Zakręty w stylu żużlowym?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: sebek1516 » pn, 26 paź 2009, 17:07




Czy ktoś wie teoretycznie o ułożeniu ciała, itp podczas wykonywania tekiego zakrętu na crossie na płaskim podłożu? U mnie to zazwyczaj się kończy driftem i glębą lub podparciem na nodze a zależalo by mi na ładnym zebraniu zakrętu :)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: Mateusz_MX » pn, 26 paź 2009, 17:13

Porównaj opony crossowe do tych żużlowych..chyba taki drift jest nie do wykonania na porządnej kostce. Ładniejsze ślizgi chyba wychodzą w SM :mrgreen:
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Bober
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 14 lut 2009, 23:02
Motocykl: Cr 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: Bober » pn, 26 paź 2009, 22:03

Takim kątem nie da się długo pociągnąć. Chyba że na dobrze utwardzonej nawierzchni :twisted:

MASAKRATOR
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 114
Rejestracja: pt, 23 gru 2005, 22:17
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdansk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: MASAKRATOR » pn, 26 paź 2009, 22:55

Nie oplaca sie ,za duza strata .U nas jezdzi sie czym mniej uslizgu tym lepiej (przyczepnosc)

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: amator » wt, 27 paź 2009, 08:48

Niestety, ale jazdy po łuku podobnej do jazdy motocyklem żużlowym crossowką nie da rady wykonać >mam na mysli cały łuk a nie kilka matrów<. Powodem tego jest zawieszenie na amortyzatorach a szczególnie ten tylny. Jadąc złożonym w łuku motocyklem mamy napietą spręzynę amortyzatora i w momencie kiedy koło trafi na najmniejszą nierównosc podłoza, dziurę lub jeszcze bardziej przykantujemy ta sprężyna ugnie sie i następnie odbije wysadzając nas z siedzenia.
Dlatego w motocyklach żużlowych amortyzacja jest szczątkowa , o bardzo małym skoku i nie tak progresywna jak w crossówkach .
mozna spróbować pobawić sie i zablokować tylny amortyzator lub zastąpić go innym elementem stałym .Z ciekawostek dodam że koło tylne w żuzlówce jest o srednicy 22 cali i szerokosci chyba 3.50 czyli większe od naszego przedniego, opony maja niższą i gęsta kostkę i posiadają duża ilosć lamelek (nacieć kostek ) tak jak w samochodowej zimówce. Sprawia to iż kazda lamelka ugieta ciągnie swoim ostrym kantem dajac maksymalną przyczepność. :drinkers:

szczuku
VIP
VIP
Posty: 261
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: szczuku » sob, 31 paź 2009, 02:01

Jeżeli chodzi o stosowanie tego w motocrossie to nie ma sensu tak jak napisał Maciek chyba, że dla zabawy to spoko ale zobaczcie jak wysoko umiejscowiony jest środek ciężkości w motocyklu crossowym a gdzie w żużlowym (wysoki ; niski) i to jest główna różnica.

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: wardzioch » sob, 31 paź 2009, 17:07

To się nazywa SpeedCross :) i juz było na motox.
http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... ew&id=2466
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

malyex
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: ndz, 2 lis 2008, 20:28
Motocykl: raz taki, raz śmaki
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: malyex » ndz, 1 lis 2009, 18:52

W motocyklu żużlowym tylne koło jest 19 cali, a nie 22.
Jazda na żużlówce ślizgiem kontrolowanym możliwa jest dzięki temu, że nie ma tam wcale tylnego amortyzatora, a cały motocykl trzyma się w łuku opierając nogę na prawym haku.
Lekko zgięta noga w kolanie pełni też rolę amortyzatora.
Przed wejściem w łuk należy też lekko przesunąć ciało w kierunku przodu, aby tylne koło łatwiej dostało uślizgu.
Koszulki z własnym nadrukiem
http://www.art-flock.pl

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: jacekz80 » wt, 3 lis 2009, 08:32

No i w motocyklu żużlowym rolę amortyzatora pełni tylna opona.
Zawodnicy regulują ciśnienie w oponach(bardzo niskie) w zależności od rodzaju nawierzchni(przyczepność,wilgotność,dzióry).
Widoczne jest to na łukach,gdzie opona tylna wygląda jak by nie miała ciśnienia.Nie wiem jak teraz,ale kiedyś opona była zabezpieczana do boku felgi wkrętami a żeby nie zpadła z felgi :) .

malyex
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: ndz, 2 lis 2008, 20:28
Motocykl: raz taki, raz śmaki
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: malyex » śr, 4 lis 2009, 13:26

ciśnienie w oponie reguluje się po to, aby była odpowiednia przyczepność do danego toru, a nie żeby amortyzowała.
Koszulki z własnym nadrukiem
http://www.art-flock.pl

Princessa
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 8 kwie 2009, 01:15
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: Princessa » pt, 6 lis 2009, 01:42

a ja tam ogólnie daje radę i mi to nawet dobrze wychodzi haha :D przypadek? ;>
Załączniki
P3070341 [800x600].JPG
P3070341 [800x600].JPG (128.85 KiB) Przejrzano 17104 razy
P3070341 [800x600].JPG
P3070341 [800x600].JPG (128.85 KiB) Przejrzano 17104 razy

michallyz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 22:50
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Raków k/ Staszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty w stylu żużlowym?

Post autor: michallyz » sob, 7 lis 2009, 08:21

no wiadomo da sie zrobić taki bajer na crossówce ja tez umiem ale ile przez pare metrów jak juz ktoś napisał, nie to co na żużluwce. jak chce tak zrbić to poprosu przechylam sie na przód i np prawą nogą tak jakby wypycham tył w lewo i maneta w opór i juz idzie bokiem lecz tego sie nie da długo utrzymac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”