Sprzęgło - pytania laika

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
Kafka
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 218
Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Sprzęgło - pytania laika

Post autor: Kafka » śr, 11 paź 2006, 13:43

Mam 2 pytania:
1. Jak ustawiacie sprzęgło? Bo ja mam tak że gdy wcisne klamke do końca (2 lub 1 palcem) to wystarczy że delikatnie puszcze i motor już rusza. Nie wiem czy to nie jest za wcześnie, chociaż tak ustawione miał zawodnik od którego kupiłem motor. Czy sprzęgło powinno puszczać bardzo wcześnie, późno czy gdzieś tak po środku?
2. Czytałem jeden temat o zmianie biegów ze sprzęgłem lub bez. Szczerze to próbowałem na torze zmieniać ze sprzęgłem ale w pozycji stojącej, gdy zjezdzam z górki to jest właściwie nie możliwe! Jedynie sprzęgła używałem na zakręcie i to też nie przy zmianie biegów tylko żeby utrzymać obroty. Także w dół i góre wale bez sprzęgła i nie wiem czy dobrze.
3. Mam taki problem że czasami np włączając z 1 - 2 ten 2 bieg mi sie nie wkleszcza i włącza sie luz, a po chwili 2 wskakuje. Czy to jest wina tego żę za lekko uderzam w dźwignie czy coś ze skrzynią? Narazie zrobiłem tak 3może 4 razy, czy jestem tak w stanie popsuć tryby? Chociaż mam nadzieje że jakoś sie tego od ucze.

kams
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 377
Rejestracja: śr, 15 mar 2006, 13:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa -wawer zb&art
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kams » śr, 11 paź 2006, 14:02

zmień olej :wink:

Autor tematu
Kafka
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 218
Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kafka » śr, 11 paź 2006, 14:17

Zmieniłem 3mth temu na 10W40 i zmieniam co 8-10mth.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » śr, 11 paź 2006, 22:46

1. Sądze ze sprzegło powinno łapać juz jak sie dotknie palcami. Tak zeby podciągnąć obroty. Ale oczywiscie nie moze ciagnac jak nie masz wcisnietej dzwigni ;). Nie powinno ci uderzać w palce tak sądze.

2. Mozna zmieniać biegi bez sprzegła lecz trzeba umiec :P. Ja zawsze trzymam jeden palec na sprzęgle czy to w jezdzie na stojąco czy tez na siedząco zeby nie tracic czasu na zmiane biegów. Poprostu gdy chce zmienic bieg naciskam palcem i wrzucam nastepny.

3. Tutaj to nie polecałbym zmiany biegów z 1 na 2 bez sprzegła, poniewaz tutaj jest najwieksze obciazenie dla 2 biegu bo idzie z 1 na luz i pozniej 2.
Najlepiej zmień bieg z 1 na 2 ze sprzęgłem a reszte tak jak robisz. Jak sie skrzynia ma rozleciec to sie rozleci i tu zaden olej nie pomoze :).

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » czw, 12 paź 2006, 19:50

Jak już piszemy o sprzęgle ja też mam pytanko :D Patrząc na zdjęcia zawodników to zauważyłem że zawsze wciskają sprzęgło na zakręcie. Czy ta technika coś daje w przypadku 4T??

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 12 paź 2006, 20:43

Ja bardzo często a prawie zawsze pomagam sobie sprzęgłem przed i w zakręcie (częściej przed we wejściu). Zawsze mam wtedy odpowiednie obroty silnika, a bez sprzegła moto czasem może się zdławić.

Pozdro

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » czw, 12 paź 2006, 21:02

Hehe co Ty 426 zadławić umiesz w zakręcie?? :P Mnie się takie coś bardzo rzadko zdarza (250 4T)

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » czw, 12 paź 2006, 21:26

hmmm chyba normalnie ze jak dojezdza sie do zakretu to sprzeglo hamulec a wakrecie ogien.... a zielorz umi zdlawic 426 bo to technik mechanik :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » czw, 12 paź 2006, 21:41

Aha jeszcze co do wskakiwania luzu między 1. a 2. biegiem to u mnie w YZ250F też tak często jest, niezależnie od oleju.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 12 paź 2006, 21:53

A właśnie czemu tak się dzieje?? bo przy przeżucaniu biegów to rozumiem, ale jak miałem starą sete to mi wypadało podczas jazdy z 2 na N. i tego nie czaje.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » czw, 12 paź 2006, 22:04

Ja mam sete i też tak czasami sie zdarza ale sądziłem że za lekko pukam w skrzynie i przez to np. po chwili z 2 wskakuje N. Wstyd sie przyznać że nie umiem zmieniać biegów :lol: :lol:

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 12 paź 2006, 22:49

Powiem ci, ze wole nie sprawdzać czy sie zdławi czy nie. Poprostu wchodzac na 3 w zakret lepiej czuje sie asekurujac sprzeglem, jakos plynniej mi to wychodzi i tyle ;) Jak dojde do odpowiedniego poziomu i bedzie trzeba to wyeliminuje ten nawyk ;p

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”