Jazda na tylnym kole - wheelie

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pt, 9 mar 2007, 20:04

Ja najbardziej boję się urwanego wydechu-wkońcu koszt nie mały. Kilka metrów przejade ale nic pozatym.

cameo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 19:14
Motocykl: Suzuki RMZ250 2011
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lbn/Italia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cameo » sob, 10 mar 2007, 14:35

Czasem poswirowac na gumie to fajna rzecz :twisted: na swojej rm 250 nawet nie strzelam ze sprzegla bo niema potrzeby przy wiekszych predkosciach.Jadac na 4ce odpuszczam gaz i szybko odkrecam z delikatnym szarpnieciem za kierownice i odchyleniem sie do tylu:twisted: i gotowe.Wszystko to na asfalcie,ale pamietac trzeba,ze motor da sie naprawic,ale skore nie.pozdro
2nd PLACE IS THE FIRST LOSER

cameo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 19:14
Motocykl: Suzuki RMZ250 2011
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lbn/Italia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cameo » sob, 10 mar 2007, 14:42

spedboy17 - wrzucasz 2 bieg i bawisz sie gazem,na poczatku lepiej odpusc sobie strzelanie ze sprzegla. :wink:
2nd PLACE IS THE FIRST LOSER

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » sob, 10 mar 2007, 18:20

Ja sie nauczyłem tak - stoje prawie w miejscu, nogi na podnużkach, 1 bieg - strzał ze szprzęgła - motor strzela piona - ja ujmuje gaz na ułamek sekundy - a dalej to już pulsacyjnie operuje gazem. Ja sie tak nauczyłem jeździć na kole ale mistrzem nie jestem. Na 1 przejechałem tyle ile ma moja działka czyli z 25 metrów nie wiecej. Żeby na torze dobrze jeździć nie jest to potrzebne, jedynie na dziurach sie przydaje.

mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mały » sob, 10 mar 2007, 18:24

Ja prawde mówiąc robie tak jak Kaze, ale najgorszy jest moment przejścia z niskich do wysokich obrotów... nawet nie zdążyłem wcisnąć hebla - dzwon! W ten sposób można w miarę szybko opanować moment piona.

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » sob, 10 mar 2007, 18:31

No trzeba mieć obcykany ten moment przejścia, w 4T nie ma z tym problemu bo nie ma aż takiego pierdyknięcia >6tys. Dla mnie największym problemem było operwanie gazem bo albo za mocno puszczałem gaz i motor spadał, albo za słabo i motor tarł błotnikiem o ziemie. Jak sie to opanuje to reszta jest prosta jak kobiety i mozna nawinąć na kole sporo metrów.
A tak BTW cyrkle ktoś umie? To jest dopiero sztuka!

spedboy17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
Motocykl: Suzi Rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: spedboy17 » sob, 10 mar 2007, 18:41

cameo - dzieki za konkretna odpowiedz! :)

no nic bede probowal,teraz juz mam co nieco teorii
zobaczymy jak bedzie w praktyce.....

"ale pamietac trzeba,ze motor da sie naprawic,ale skore nie"
te slowa wzialem sobie do serca
searching new one :P

był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna :D

był Suzuki Rm 250 87r

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » sob, 10 mar 2007, 18:50

cyrkle tzn co? podpierac sie noga i motorem na kole zawracac tak?
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » sob, 10 mar 2007, 19:05

Bez podpierania nogą.

kuba9449
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 5 lut 2007, 20:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kuba9449 » ndz, 11 mar 2007, 19:34

Patrze wszystkim prędkości w głowie. A próbował ktoś wolną gumę? To już jest pewien poziom :D

mates90
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 26 cze 2007, 12:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Osiek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: mates90 » pt, 29 cze 2007, 01:14

MXrool pisze:Ja mam zdanie na ten temat takie:
Ja osobiście nie trenuje jazdy na gumie, bo po pierwsze szkoda mi błotnika, a po drugie na zawodach podczas wyścigu mi sie to nie przyda. Jak już to chyba jak będe jechać po nagrody to zaszpanuje przed panienkami, ale po nagrody to jeszcze daleko, wieć lepiej chyba sie skupić np. na zakrętach.
Napisałeś "na zawodach podczas wyścigu mi sie to nie przyda", czy ja wiem jakbyś dobrze opanował,to kto wie. Ostatnio byłem oglądać zawody motocross w Bielanach i startował tam Wysocki mistrz Polski. na starcie od razu na jedno koło i już miał 5 metrów przewagi nad resztą :) a potem tylko widząc kawałeczek prostej znów to samo i tak nie dał szans rywalom, co było do przewidzenia
pzdr. 8)

Kafka
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 218
Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kafka » pt, 29 cze 2007, 16:18

To że jechał pierwszy nie było zależne od tego że trzymał na kole tylko że dobrze wystartował i odwijał gaz szybciej niż inni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”