Kilka pytań laika na temat 2T
-
Autor tematujayqbss604
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: sob, 25 lip 2009, 16:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Kilka pytań laika na temat 2T
Witam!
Jako że od niedawna jestem posiadaczem pierwszego motocykla - Yamahy DT125, która jak powszechnie wiadomo posiada silnik dwusuwowy, to miałbym do Was kilka pytań na temat owego silnika lub jak kto woli sposobie jazdy na tego typu silniku.
Pragnę zaznaczyć że w dziedzinie mechaniki jestem totalnym żółtodziobem i niektóre pytania mogą być dla Was banalne, także proszę o wyrozumiałość.
1) Jak zjeżdżać ze stromych zjazdów np. w lesie? Wyczytałem że nie wolno puszczać manetki gazu bo można zatrzeć silnik. Więc co muszę zrobić aby zjechać z takiego zjazdu nie szkodząc silnikowi? Jechać na biegu z wciśniętym sprzęgłem, czy może na luzie? (Mam na myśli swobodne zjechanie, bez hamowania ani przyspieszania)
2) Jeszcze odnośnie tego hamowania silnikiem: jedni piszą że zjeżdżają na biegu tylko co jakiś czas dodają gazu żeby silnik dostał smarowanie. Czy ten gaz mam dodawać z wciśniętą dźwignią sprzęgła czy bez? I co ile czasu mniej więcej?
3) Czy jazda na długotrwale naciśniętym sprzęgle jest szkodliwa? Słyszałem że tak, no ale jeśli chcę np. zahamować to muszę mieć wciśnięte sprzęgło bo inaczej mi zgaśnie, a jak wiadomo np. na przytoczonych wcześniej zjazdach jeżeli jest stromy to praktycznie cały czas się dohamowuje. Więc jak z tym jest? Może chodzi o to że te 20-30m to nie jest dużo i nie szkodzi tylko jeżeli mówimy o dłuższej drodze drodze to wtedy się to niszczy?
4) Czy jazda dłuższy czas na jednym biegu szkodzi silnikowi czy tam skrzyni biegów? Bo np. jadę sobie leśną drogą tak lajtowo ze stałą niedużą prędkością na powiedzmy 4 biegu to czy mogę tak sobie jechać nie przerzucając na wyższy?
No to by było na tyle. Mam nadzieje że mnie zrozumieliście mniej więcej. Z góry dzięki za pomoc.
Jako że od niedawna jestem posiadaczem pierwszego motocykla - Yamahy DT125, która jak powszechnie wiadomo posiada silnik dwusuwowy, to miałbym do Was kilka pytań na temat owego silnika lub jak kto woli sposobie jazdy na tego typu silniku.
Pragnę zaznaczyć że w dziedzinie mechaniki jestem totalnym żółtodziobem i niektóre pytania mogą być dla Was banalne, także proszę o wyrozumiałość.
1) Jak zjeżdżać ze stromych zjazdów np. w lesie? Wyczytałem że nie wolno puszczać manetki gazu bo można zatrzeć silnik. Więc co muszę zrobić aby zjechać z takiego zjazdu nie szkodząc silnikowi? Jechać na biegu z wciśniętym sprzęgłem, czy może na luzie? (Mam na myśli swobodne zjechanie, bez hamowania ani przyspieszania)
2) Jeszcze odnośnie tego hamowania silnikiem: jedni piszą że zjeżdżają na biegu tylko co jakiś czas dodają gazu żeby silnik dostał smarowanie. Czy ten gaz mam dodawać z wciśniętą dźwignią sprzęgła czy bez? I co ile czasu mniej więcej?
3) Czy jazda na długotrwale naciśniętym sprzęgle jest szkodliwa? Słyszałem że tak, no ale jeśli chcę np. zahamować to muszę mieć wciśnięte sprzęgło bo inaczej mi zgaśnie, a jak wiadomo np. na przytoczonych wcześniej zjazdach jeżeli jest stromy to praktycznie cały czas się dohamowuje. Więc jak z tym jest? Może chodzi o to że te 20-30m to nie jest dużo i nie szkodzi tylko jeżeli mówimy o dłuższej drodze drodze to wtedy się to niszczy?
4) Czy jazda dłuższy czas na jednym biegu szkodzi silnikowi czy tam skrzyni biegów? Bo np. jadę sobie leśną drogą tak lajtowo ze stałą niedużą prędkością na powiedzmy 4 biegu to czy mogę tak sobie jechać nie przerzucając na wyższy?
No to by było na tyle. Mam nadzieje że mnie zrozumieliście mniej więcej. Z góry dzięki za pomoc.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Kilka pytań laika na temat 2T
W 2t jak zjeżdzasz z górek to albo z gazem albo jak już hamujesz to sprzegło i przegazówki co troche żeby silnik miał smarowanie..a z tym biegiem to wiadomo, że niemożna ciagle na tym samym i to by szkodziło , ale chyba nie jedziesz 2 km cały czas na 4??
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kilka pytań laika na temat 2T
W 2T silnikiem się nie hamuje.
2km na 4? Czemu nie? Ścieżką w lesie jak niemożna szybciej to się jedzie jak się da, ale na prostej to niema po co katować.
2km na 4? Czemu nie? Ścieżką w lesie jak niemożna szybciej to się jedzie jak się da, ale na prostej to niema po co katować.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kilka pytań laika na temat 2T
Na podstawie tego co widziałem. Kolega ma DT 125 93.
100-200 m możesz śmiało przyhamować silnikiem, nie mówię o redukowaniu z 4 do 1 i zarzynaniu go po czerwonym polu ale tak rozsądnie możesz.
Z górki i tak głównie będziesz hamować hamulcami, kolega zawsze na luzie bierze bardzo długie zjazdy, albo na wysokim biegu z gazem, po prostu odkręca w dół
Jazda na sprzęgle nie jest szkodliwa, no chyba że jedziesz bardzo powoli i zagotujesz motor.
Oczywiście że możesz jechać długo na tym samym biegu, zasada jest jedna nie jeździmy na odcięciu przez długi czas, Spokojnie możesz na 6-7 tyś. obrotach echać bnawet przez 20 km Pamiętaj aby używać zawsze optymalnego biegu, to że motor jakoś idzie na 5 czy 6 wcale nie znaczy że jest ok. Skrzynie motocyklowe dają rady z dużymi mocami przy niewielkich gabarytach własnych lecz okupione jest to koniecznością utrzymywania stosunkowo dużych obrotów. Jeśli odkręcasz gaz i motor żwawo reaguje to jest ok.
100-200 m możesz śmiało przyhamować silnikiem, nie mówię o redukowaniu z 4 do 1 i zarzynaniu go po czerwonym polu ale tak rozsądnie możesz.
Z górki i tak głównie będziesz hamować hamulcami, kolega zawsze na luzie bierze bardzo długie zjazdy, albo na wysokim biegu z gazem, po prostu odkręca w dół
Jazda na sprzęgle nie jest szkodliwa, no chyba że jedziesz bardzo powoli i zagotujesz motor.
Oczywiście że możesz jechać długo na tym samym biegu, zasada jest jedna nie jeździmy na odcięciu przez długi czas, Spokojnie możesz na 6-7 tyś. obrotach echać bnawet przez 20 km Pamiętaj aby używać zawsze optymalnego biegu, to że motor jakoś idzie na 5 czy 6 wcale nie znaczy że jest ok. Skrzynie motocyklowe dają rady z dużymi mocami przy niewielkich gabarytach własnych lecz okupione jest to koniecznością utrzymywania stosunkowo dużych obrotów. Jeśli odkręcasz gaz i motor żwawo reaguje to jest ok.
-
Autor tematujayqbss604
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: sob, 25 lip 2009, 16:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kilka pytań laika na temat 2T
No, i takie odpowiedzi to ja lubię konkretnie i na temat. Dzięki wszystkim
-
- Mistrz prostej
- Posty: 58
- Rejestracja: pt, 17 gru 2010, 18:31
- Motocykl: KXF 250 07'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kilka pytań laika na temat 2T
grayfox pisze:Na podstawie tego co widziałem. Kolega ma DT 125 93.
100-200 m możesz śmiało przyhamować silnikiem, nie mówię o redukowaniu z 4 do 1 i zarzynaniu go po czerwonym polu ale tak rozsądnie możesz.
Z górki i tak głównie będziesz hamować hamulcami, kolega zawsze na luzie bierze bardzo długie zjazdy, albo na wysokim biegu z gazem, po prostu odkręca w dół
Jazda na sprzęgle nie jest szkodliwa, no chyba że jedziesz bardzo powoli i zagotujesz motor.
Oczywiście że możesz jechać długo na tym samym biegu, zasada jest jedna nie jeździmy na odcięciu przez długi czas, Spokojnie możesz na 6-7 tyś. obrotach echać bnawet przez 20 km Pamiętaj aby używać zawsze optymalnego biegu, to że motor jakoś idzie na 5 czy 6 wcale nie znaczy że jest ok. Skrzynie motocyklowe dają rady z dużymi mocami przy niewielkich gabarytach własnych lecz okupione jest to koniecznością utrzymywania stosunkowo dużych obrotów. Jeśli odkręcasz gaz i motor żwawo reaguje to jest ok.
Ponawiam zapytanie, posiadam yz 125 2003. Z początku jeździłem na torze dosyć amatorsko (jak na osobę początkującą) jechałem na mieszance 1:40 ale kolega mi doradził że skoro nie jeżdżę zbyt ostro, na wyższych obrotach ani z wyższymi prędkościami powinienem rozrzedzić mieszankę i tak poczyniłem. na 1:45. Teraz przeniosłem się nieco z jazdą na tor w Biskupicach k. Częstochowy. Jest to tor bardziej quadowy (strome podjazdy, bardzo kopnie) Tam moto chodzi na dużo wyższych obrotach niż dotychczas. Czy to nie wpłynie na jego żywotność? Czy ktoś kojarzy tor Biskupicki i czy dwusuwowe maszyny są do niego przystosowane? czy lepiej nie katować motocykla w ten sposób?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kilka pytań laika na temat 2T
kolego twój motor stworzyli z myślą o zarzynaniu na maksa,także do tego on służy,nie przejmuj sie kiedyś sie popsuje ,ale tu chodzi o frajde z jazdy,a nie oszczędzanie maszyny,no chyba ,że do lansu masz ten motor znam takich co jak im błoto na crossa poleci to stają i czyszczą
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
- Mistrz prostej
- Posty: 58
- Rejestracja: pt, 17 gru 2010, 18:31
- Motocykl: KXF 250 07'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kilka pytań laika na temat 2T
w zadnym wypadku ;p staram się jeździć jak najczęściej i podnosić moje umiejętności w ramach amatorskiej jazdy. Po prostu był to duży przeskok z toru ubitego na tor bardzo kopny i musiałem się dowiedzieć czegoś o technice jazdy Uspokoiłem się, idę teraz wyczyścić filtr powietrza zatankować i w weekend dalej piłować ;p pozdroandrzej555 pisze:kolego twój motor stworzyli z myślą o zarzynaniu na maksa,także do tego on służy,nie przejmuj sie kiedyś sie popsuje ,ale tu chodzi o frajde z jazdy,a nie oszczędzanie maszyny,no chyba ,że do lansu masz ten motor znam takich co jak im błoto na crossa poleci to stają i czyszczą
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kilka pytań laika na temat 2T
No właśnie jak to jest z zjazdem na sprzęgle, na większych zjazdach jadę wolno i na sprzęgle i cały czas lekko gazuję bo jak puszcze to praktycznie gaśnie (sx 125) jak tak zjeżdżam to zauważyłem, że szybciej się grzeje :butthead: Jak lepiej wolno zjeżdżać na luzie?
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kilka pytań laika na temat 2T
na luzie sie nie jezdzi,nigdzie.
wciskasz sprzeglo i jesli motocykl Ci gasnie (?) dodajesz troche gazu.
nie ma takiej opcji,zeby sie zatarl itp.
wciskasz sprzeglo i jesli motocykl Ci gasnie (?) dodajesz troche gazu.
nie ma takiej opcji,zeby sie zatarl itp.
---------------------------
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kilka pytań laika na temat 2T
Fakt, że sprzęglo mi troche ciaągnie ale chodzi o to ze jak zjezdzam na sprzęgle to szybciej sie grzeje a dużo nie gazuje.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016