pt, 23 mar 2007, 22:03

tak może coś się stać ! Tak jak tu kolega wyzej napisał trzeba rozgrzać silnik po to aby ładnie spuchł tłok i wszystko się rozgrzało aby sie dobrze dopasował :). Wiec jak dajesz komus sie przejechac to albo osobiscie maszyne rozgrzej albo powiedz zeby zrobili pare rundek i mogli zaszalec.

lukas1833
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: czw, 25 sty 2007, 08:59
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lukas1833 » sob, 24 mar 2007, 10:56

Zgadzam sie w zupełności ja zawsze przed jazdą grzałem motorek albo robiłem rundki do miejsca z którego wyruszaliśmy w las :)
Co mnie nie zniszczy to wzmocni.

Autor tematu
wild rider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 19:28
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głuszyca
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: wild rider » sob, 24 mar 2007, 18:34

to zawsze BD grzał silnik przed kreceniem :wink:
to miejsca w kórym jeżdze(nie można tego nazwać torem) jest kawalek dlatego czekam z minute niech sobie popyrka a puzniej jade tak 3-4ty obrotów tak żeby równo ciągła kilometr a puzniej na ala tor i ogień
Ekipa Rozkręt #151

Pablo07
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: wt, 14 mar 2006, 22:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pablo07 » sob, 24 mar 2007, 20:45

nie polecam takiego kręcenia moto na zimnym silniku, gdyż można porostu przytrzeć tłok przy żeberku od strony wydechu, w tym miejscu cylinder sie najszybciej nagrzewa.Mechanik mi mówił również ze mogą kanały popękać w cylindrze także lepiej dobrze rozgrzać, niech sobie najpierw troszke popyrka :)
2stroke... Yz....

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » ndz, 25 mar 2007, 16:45

gdzies czytałem ze 70% awari silnika powstaje przy zimnym
20 wynik ekspluatacji
no i 10 to patenty ;))

hhaha

A tak przy okazji,to mozna rozgrzewac silnik w sposob ze poprsotu 5 min przed jazda se go odpalic niech se pochodzi na luuzie na stojaku??
I czy jest roznica w rozgrzewaniu 2t i 4t ??

Pozdrawiam
FGH98

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » pn, 26 mar 2007, 12:22

Najlepiej zapalić motor, i w tym czasie dociagnąć rękawiczki, zapiąć kask, sprawdzić zapięcie butów. Zapiąć 1 pojechać na miejsce startu i juz można pałować

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pn, 26 mar 2007, 17:08

piasektt pisze:Najlepiej zapalić motor, i w tym czasie dociagnąć rękawiczki, zapiąć kask, sprawdzić zapięcie butów.
No ja tak robię 8) Najlepiej rozgrzać go poprostu zostawaiając go odpalonego-będzie sobie wolno pyrkał aż się nagrzeje. Ew. po tym można jeszcze przejechać kawałek bez nadmiernego żyłowania. 2T i 4T rozgrzewa się tak samo, z tym że 2T krócej się nagrzewa.

lukas_CROSS
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 42
Rejestracja: sob, 9 gru 2006, 11:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: lukas_CROSS » pt, 6 kwie 2007, 20:17

Ja jak chciałem dac czadu na zimnym silniku to mi padła nowa świeca, a więc nie polecam takich trików... :D

Ethan89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: sob, 30 gru 2006, 20:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ethan89 » pt, 6 kwie 2007, 20:57

a ajk ja kupilem dopiero co moto nie grzalem go wogule i ogien odrazu przejechalem moze z 2-3 km na pelnym ogniu i mi zlapalo tlok :p a keidys sie speiszylem tak tydzin bo zrobieniu wsztkiego i znow mi zlapalo tlok ale wziolem tylko przeszlifowalem papeirem drobnym tlok odblokowalem pierscien i nieczuje roznicy w jezdzie. Ale od tego czasu rozgrzewam moto tak jak mowiliscie
KX 125 rolezz

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » pt, 6 kwie 2007, 20:57

Ciesz się że tylko świeca :D .Ja rozgrzewam furę tak jak koledzy wyżej,jak jestem cały ubrany,zapalam furę,i się rozgrzewam,ona sobie chodzi,później kółeczko,żeby tor sprawdzić,czy się coś nie zmieniło i następne ogień :).PZdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”