Zakręty w stylu żużlowym?
-
Autor tematusebek1516
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Zakręty w stylu żużlowym?
Czy ktoś wie teoretycznie o ułożeniu ciała, itp podczas wykonywania tekiego zakrętu na crossie na płaskim podłożu? U mnie to zazwyczaj się kończy driftem i glębą lub podparciem na nodze a zależalo by mi na ładnym zebraniu zakrętu
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zakręty w stylu żużlowym?
Porównaj opony crossowe do tych żużlowych..chyba taki drift jest nie do wykonania na porządnej kostce. Ładniejsze ślizgi chyba wychodzą w SM
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mistrz prostej
- Posty: 114
- Rejestracja: pt, 23 gru 2005, 22:17
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdansk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zakręty w stylu żużlowym?
Nie oplaca sie ,za duza strata .U nas jezdzi sie czym mniej uslizgu tym lepiej (przyczepnosc)
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Zakręty w stylu żużlowym?
Niestety, ale jazdy po łuku podobnej do jazdy motocyklem żużlowym crossowką nie da rady wykonać >mam na mysli cały łuk a nie kilka matrów<. Powodem tego jest zawieszenie na amortyzatorach a szczególnie ten tylny. Jadąc złożonym w łuku motocyklem mamy napietą spręzynę amortyzatora i w momencie kiedy koło trafi na najmniejszą nierównosc podłoza, dziurę lub jeszcze bardziej przykantujemy ta sprężyna ugnie sie i następnie odbije wysadzając nas z siedzenia.
Dlatego w motocyklach żużlowych amortyzacja jest szczątkowa , o bardzo małym skoku i nie tak progresywna jak w crossówkach .
mozna spróbować pobawić sie i zablokować tylny amortyzator lub zastąpić go innym elementem stałym .Z ciekawostek dodam że koło tylne w żuzlówce jest o srednicy 22 cali i szerokosci chyba 3.50 czyli większe od naszego przedniego, opony maja niższą i gęsta kostkę i posiadają duża ilosć lamelek (nacieć kostek ) tak jak w samochodowej zimówce. Sprawia to iż kazda lamelka ugieta ciągnie swoim ostrym kantem dajac maksymalną przyczepność. :drinkers:
Dlatego w motocyklach żużlowych amortyzacja jest szczątkowa , o bardzo małym skoku i nie tak progresywna jak w crossówkach .
mozna spróbować pobawić sie i zablokować tylny amortyzator lub zastąpić go innym elementem stałym .Z ciekawostek dodam że koło tylne w żuzlówce jest o srednicy 22 cali i szerokosci chyba 3.50 czyli większe od naszego przedniego, opony maja niższą i gęsta kostkę i posiadają duża ilosć lamelek (nacieć kostek ) tak jak w samochodowej zimówce. Sprawia to iż kazda lamelka ugieta ciągnie swoim ostrym kantem dajac maksymalną przyczepność. :drinkers:
-
- VIP
- Posty: 261
- Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zakręty w stylu żużlowym?
Jeżeli chodzi o stosowanie tego w motocrossie to nie ma sensu tak jak napisał Maciek chyba, że dla zabawy to spoko ale zobaczcie jak wysoko umiejscowiony jest środek ciężkości w motocyklu crossowym a gdzie w żużlowym (wysoki ; niski) i to jest główna różnica.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty w stylu żużlowym?
To się nazywa SpeedCross i juz było na motox.
http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... ew&id=2466
http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... ew&id=2466
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz, 2 lis 2008, 20:28
- Motocykl: raz taki, raz śmaki
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty w stylu żużlowym?
W motocyklu żużlowym tylne koło jest 19 cali, a nie 22.
Jazda na żużlówce ślizgiem kontrolowanym możliwa jest dzięki temu, że nie ma tam wcale tylnego amortyzatora, a cały motocykl trzyma się w łuku opierając nogę na prawym haku.
Lekko zgięta noga w kolanie pełni też rolę amortyzatora.
Przed wejściem w łuk należy też lekko przesunąć ciało w kierunku przodu, aby tylne koło łatwiej dostało uślizgu.
Jazda na żużlówce ślizgiem kontrolowanym możliwa jest dzięki temu, że nie ma tam wcale tylnego amortyzatora, a cały motocykl trzyma się w łuku opierając nogę na prawym haku.
Lekko zgięta noga w kolanie pełni też rolę amortyzatora.
Przed wejściem w łuk należy też lekko przesunąć ciało w kierunku przodu, aby tylne koło łatwiej dostało uślizgu.
Koszulki z własnym nadrukiem
http://www.art-flock.pl
http://www.art-flock.pl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
- Motocykl: CRF 250R 2007r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zakręty w stylu żużlowym?
No i w motocyklu żużlowym rolę amortyzatora pełni tylna opona.
Zawodnicy regulują ciśnienie w oponach(bardzo niskie) w zależności od rodzaju nawierzchni(przyczepność,wilgotność,dzióry).
Widoczne jest to na łukach,gdzie opona tylna wygląda jak by nie miała ciśnienia.Nie wiem jak teraz,ale kiedyś opona była zabezpieczana do boku felgi wkrętami a żeby nie zpadła z felgi .
Zawodnicy regulują ciśnienie w oponach(bardzo niskie) w zależności od rodzaju nawierzchni(przyczepność,wilgotność,dzióry).
Widoczne jest to na łukach,gdzie opona tylna wygląda jak by nie miała ciśnienia.Nie wiem jak teraz,ale kiedyś opona była zabezpieczana do boku felgi wkrętami a żeby nie zpadła z felgi .
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz, 2 lis 2008, 20:28
- Motocykl: raz taki, raz śmaki
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty w stylu żużlowym?
ciśnienie w oponie reguluje się po to, aby była odpowiednia przyczepność do danego toru, a nie żeby amortyzowała.
Koszulki z własnym nadrukiem
http://www.art-flock.pl
http://www.art-flock.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 8 kwie 2009, 01:15
- Motocykl: Honda CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty w stylu żużlowym?
a ja tam ogólnie daje radę i mi to nawet dobrze wychodzi haha przypadek? ;>
- Załączniki
-
- P3070341 [800x600].JPG (128.85 KiB) Przejrzano 17104 razy
- P3070341 [800x600].JPG (128.85 KiB) Przejrzano 17104 razy
-
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 22:50
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Raków k/ Staszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zakręty w stylu żużlowym?
no wiadomo da sie zrobić taki bajer na crossówce ja tez umiem ale ile przez pare metrów jak juz ktoś napisał, nie to co na żużluwce. jak chce tak zrbić to poprosu przechylam sie na przód i np prawą nogą tak jakby wypycham tył w lewo i maneta w opór i juz idzie bokiem lecz tego sie nie da długo utrzymac