Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: jacekz80 » wt, 26 paź 2010, 14:57

Witam wszystkich.Jestem posiadaczem yz 125.Mamy tor,który ma strome 40 mertowe piaszczyste podjazdy.Ja pokonuje je na 3 biegu na odpowiednich wysokich obrotach.Jak to się ma do zużycia układu tłokowo-korbowego?
Pytam ,ponieważ chodzą opinie,że na takich podjazdach zakatuje silnik po paru treningach.
Potwierdźcie,lub zdementujcie te uwagi odpowiednimi argumentami.

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: Lanrets » wt, 26 paź 2010, 15:19

2T smarowany jest olejem z mieszanki także nie szkodzą mu takie podjazdy. 4T prędzej bo przy dużym pochyle caly olej może spłynąć na jedną stronę i pompa olejowa nie będzie wytwarzać ciśnienia = brak smarowania = zatarty silnik

grey_cinnamon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: pn, 5 mar 2007, 23:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: grey_cinnamon » sob, 6 lis 2010, 20:52

jacekz80 pisze:Witam wszystkich.Jestem posiadaczem yz 125.Mamy tor,który ma strome 40 mertowe piaszczyste podjazdy.Ja pokonuje je na 3 biegu na odpowiednich wysokich obrotach.Jak to się ma do zużycia układu tłokowo-korbowego?
Pytam ,ponieważ chodzą opinie,że na takich podjazdach zakatuje silnik po paru treningach.
Potwierdźcie,lub zdementujcie te uwagi odpowiednimi argumentami.
Chodzące opinie są w pełni uzasadnione. Silnik jest niesamowicie wyżyłowany podczas jazdy w kopnym piachu, no i dochodzi jazda pod górkę. Przynajmniej owocnie pokonuj te podjazdy. By remonty moto nie szły na marne:)
Pozdro.
Lanrets pisze:2T smarowany jest olejem z mieszanki także nie szkodzą mu takie podjazdy. 4T prędzej bo przy dużym pochyle caly olej może spłynąć na jedną stronę i pompa olejowa nie będzie wytwarzać ciśnienia = brak smarowania = zatarty silnik
Temu Panu już dziękuję, nawet nie będę uzasadniać.

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: Ce eRa » pn, 8 lis 2010, 15:51

grey_cinnamon to powiedz mi dlaczego do freestyle'u biorą tylko dwusuwy a nie czterosuwy?Dlaczego jak kosisz stihlem-kosiarką żyłkową to możesz nią kosić pod każdym kątem?(może to ze stihlem to niezbyt trafny przykład ale ma sens)Dlaczego?Tłok,cylinder jest smarowany olejem z mieszanki i to ci gwarantuje, że sie tłok i cylek nie zatrze.Już szybciej może skrzynia padnąć i braknie Ci paliwa.

arek7
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: czw, 19 lis 2009, 20:26
Motocykl: pomarańczowy
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: świętokrzyskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: arek7 » pn, 8 lis 2010, 17:39

we freestailu używają 2t bo mają niską masę i może charakterystyka silnika jest odpowiednia.A praca do góry nogami dla silnika 4t nie jest problemem bo wszystkie smarowane są ciśnieniowo z suchą miską olejową,to nie silnik samochodowy ani ścigacz czy choper czy wykaszarka żyłkowa. :axe:

Autor tematu
jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: jacekz80 » pn, 8 lis 2010, 19:02

Głównie skupił bym się na obrotach silnika i oporze po przez piach a nie na wzniesieniu - jak to się ma do zużycia?

arek7
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: czw, 19 lis 2009, 20:26
Motocykl: pomarańczowy
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: świętokrzyskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: arek7 » pn, 8 lis 2010, 20:50

wiadomo że przez cały czas nie będziesz trenował podjazdów.W chwili relaksu karnij się szybko po prostym żeby przewietrzyć silnik i dawaj od nowa pod górkę czy w piach.Ważne żeby nie gotować sprzętu(chyba że na zawodach)i nic się nie dzieje.Może zmień na 250 2t to bardziej będziesz bał się o siebie a nie o silnik :wink: pozdrawiam i życzę przyjemnej i bezpiecznej zabawy w piasku

omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: omen » pn, 8 lis 2010, 23:15

Pierwsze slysze ze 4t nie uzywaja we FMX

poszukaj na necie to nie zadne novum aczkolwiek widome ze 2t jest praktyczniejsze i wagowo i srodkiem ciezkosci i charakterystyka ale to nie znaczy ze backflipa nie robi sie na 4t :twisted:

niema to nic wspolnego z olejem napewno :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

masz tu z polski tylko 4t

http://www.youtube.com/watch?v=eNLmX8kHXsI

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: enduroguy » ndz, 14 lis 2010, 01:56

jak juz chcesz sie martwic takimi rzeczami to bardziej rozkminiaj hamowanie silnikiem 2t przy stromych dlugich zjazdach. Wtedy paliwo+olej sa dostarczane w minimalnych ilosciach (jak na wolnych obrotach biegu jalowego).
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

Autor tematu
jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: jacekz80 » ndz, 14 lis 2010, 17:06

Z tym akurat to nie mam problemu.Przy zjeździe wciskam sprzęgło zaciskam motocykl kolanami i jadę na sprzęgle bardzo równo.Motor ani nie przyspiesza , ani nie hamuje,a przy końcu wiadomo hamuje lekko przednim i tylnym.Myślę ,że to nawet lepiej niż jazda 4-suwem bo wyprzedzam na zjeździe 450-ki,a im podczas zjazdu motocykl zachowuje się nerwowo.
pozdr.

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: enduroguy » ndz, 14 lis 2010, 23:33

jacekz80 pisze:Z tym akurat to nie mam problemu.Przy zjeździe wciskam sprzęgło zaciskam motocykl kolanami i jadę na sprzęgle bardzo równo.Motor ani nie przyspiesza , ani nie hamuje,a przy końcu wiadomo hamuje lekko przednim i tylnym.Myślę ,że to nawet lepiej niż jazda 4-suwem bo wyprzedzam na zjeździe 450-ki,a im podczas zjazdu motocykl zachowuje się nerwowo.
pozdr.
Tylko ze zanim sie ogarniesz jak Cie np zacznie kantowac, bo trafisz na kamien to juz lecisz na twarz :) . Kto kolegom na 450 broni gazu przy zjezdzie dodac? :)

pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

Autor tematu
jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Strome piaszczyste podjazdy dwusuwem

Post autor: jacekz80 » pn, 15 lis 2010, 15:47

enduroguy pisze:
jacekz80 pisze:Z tym akurat to nie mam problemu.Przy zjeździe wciskam sprzęgło zaciskam motocykl kolanami i jadę na sprzęgle bardzo równo.Motor ani nie przyspiesza , ani nie hamuje,a przy końcu wiadomo hamuje lekko przednim i tylnym.Myślę ,że to nawet lepiej niż jazda 4-suwem bo wyprzedzam na zjeździe 450-ki,a im podczas zjazdu motocykl zachowuje się nerwowo.
pozdr.
Tylko ze zanim sie ogarniesz jak Cie np zacznie kantowac, bo trafisz na kamien to juz lecisz na twarz :) . Kto kolegom na 450 broni gazu przy zjezdzie dodac? :)

pzdr
Puszcze sprzęgło i dodam gazu :D lepsze to niż hamowanie silnikiem 2t.
A jak gleba to w miękki piach :supz: ,ryzyko jest wpisane w ten sport.(ja mało się przewracam :wink: )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”