Pozycja za kierownicą/ wysokość kierownicy

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Pozycja za kierownicą/ wysokość kierownicy

Post autor: Ciechu » śr, 8 lis 2006, 13:24

Mam takie pytanie, jak wysoko powinna być kierownica, jak powinna wyglądać pozycja powiedzmy przy jakimś spokojny dojeździe tzn nie przy normalnej jeździe na torze tylko przy spokojnej jeździe na stojąco.
Ja mam z tym problem. Mam około 190cm i muszę podwyższyć kierownicę bo jadąc na stojąco jestem zbyt pochylony do przodu i w zasadzie muszę być złamany w biodrach żeby w miarę pewnie trzymać stery.
Wiadomo że na torze nie stoi się jak kołek wciąż w jednej pozycji ale jeśli przy takim dojeździe kiera jest za nisko to podczas poważnej walki tym bardziej to przeszkadza.
U mnei dodatkową barierą jest geometria dwudziestoletniej krosówki :/
CZ 380 jest niska w porównaniu np. do LC4 600 (najprostsze dla mnie porównanie bo mogłem się przymierzyć parę razy do fury BartkaJ z którym czasami jeżdżę). Za to prześwit mam większy niż w innych furach. Kiedyś z busa wyciągaliśmy 3 motocykle i tylko cezeta nie zaczepiła kołyską o próg paki. (była tam też honda cr 250 która wydawała mi się bardzo duża)
No więc chcę dopasowąc sobie lepiej furę i nie wiem o ile podwyższyć tą kierownicę.
Pewnie i tak nie osiągnętego co chcę ale może powiecie coś.ciekawego.
Tak mi się zdaje że stojąc pionowo na podnóżkach powinno się dosięgać do kierownicy ale u mnie z tym słabo :(

motard
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pn, 30 paź 2006, 17:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: motard » śr, 8 lis 2006, 13:34

no ja tez caly czas kombinuje z ustawieniami
i nie moge znalesc uniwersalnej pozycji
moze ktos ma jakis patent (czy pozycja jest znienna
w zaleznosci od toru RACZEJ)

mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mały » śr, 8 lis 2006, 13:50

Ja mam 183cm wzrostu, i jeśli jestem zupełnie wyprostowany to dotykam tylko opuszkami palców kierownicy. Podczas jazdy na stojąco (swobodnie) i tak pochylam się lekko do przodu, tak gdy dodam trochę gazu, aby mnie nie przeważyło :) Na torze wiadomo... trzeba mieć sylwetkę bardziej pochyloną, a nogi ugięte... chętnie wysłucham starych wyjadaczy, bo też jestem niezmiernie ciekaw prawidłowej postawy i ustawień z nią związanych.

MASAKRATOR
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 114
Rejestracja: pt, 23 gru 2005, 22:17
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdansk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MASAKRATOR » śr, 8 lis 2006, 20:13

giecie koerownicu powinno byc takie ze jak kladziedz rece na kierownicy to wiesz odraze ze ta kierownica jest dla ciebie i napewno wysoki kierowca powinien miec wysoka kierownice mozna zastosowac jakies podkladki i napewno wyzsze siedzenie na pewno na piasek bo trzeba wiecej stac i latwiej sie wstaje mialem kiedys problem bolaly mnie dlonie od zewnatrz i problem byl za bardzo podgieta kierownica do gory jak jezdzilem yamaha uzywalem emiga i fajnie sie jezdzilo ale ta sama kierownice wsadzilem do ktma i zle motor wydawal mi sie za maly i zmienilem na carmichela bo jest wysoki i mniej wydiety w banan prostrzy mysle ze trzeba testowac kierownice to sprawa indywidualn

walus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 110
Rejestracja: wt, 5 wrz 2006, 21:02
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: walus » śr, 8 lis 2006, 21:50

czyli to ze dlonie bola moze byc spowodowane nie odpowiednia kiera?

kaskaderliuk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 41
Rejestracja: czw, 15 cze 2006, 16:51
Motocykl: kawasaki
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: kaskaderliuk » czw, 9 lis 2006, 11:41

ja mam 188 wzrostu i źle mi się jeździło na stojąco dopóki nie włożyłem tulejek pod kiere. 3,5 cm poprawiło bardzo komfort jazdy, trzeba dać twarde śróby aby wam ich nie pogiełopodczas wywrotek ...
jest jeden minus, gorzej jest na zakrętach, nie da się tak pochylić jak kiera jest wysoko...
"Najsłabiej udomowionym zwierzęciem jest mężczyzna..."

GAS GAS EC 125 2005r. , Kawasaki kxf ''ćwiartka'' :)

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 9 lis 2006, 15:51

Ja jeżdze od zawsze na serji i nie narzekam. Nie raz mnie śmieszą goście o wzroście 180 cm (żaden wielkolud) i wstawiają tuleje 5 cm :lol: :lol: :lol:
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » czw, 9 lis 2006, 16:45

Ja mam 185 cm i na początku przygody z mają KAWĄ miałem wsadzone podwyszenie aż 5 cm, bo innego nie miałem. Lepiej sie moto trzymało, mocniej przedewszystkim i bardziej wyprostowana sylwetka była, nie leżałem nad przednim kołem :wink: . Ale jak zacząłem walić po zakrętach to wypierdzieliłem dziadostwo. Poprostu nie położysz moto w zakręcie tak łatwo jak bez "tulei" i jak usiądziesz na zbiorniku w zakręcie to łokcie masz nad uszami. Wyjąłem i normalnie poczułem jak bym komarkiem latał a nie 250! Taka poręczna sie zrobiła, zakręty same wchodziły.

Ojciec zrobił mi z drzewa takie 2cm i to jest to! Nic więcej nic mniej. Poprostu ideał. Testowałem też 3,5cm i gorzej niż na 2 sie jeździło.
Tylko że liche drzewo było, bo po jeżdzie przy jednej śrubie zrobiło sie pęknięcie w drzewie. Dałem to na wzór by z metalu zrobili. I narazie czekam.
A śruby mam 10,8
Trzeba wybróbować różne ustawienia.

Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » pt, 10 lis 2006, 16:46

JA mam 173 cm wzrostui i lece KTMem 85 sx i poprostu mam zarzuconą kiere Renthal Fatbar ( najwyższa ). Ale jeśli czujecie że was na takiej ręce bolą to można troche podciąć kiere po dwóch stronach równo aby ręce mniej latały po kierownicy a uścisk mógł być słabszy a niewyrywałaby Wam sie kierownica z rąk. 2 sprawa jeśli czujecie że jesteście za wysocy na motor to można kiere presunąć do przodu ( zmienić kąt nachylenia ).

Autor tematu
Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » pt, 10 lis 2006, 18:32

Ciąć kierownicę? Dłuższa kiera-większa dźwignia-łątwiej utrzymać jak szarpnie. Czysta fizyka. Jak ktoś ma bardzo krótkie ręce to może to jest sposób ale wtedy trzeba mieć łapy solidne żeby trzymać mocniej. Co do przechylania do przodu to chyba dobrze mówisz. Już to zrobiłem ale nei testowałem. Na torze i tak już nie będę w tym roku. Ale w puzczy też da się sprawdzć. W przyszłym tygodniu może będzie mniej obowiązków na uczelni to do tokarza wyskocze i kompleksowe testy już wykonam z podwyższoną i przechyloną do przodu kierą.

TEMASO MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 301
Rejestracja: ndz, 4 mar 2007, 00:32
Motocykl: Już bez,ale wróce... :)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: GIŻYCKO . UK. EŁK , OPOLE
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: TEMASO MX » wt, 18 wrz 2007, 21:46

witam

Szukam własnie odpowiedniej kierownicy do swojej hondy mozecie napisac jaka macie odleglosc palcow do kierownicy gdy staniecie pionowo na podnuszkach i wysuniecie rece w jej strone ?????????

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » wt, 18 wrz 2007, 21:49

Brakuje?
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”